Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3307
Hey,
i går natt blei jeg stoppet av politiet, de fant en kniv på meg som førte til at jeg blei sendt på stasjon, der tok jeg pisseprøve og positivt på THC og Diazapam(eller hva det heter). så tok de telefon min, der var det masse masse meldinger fra folk om kjøp og salg. hva burde jeg gjøre?

skulle egentlig hente tlf. kl. 5 i dag. men ringte og sa at de fant mye på den og at de kan kanskje ha den i 3 mnd.

hva skal jeg gjøre nå??????
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Er nok ikke mye tips å gi her nei.
Anbefaler deg heller å gå til politiet og snakke ordentlig med dem. Kanskje hjelpe dem litt. Da vil utfallet for deg bli mye bedre regner jeg med.
hva mener du han skal hjelpe dem med?
oppgi hvem som sa hva til hvem på meldingene?

uansett hva du gjør, så blir du nokk straffet.
Trådstarter
29 0
uansett, så tyster jeg ikke. men trur dere det blir mye greier eller? hjelper de ikke med en dritt ass
Sitat av TETRS
hva mener du han skal hjelpe dem med?
oppgi hvem som sa hva til hvem på meldingene?

uansett hva du gjør, så blir du nokk straffet.
Vis hele sitatet...

ja, men han kan redusere den straffen om han er medgjørlig og ikke er drittunge.
om han nekter for at det er han som har sendt meldingene så blir det bare stress og alt ender med at han gikk mot politiet og får mere pess fra deres side!

Edit:
Sitat av Weedman
uansett, så tyster jeg ikke. men trur dere det blir mye greier eller? hjelper de ikke med en dritt ass
Vis hele sitatet...
trenger nødvendigvis ikke å tyste, bare vær litt medgjørelig og ikke nekt for alt.
nå har jo de nr. på alle som du har deala(?) til og da trenger jo ikke du å tyste på de. f.eks om en du har på lista spør etter 1g grønt og du gir det til han så får du feedback at det var drit god weed, og du da nekter for og ha solgt han det så blir det jo bare mere stress noe som sier seg selv i grunn
sry for rotete tekst
Sist endret av Holmen; 18. juni 2008 kl. 17:19.
en saftig bot og prikk på rullebladet, ville jeg nok tro.
Hvorfor går du med kniv da mann?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det var du som var smart nok til å spasere rundt med kniv, samt skrive sms'er ang. narkotika.
Ta det som en mann. Det er din feil og ingen andres. Innrømm forholdet, aksepter boten og ikke bland andre inn i saken selv om politiet ønsker det.
Er vel ikke mye du kan gjøre. Er det meldinger som tilsier du "selger" så blir det rassia hos deg. Er det meldinger som tilsier du kjøper, så kommer kompisen din i purkens søkelys.

Slike meldinger om "kjøp og salg" er jo idioti å ha lagret på mobilen. Hadde noen blitt busted og vært så dum å hatt en sånn type mld fra meg i innboksen sin hadde jeg mildt sagt blitt pissed. Og heller ring enn send sms.
Sist endret av Don Veto; 18. juni 2008 kl. 17:29.
Trådstarter
29 0
nei, det de veit, veit de. det kan jeg ikke gjøre noe med, det de har finni på telefon har de finni. men trur dere det blir værre en bot? gidder ikke bli locked up ass=P

de var på rommet mitt i går. fant en del bruker utstyr. men de har ikke finni noe dop på meg da.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det er uansett helt idiotisk å skrive sms for å fikse dop. Politiet har myndighet til å hente frem log fra sms hos operatør selskapet du bruker, fra de siste X månedene. Dette burde være helt elementær viten. Mobil telefon og alle kriminelle handlinger går vel i utgangs punktet dårlig sammen. Følg straffe saker i media og du vil bli et gram klokere.

Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vedta boten for oppbevaring av våpen og bruk av narkotika.
Du må nok ikke i fengsel for denne hendelsen. Men du er helt klart i politiets søkelys nå fremover.
Er SMS'er godt nok bevismateriale da? Det beviser jo ingen transaksjoner, bare at det snakket rundt noe som tilfeldigvis er narko...
Trådstarter
29 0
jaja. jeg skal slutte nå. har tenkt på det en stund. men nå er jeg ferdig ass=P eller. kanskje en gang i blandt=P hehe

Sitat av Madusius
Er SMS'er godt nok bevismateriale da? Det beviser jo ingen transaksjoner, bare at det snakket rundt noe som tilfeldigvis er narko...
Vis hele sitatet...
ja, det jeg tenkte og. siden de har jo ikke finni noen gode beviser. fant masse klipsposer og sånt å. men jeg veit ikke om det er nok bevis for at jeg blir tatt for noe. det er det jeg trur hvertfall, men veit ikke. men de har jo ikke finni noe på meg, noen som har vært i samme situasjon?
Hva med å kontakte advokat?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det er ikke godt nok bevis materiale, men det kan føre til ransakelser og at politiet f.eks kommer å henter deg på arbeidsplassen etc.
Helt avhenig av hvilken alvorlighets grad den kriminelle handlingen er av.
Hvis det finnes drøssevis av sms'er fra èn spesifik person somselger narkotika, vil politiet ha skjellig grunn til en ransakelse av bopel til vedkommende. Dette vil jo da forsterke bevise stilling.

Uansett, det er ikke så veldig mye mer å snakke om i denne saken. Du vil motta et forelegg. At folk har vært i samme situasjon er det helt sikkert. Men jeg kan ikke forstå hvordan det vil kunne hjelpe deg.
Politiet har det de har på deg, verken mer eller mindre. Som sagt tidligere, ta det som en mann. Innrømm forholdet og ikke bland andre personer inn i det, selv om dette er ønskelig fra politiets side.
Hmm.. Det syns jeg er bra gjort, du blir stoppet (til fots? Med bil/moped?) av politiet, de greier å finne en kniv på deg (antar de ikke hadde krav på å få ransake deg?), deretter klarer de å få deg til å ta pisseprøve (HOW?)som viser positiv mot THC, og får da rett til å ta mobilen din. Jeg ser at politiets metoder ikke fungerer særlig på deg.

Tenk ut hva de kan ta deg for og ikke, sjekk rettighetene dine, les rundt på nettet om regler osv. Så legger du en aldri så liten plan, og legger deg langflat og tilstår alt du kommer til å bli tatt for uansett. Tilståelse fører til mindre straff, noe som ser rimelig greit ut i din situasjon.
de har da lov til å ransake hvis de "har mistanke".
Om de har mistanke ja, men hadde de det? Hva var i så fall grunnen? Trådstarter nevnte ikke noe om dette.
Du har rett til å holde kjeft, gjør det. Politi kan ikke forlange mer enn forelegg i den saken.
Sist endret av Koilboil; 18. juni 2008 kl. 18:21.
Ta det helt med ro. Dette har skjedd mange jeg kjenner, og enda værre ting.
Du kommer nok til å få en bot på grunn av kniven, og det med meldingene blir nok henlagt - men vær obs på at de garantert kommer til å få deg til å tilstå eller tyste på noen. Men så lenge du holder helt kjeft og later som du er helt utenforstående, blir det henlagt og i værste fall vil de holde øye med deg og dine kunder litt framover om det dreier seg om store greier.
La dette være en lekse til alle som dealer med folk som loker rundt med benzodiazepiner innabords, de gir fort faen og sletter ikke meldinger! Pluss at det er stor sjanse for at de blir busta. Røyker de cannabis øker det sjansen ytterligere. Så, ta ansvar for dere selv, ikke bruk mobiler regga på deg selv, slett meldinger og slett anropsloggen flittig!