Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 14938
Hei.. Har sittet litt i tenkeboksen nå.. og tenkt.

Hvordan går man frem om man skal fake sin egen død?

Man kan jo forsvinne, men da vil familien begynne å lete etter deg noe som ikke er noe særlig, om man virkelig vil FORSVINNE. Med tanke på at de blir sittende i flere år alltid lure på hvor man er tatt veien.

Så, om man vil starte et liv en annen plass slik at familien tror du er død, hvordan går man frem da?
Hørte om en i fengsel som gjorde dette.

Latet som han hadde AIDS og fikset slik at han fikk symptomene, og "døde".
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Feint Vis innlegg
Hørte om en i fengsel som gjorde dette.

Latet som han hadde AIDS og fikset slik at han fikk symptomene, og "døde".
Vis hele sitatet...
Tåpelig vandrehistorie.

AIDS/HIV er rimelig straight-forward å påvise i blodprøve, og det er heller ikkje spesielt enkelt å fake kreft i munnhula f.eks.
Få noen til å si at du hoppet av en bro hvor det er mye strøm. Er ofte de ikke finner lik til folk som gjør slik..
Sitat av Apu Vis innlegg
Få noen til å si at du hoppet av en bro hvor det er mye strøm. Er ofte de ikke finner lik til folk som gjør slik..
Vis hele sitatet...


Du sier noe der..

Takk for svar.
Skaff deg en død gris, kle den opp som deg og kast den utfor et tak ala South Park (tror episoden heter Marjorine).
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Du sier noe der..

Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Husk at en død mann ikke trenger klær eller CD'ene sine.

Gå en tur til kirkegården, og finn en fyr som er like gammel som deg (føde samme år), og ta navnet hans.
Spør Turbojenta: http://m.db.no/sport/2007/08/20/509473.html

Hadde hu på msn jeg, snakka med hu. Hun klarte å fake et helt liv, så hu kan sikkert hjelpe deg.
Har en tremenning som ingen har funnet mer. Nei, han har ikke startet et nytt liv. Konklusjonen nå er vel at han er død. Skjer det samme med deg og, bare at du faker det. Tror jeg du skal klare å starte et nytt liv. Det beste er vel å flytte til et annet land. Da kjentfolk kan kjenne deg igjen, selv om sjansen er minimal. Du trenger ikke å fake en død, prøv heller å "forsvinne" sporløst.
Og hva skal være hensikten med å fake sin egen død?
noobpower: Har du levd et "fryktelig" liv med lite glede så er det vel kanskje like greit for noen? Noen er lei av familie og venner og vil bare starte på nytt. Noen har sikkert gjort noe feil iløpet av livet og vil begynne på nytt.
Tanken er at familie og venner ikke skal undres over hvor man er blitt av..

Kom forresten til å tenke på en annen måte..

Så en gang en episode av 24 hvor man ga en kar der en sprøyte med noe middel i som gjorde hjerteslagene saktere. Hva heter dette middelet? Og er det lett å lure ambulansepersonell til å tro man er død om man tar en slik sprøyte?

Om man betaler begravelse-agenten for å late som om jeg er død, kan han bli straffet for det?
Kjenner tilfeldigvis en begravelse-agent..
Jeg tror trådstarteren ville bare høre på hvordan man kan fake sin egen død, ikke at han har planlagt det.
Som Feint sier, det er greit å ha en identitet om du vil "forsvinne", siden tilnermet alt du gjør i hverdagen krever en identitet av et eller annet slag.
Sitat av Kenshi Vis innlegg
Tanken er at familie og venner ikke skal undres over hvor man er blitt av..

Kom forresten til å tenke på en annen måte..

Så en gang en episode av 24 hvor man ga en kar der en sprøyte med noe middel i som gjorde hjerteslagene saktere. Hva heter dette middelet? Og er det lett å lure ambulansepersonell til å tro man er død om man tar en slik sprøyte?

