Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 778
Etter ett års bruk av min ReadyNAS NV+ må jeg bare se meg ferdig med denne og finne meg noe nytt, noe som fungerer, noe som ikke er skrudd sammen av sirup og bestemødre på downere. Herre min fred noe så tregt skulle aldri vært lov å selge, vertfall ikke når det reklameres for annet.

Her er problemet: Alle "klar til bruk"-NAS jeg søker opp ser ut til å komme fra samme møkka da alle sliter med de samme problemene uansett produsent, merke, eller modell du ser på. Jeg kunne sikkert brukt mye tid og penger på å sette opp og konfigurere selv, men jeg har annet å bruke tiden min på. Å skru datamaskiner er jeg så lei av at jeg kan spy.

Så, jeg vil bare vite om det er noen her som vet om et produkt der ute som leverer det du blir lovet slik at jeg slipper mer mas og arbeid med dette på en stund? Og dette til en prislapp for Ola Nordmann, selvfølgelig.

På forhånd takk.
Sist endret av waf; 17. september 2013 kl. 04:51.
QNAP TS-419P II.

Jeg kjøpte inn rackutgaven av den for en bedrift og pga et feilkjøp av serverdeler ble jeg tvunget til å sette NASet opp som "server". Oi. Det viste seg fort at sånn helt egentlig, så ville det ikke være så mye bruk for serveren. Den har sikkert mer enn de fleste trenger og er kjapp.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Da sier jeg takk, stoler på dine ord, og bestiller en med en gang.

Jeg har uansett 14 dagers angrefrist dersom jeg ikke er fornøyd.
Jeg har også en QNAP TS-419P II og er veldig fornøyd.
Har hatt den i snart 1,5 år og har aldri hatt noe problemer. Nå som ny firmware nylig kom ut, så har alt blitt hakket bedre også

Min har 4 stk av WD Red 3TB NAS Harddrive som fungerer veldig bra.
Jeg anbefaler Synology. Har hatt denne siden 2011 og den går fremdeles uten problemer.

Ekstremt mange muligheter som er readytogo, du kan prøve en live demo av web-grensesnittet på hjemmesiden dems.
▼ ... noen uker senere ... ▼
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Jeg har nå installert og satt opp QNAP.

4x Seagate ST3000DM001-9YN1CC4C (2794.52 GB) i RAID#5

Det var veldig mange unødvendige applikasjoner som fulgte med - dette tok litt tid å fjerne.

Jeg overfører nå med en hastighet på under 100mbit - samme som med forrige NAS.

Jeg har alt utstyret koblet på gigabit med cat6 kabel, så jeg ser ikke at det skal være noe problem når NASet er utstyrt med 2x gigabit porter.

Hva kan være årsaken til det?

Edit: Denne oversikten sier jeg skal klare bedre hastigheter enn dette.
Sist endret av waf; 2. oktober 2013 kl. 16:59.