Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 859
jeg trenger et program som kan ta et bilde på gjøre det transparent, forså å legge det over et av programmene jeg skal tegne med.
Poenge med programmet er at jeg kan se bilde, men når jeg klikker på det så tegner den direkte på programmet bak bildet. på den måten kan jeg føge linjer.

jeg vet det fins hauevis med tegne programmer som har laiers, men forøyeblikket tegner jeg på en nettside, og siden jeg ikke har et tablet hvor jeg kan legge bilder under forså å tegne over linjene, så ville det vært digg å ha samme muligheten med en mus. har dere noen forslag om hva jeg kanbruke?

takker for alt hjelp
Ta et screenshot av den aktuelle siden, og gjør det i photoshop/illustrator/nestenhvasomhelst, enkelt og greit.
Sist endret av atomet; 22. juni 2009 kl. 22:54.
TETRS's Avatar
Trådstarter
nei, det blir litt feil.
poenget er at jeg skal tegne etter frks et fotografi, på en nettside. så jeg kan ikke bruke software på maskinen min til å tegne med.
derfor hadde det vært fantastisk om det fantes noe som kunne gjøre at jeg la fotografiet jeg skulle tegne, over selve siden jeg skal bruke til å tegne med.

var det noen som forsto hva jeg egentlig er ute etter?
teip et ark på skjermen? hehe
Ja, tror jeg skjønner det nå, men nei, noe sånt har jeg ikke vært borti.
Når jeg tenker på det, så er det jo enklere å gjøre det motsatt - altså å gjøre nettleseren transparent, og det ser det ut til at det finnes en del løsninger på: http://www.google.com/search?client=...UTF-8&oe=UTF-8
stemmer for forslaget til atomet her - å gjøre nettleser transparant..
jeg har nvidia skjermkort og software, og her har jeg den muligheten .. jeg kan sette programmer til transparant og "always on top", så kan jeg ha f.eks. photoshop bak .. og da se nettleseren og photoshop samtidig
TETRS's Avatar
Trådstarter
tusen takk for all hjelp, jeg tror dere kom fram til den beste løsningen.
håper mitt gamle skjermkort støtter dette.