Om man betaler begravelse-agenten for å late som om jeg er død, kan han bli straffet for det?
Kjenner tilfeldigvis en begravelse-agent..
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noe film, dette er den virklige verden som du lever i.
Jeg så også på 24 engang at Jack Bauer overlevde når en bilbombe sprang og han var i bilen.
Altså nei det er vansklig å få Ambulansen til å gi deg en sånn sprøyte, og om du får det, tror du de slepper deg fri? Du kommer sikkert til å være innlagt helt til du blir frisk.
En fin plan:

Finn en bru som er ganske lang.
Kjør til brua midt på natta, og ta av deg genseren din og kast den ned i vannet.
Skru av motoren, og la ALT være igjen. Legg selvmordsbrevet i førersetet.

Kos deg! ^^,
Sitat av Feint Vis innlegg
En fin plan:

Finn en bru som er ganske lang.
Kjør til brua midt på natta, og ta av deg genseren din og kast den ned i vannet.
Skru av motoren, og la ALT være igjen. Legg selvmordsbrevet i førersetet.

Kos deg! ^^,
Vis hele sitatet...


Fin plan ja.

Om man ikke har bil, kan man jo sette skoa, klokka, mobilen osv på brukanten, kaste gensern i havet og så ta en buss vekk. Man må vel ha en identifikasjon om man skal ta fly, og ser ikke så bra ut om familien får vite at man har tatt fly mens man egentlig skal ligge død i havet.
Sitat av Dotten Vis innlegg
Dette er ikke noe film, dette er den virklige verden som du lever i.
Jeg så også på 24 engang at Jack Bauer overlevde når en bilbombe sprang og han var i bilen.
Altså nei det er vansklig å få Ambulansen til å gi deg en sånn sprøyte, og om du får det, tror du de slepper deg fri? Du kommer sikkert til å være innlagt helt til du blir frisk.
Vis hele sitatet...
Jeg tror han mener å ta et stoff selv(det finnes*) og så kommer ambulansen og sjekker han. Jeg tror det imidlertid blir vanskelig likevel..om du greier å lure ambulansepersonell og leger så er et lik som plutselig forsvinner fra likhuset noe mistenkelig.

*Zombie eller zombi er ifølge afro-karibisk voodoo-kult en «levende død», det vil si en død kropp som gjenopplives av en overnaturlig kraft. Zombie-forestillingene kommer fra Haiti, der folketroen påstår at en trollmann (bokor) kan gjøre personer til viljeløse redskap gjennom svart magi. Ifølge enkelte forskere skal ofrene ha blitt dømt av hemmelige bonderåd og gitt lammende gift. De dømte har dermed blitt feilaktig erklært døde og begravd, for så å bli gravd opp igjen og utnyttet som apatiske slaver. Mange tviler imidlertid på at disse historiene er sanne.(http://no.wikipedia.org/wiki/Zombie)

Og ja, jeg vet at wiki er ikke verdens beste kilde, mn har faktisk(tro meg eller ei) lest en del om stoffet.
Du kan feks. fake et leg (100% "ekte") eller låne en kompis av deg sitt leg som er wannabe you.
Sist endret av Oneblo; 7. september 2009 kl. 22:50.
Om du får tak i en ny ID, så er det ingen problem

Evt reise til et land der myndighetene ikke er så sammarbeidsvillig osv osv osv, og så få en person til å ringe til slektningene dine i Norge og fortelle at du har forsvunnet sporløst.
Jeg VEIT at jeg har lest en lignende tråd her inne før, den handlet dog mer om hvordan man kunne slette alle spor og "starte på nytt". Orker bare ikke lete etter den nå..
Så vell på prison break, andre sesong tror jeg? De la att par døde griser i bilen å tennte på. Hvis ikke er det mulig å dra ned på ferie til østeuropa eller midtøsten/afrika og bere forsvinne. Nye pass der koster vell mindre enn her+ lettere å bestikke folk, tjenestemenn og liknende til å lage falsk raport om bortføring/drukning m.m.
1. Si du skal på båt-tur
2. Skaff deg en billig snekke.


