Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4150
Har en veldig god ide for ny TV serie men hvordan tar jeg kontakt med noen som hjelper meg å få den ut i verden, hvem kan jeg sende mail eller noen sånt til?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Så enkelt er det desverre ikke.
Det du snakker om er en veldig hard jobb som krever iherdighet og veldig mye av din tid.

Først, må du få til noe håndfast, du må skrive ned manus, om du gjør ekstra ting som å lage storyboard kan det vel være et stort pluss, men det er kanskje alt for tidlig i prosessen til å lage noe slikt.

Om du bare sitter her med en vag idè, uten å kunne gjøre den om til noe håndfast som et manus eller nedskrevet i en eller annen form, da har du virkelig mye arbeid forran deg.

Denne kan være av interesse - Her skriver en med erfaring i bransjen om veien fra Idè til TV.
Sist endret av Dodecha; 13. desember 2016 kl. 20:55.
Du må få laget deg en pilotepisode. Om du har en VGS i nærheten med medier og kommunikasjon kan du kanskje snakke med lærerne der. Om idéen din er veldig god kan det fort hende at de lager ett prosjekt rundt piloten eller at du får kontakt med interesserte som går på linjen.