Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3362
Ironisk nok, så er jeg på jakt etter en font som brukes på nettsiden http://fontawesome.io/

Jeg har lagt ved et bilde her:
Vis hele sitatet...
Jeg har forsøkt å bruke WhatTheFont, den klarer ikke å identifisere den. Jeg har også forsøkt Fount pluginen, den identiserer den som Proxima Nova, men det er feil.

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne denne fonten, det er i hovedsak det i bold tekst jeg er ute etter, men gjerne den uten utheving også.
Chrome sier "museo-slab", det ser forresten ut som at fontene er base64-encoded.
Sist endret av Yochi; 10. november 2016 kl. 14:41.
Neste gang du lurer på hva slags typesnitt som er benyttet på en nettside kan du selv bruke din nettlesers (mest sannsynlig) innebygde utviklerverktøy for å finne ut dette. På lenka står det hvordan man får det frem i de fleste nettlesere, da er det bare å velge elementet du lurer på hva slags typesnitt har, hvorpå du får se CSS-en. Avhengig av nettsidens kode kan det være litt tricky å finne, men fortsatt enklere og mer presist enn veien om WTF o.l.

Har lastet opp skjermbilde som viser hvordan dette ser ut i Vivaldi i Mac OS:



Give a man a fish…
Sist endret av Viva la Opium; 10. november 2016 kl. 14:55.
Tusen takk

Viva la Opium: Veldig bra tips, takker og bukker