La båten drive lenge og langsomt med pesonalia om deg, mens du er på fotland!
Tapp en halv liter blod av deg en gang i uka, husk å spis mye grovbrød og gjeitost for å økeblod produskjonen, når du har 5 liter blod hell det på gulvet ditt hjemme, lag noen tegn til kamp i huset.. etter tap av 5 liter blod blir du garantert erklært død.. and you are free to do what the fuck you want
Du skaffer deg kontakter innen lege og lensmann på ett lite tettsted, så går det glatt igjennom at de fører litt ekstra papirarbeid. Litt hjertesvikt eller annen sykdom skulle vel fungere fint. Det er jo også mulig og grave opp ett nylig begravet menneske, tenne på dette mennesket med dine IDkort og dine klær i ditt hus / din bil.
Hva med å evt. bare si til foreldre og venner at du drar til "X*land*" for å finne deg selv/starte på nytt e.l.? Kanskje det er like enkelt, og litt mindre komplisert og ikke minst traumatisk for foreldre og andre? Så sant du ikke har noen som søker blodhevn etter deg virker det som unødvendig mye stress å fake død og skaffe ny identitet du kan leve med i mange år fremover. Morsomt tankeeksperiment dog.
Den beste og enkleste måten er nok å forsvinne på sjøen. Men så er det jo identitetspapirer som er viktig om du vil til utlandet. Ellers kan du jo bare finne deg en hule i fjellet og begynne å leve på nøtter...
Sitat av jull0 Vis innlegg
Tapp en halv liter blod av deg en gang i uka, husk å spis mye grovbrød og gjeitost for å økeblod produskjonen, når du har 5 liter blod hell det på gulvet ditt hjemme, lag noen tegn til kamp i huset.. etter tap av 5 liter blod blir du garantert erklært død.. and you are free to do what the fuck you want
Vis hele sitatet...
Så du tror ikke noen syns det er merkelig at du har klart å komme deg vekk fra åstedet uten noe blod i kroppen?
Sist endret av exocytose; 8. september 2009 kl. 09:13.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Så du tror ikke noen syns det er merkelig at du har klart å komme deg vekk fra åstedet uten noe blod i kroppen?
Vis hele sitatet...
Det trenger jo ikke være han som ar kommet seg vekk fra åstedet selv da...
Såvidt jeg vet så må det vel være minst to personer for å at det skal bli en blodig kamp. Gjerningsmannen kan jo ha fjernet liket/den halvdøde kroppen?
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Det trenger jo ikke være han som ar kommet seg vekk fra åstedet selv da...
Såvidt jeg vet så må det vel være minst to personer for å at det skal bli en blodig kamp. Gjerningsmannen kan jo ha fjernet liket/den halvdøde kroppen?
Vis hele sitatet...
Omg, det tenkte jeg ikke på i det hele tatt.
Hiv noen av klærne dine utfor en bro, og legg igjen noen letetråder på broen, også forsvinner du...
Sitat av cos Vis innlegg
Det er jo også mulig og grave opp ett nylig begravet menneske, tenne på dette mennesket med dine IDkort og dine klær i ditt hus / din bil.
Vis hele sitatet...
Mest idiotiske jeg har lest her inne. Får jeg lov til å grave opp et nært familiemedlem av deg hvis en av dem dør? Sikkert kjempemorro å få vite at familiemedlemmet er gravd opp?
Sitat av exocytose Vis innlegg
Omg, det tenkte jeg ikke på i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Finn en du kjenner som kan være med på det.

Legg deg i blodet, og be han dra deg ut av døra, og til bilen som er parkert utenfor.
Deretter går du inn i bilen (plastposer i bilen) slik at du ikke søler noe blod i bilen.

Kle av deg, og skift til nytt. evt. la en sokk ligge igjen i blodsølet.
Ta klærne i en post og brenn det når du har kommet minst 50km unna "åstedet".

Sett bilen i gir, og gi full gass slik at det blir TYDELIGE merker.

Ta deretter en tur innom kirkegården, og finn navnet på en som er født i samme årstall som deg, og søk han opp på nettet (FaceBook o.l) og finn bilde av han/henne.
Lag deg selv et fake leg.
Sitat av jull0 Vis innlegg
Tapp en halv liter blod av deg en gang i uka, husk å spis mye grovbrød og gjeitost for å økeblod produskjonen, når du har 5 liter blod hell det på gulvet ditt hjemme, lag noen tegn til kamp i huset.. etter tap av 5 liter blod blir du garantert erklært død.. and you are free to do what the fuck you want
Vis hele sitatet...
noen som har sett på frustrerte fruer? :P

OT: er jo bare å stikke avgårde, også si ifra til politiet ellerno at du ikke vil ha noen som leter etter deg pga etc osv tviler de vil motarbeidet dette om du gir dem en god nok grunn til å ikek gi informasjon videre
les litt om legenden makawelli eller hva han het,
det var der tu-pac tok sine ideer ifra.
å ingen har enda funnet han sant?

ellerså går det ann bare å forsvinne, ta plastisk operasjon i anstiktet fikse litt her å litt der and wolla.!!!



^^
Sitat av Coztico Vis innlegg
les litt om legenden makawelli eller hva han het,
det var der tu-pac tok sine ideer ifra.
å ingen har enda funnet han sant?

ellerså går det ann bare å forsvinne, ta plastisk operasjon i anstiktet fikse litt her å litt der and wolla.!!!



^^
Vis hele sitatet...
Men så vet vi jo ikke om det fungerer heller da? For det vi vet kan det jo hende 2pac sitter i thugzmansion slapper av. Men ja, det er interresant å tenke på, det hele kan jo ha vært en perfekt set-up.
Har du båt?

Hvis du har det så kan du jo ta en tur ut i den og aldri komme tilbake mer.
Etter et par dager eller noe finner lete mannskapene igjen båten uten deg i den. Et selvmordsbrev kan jo være en ide.. At du festet noe tungt til beina dine og hoppet over bord langt faen i vold ute på sjøen.
Men dette er ikke å anbefale med tanke på de etterlatte. De vil føle seg skyldige.
At du bare falt over bord er vel mere skånsomt.

Foreslår at du tjener en del svarte penger før du "dauer" ettersom du ikke kan bruke visakortet ditt etter din død. Du kan jo heller ikke ta ut noe stort beløp rett før døden heller.
Fake ID kan jeg dessverre heller lite om.
Med mindre man har planer om å leve i skogen, er vel nye identitetspapirer det viktigste. "Selvmord" fra en bro eller lignende fungerer det. Men man må da være veldig nøye med at ingen ser deg. Å fake en slosskamp er sikkert en god idë det, men man må være to stykker for at det skal være realistisk. Om man blander andre inn i planene, ti-dobles sjansene for å bli avslørt. Mye man kan gjøre for å fake sin egen død, men det må samtidig være noe som ikke virker mistenkelig.
Jeg ville vel gått inn for å gjøre dette så realistisk som mulig, ikke bare med fysiske bevis, men også med at du foreksempel kan starte en krangel med foreldre/samboer etc, en skikkelig krangel, hvor du sier at livet ditt ikke er som du vil ha det og at du bare har det ille.

Så ville jeg skrivd en selvmordslapp hvor du skriver foreks det apu sa, at du har hoppet av en bro med mye strøm, eller lignende. Og så lar du lappen ligge, tar ikke med deg noenting (da skjønner de selvsagt at du faker)

(eventuelt, ta med ett bilde av samboer/foreldre, som vanligvis sto i en bilderamme eller noe slikt, det kan gi deg mere troverdighet ved at de tenker at du ville ha ett bilde av dem når du døde)

Så må du selvsagt dra din vei.
Sitat av Feint Vis innlegg
Ta deretter en tur innom kirkegården, og finn navnet på en som er født i samme årstall som deg, og søk han opp på nettet (FaceBook o.l) og finn bilde av han/henne.
Lag deg selv et fake leg.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så veldig lurt å stjele identiteten til en som er død. Med en gang du bruker den til noe som innebærer en kredittsjekk (lån, kredittkort, åpne bankkonto etc.) vil det oppdages som et svindelforsøk. Skal man gjøre det på denne måten, kan man ikke dra innom kirkegården, man må finne en som er død, men som ingen vet at er død, og det kan bli tricky, med mindre du dreper vedkommende selv.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av felix_poker Vis innlegg
med mindre du dreper vedkommende selv.
Vis hele sitatet...
Exactly. Drep noen, ta deres identitet. Du må passe på at dette er et menneskene ingen bryr seg om. Ta meg for eksempel, sitter i et rom med ca 35 computere men ikke en levende sjel i nærheten. Da du har IDen, og jeg regner med du har harde cash også, gjør du det klart at du drar på båttur og har en lest de tidligere innleggene vet vi jo alle hva det innebærer.

Menneh... Ikke drep meg
Du legger igjen elektroniske spor overalt, tenk igjennom dette, med mindre du har har massevis med cash så kan det være vanskelig...

Du må kanskje jobbe svart resten av livet hvis du oppholder deg i Norge.

Hva med å si: nei faen, dette gidder jeg ikke mer.... jeg stikker av og ønsker ikke kontakt med dere igjen.
Det er kanskje en tøff beskjed å få, men ikke så tøff som at de tror du er dø.

Du slipper unna en masse problemer med dette, du kan få deg hemmelig adresse,telefon nr. slik at du kan nytte deg av de godene som du har som nordmann.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Man kan endre navn og flytte til en annen by.
Det hjelper ikke så forferdelig mye når du har et personnummer det er nærmest umulig å skifte. Men når du søker om opphold i et annet land får man vel nytt personnummer ? eller vil det gamle være med vidre ?
Hvis du skal forsvinne må du jo ha en inntekt av en form. Og du får vel ikke jobb uten et fullt navn og personnummer. Hvor i alle dager kan du skaffe deg dette da?
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Hvis man absolutt vil forsvinne og starte på nytt er vel fremmedlegionen en utvei? Riktignok ikke risikofritt, men det kommer ann på hvor mye man vil ofre.
Er vel ikke bare for enhver mann å søke seg inn i fremmedlegionen ? i såfall ga du meg en fin idee nå
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Cutzilla Vis innlegg
Er vel ikke bare for enhver mann å søke seg inn i fremmedlegionen ? i såfall ga du meg en fin idee nå
Vis hele sitatet...
Jo, det er jeg rimelig sikker på at det er. Selvfølgelig burde du ha visse kvalifikasjoner, men alle kan søke. Du kan jo lese litt her.
Sist endret av kosepaa; 19. september 2009 kl. 14:55.
er vel forholdsvis enkelt, så lenge man klarer å holde det skjult.

bo alene slik at ingen andre legger seg opp i hva som kommer i posten. skift navn (slik at ingen dukjenner finner ut av det), ordne opp med bankkort, pass, kontoer osv. Så kjøper du en billett til london. Her kjøper du ny billett i cash til f.eks Canada, Sverige eller hvor du måtte ønske, hvorpå du kan søke statsborgerskap etter å ha bodd der en viss periode. Så sant du kan jobbe for deg, får du sannsynligvis lov.

før du drar til av sted kan du jo velge mellom å si "Drit og dra, jeg stikker", "stage" et drap/kiddnapping (would be fun :P ) eller å ta "selvmord".

syntes det virker som en gjennomførbar plan?
Fremmedlegionen?