Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2570
Riket, en av historiens beste TV-serier begynner på NRK3 om ett minutt. Riket er en skrekk-komedie med både ordentlige skumle og hysterisk morsomme scener.
Ja den serien er fantastisk. Nærmeste man kommer Twin Peaks uten å være Twin Peaks.
Absolutt gull fra Von Trier det der! Hvis noen har noe annet å anbefale i samme stil, så tar jeg gjerne imot noen forslag (Twin Peaks er allerede fortært).
Sitat av Vent Vis innlegg
Absolutt gull fra Von Trier det der! Hvis noen har noe annet å anbefale i samme stil, så tar jeg gjerne imot noen forslag (Twin Peaks er allerede fortært).
Vis hele sitatet...
Samme stil blir litt vanskelig (det kan du sikkert tenke deg selv når du har sett begge seriene hehe), men jeg føler serien OZ blander drama, vold, humor og bizarrhet på en litt lignende måte, og det er en av de første kvalitetsseriene fra HBO.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Top of the Lake kan sammenlignes litt med Twin Peaks i den forstand at det foregår i en liten by hvor mye foregår "under overflaten" samt at den har visse surrealistiske trekk. Det er uansett en glimrende serie.
Takk for det. Skal sjekke ut OZ og Top of the Lake! Elsker serier som har en fot i det surrealistiske og en annen i det realistiske. Synd det er laget så få med lik sjarm. Må jeg si jeg digger profilbildet ditt Fatass. Trailer Park Boys er en nydelig serie. Du burde sjekk ut Solsidan. Den har litt av den samme "satt på spissen" og til tider bissar humor som Trailer Park Boys har.
Sist endret av Vent; 21. mai 2013 kl. 02:02. Grunn: typo
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Top of the Lake kan virke litt kjedelig i starten fordi tempoet er veldig rolig, men det tar seg opp etterhvert. Det er ingen tradisjonell krim og heller ingen standard oppbygning som man er vant til fra føt.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Jeg elsker Riget. Stephen King har laget en versjon som heter Kingdom Hospital. Den er også utrolig kul
Sitat av Vent Vis innlegg
Takk for det. Skal sjekke ut OZ og Top of the Lake! Elsker serier som har en fot i det surrealistiske og en annen i det realistiske. Synd det er laget så få med lik sjarm. Må jeg si jeg digger profilbildet ditt Fatass. Trailer Park Boys er en nydelig serie. Du burde sjekk ut Solsidan. Den har litt av den samme "satt på spissen" og til tider bissar humor som Trailer Park Boys har.
Vis hele sitatet...
Hørt mye godt om Solsidan, skal ta og sjekke det ut
Okay, Don.
Tok tipset ditt om denne serien siden du har anbefalt bra filmer før.
Lasta ned sesong 1 og 2 og ser ikke ut som det er noe mer etter den.

Så første episode akkurat og blei ikke blåst ut av sofaen akkurat.
Er det trått i starten for så og ta seg opp?
I såfall, tar det veldig mange episoder?
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av olavXO Vis innlegg
Okay, Don.
Tok tipset ditt om denne serien siden du har anbefalt bra filmer før.
Lasta ned sesong 1 og 2 og ser ikke ut som det er noe mer etter den.

Så første episode akkurat og blei ikke blåst ut av sofaen akkurat.
Er det trått i starten for så og ta seg opp?
I såfall, tar det veldig mange episoder?
Vis hele sitatet...
Tja. Det blir jo mer og mer kaotisk og fler og fler absurditeter jo lengre man kommer så jeg ville i hvertfall ha sett ett par episoder til. Det kan hende at det er en elsk/hat-serie siden den er veldig langt fra mailstream. Jeg anbefaler deg å se humoren i det meste samtidig som du lar deg skremme av det skumle, eller som Lars Von Trier sier selv: å ta det gode med det onde
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hehe, "mailstream". Riget er en veldig god serie. Den første episoden er ute på tv.nrk.no nå, for de som ønsker å se med norsk tekst.
Syns det er en fantastisk serie, Lars Von Trier er suveren! Og derfor vil jeg anbefale denne: http://www.imdb.com/title/tt0870984/?ref_=sr_1
Denne her var også kul: http://www.imdb.com/title/tt2521668/?ref_=fn_al_tt_1
Fransk serie om døde som kommer tilbake til liv, men den er kanskje litt vanskelig å få tak i..
Sitat av olavXO Vis innlegg
Okay, Don.
Tok tipset ditt om denne serien siden du har anbefalt bra filmer før.
Lasta ned sesong 1 og 2 og ser ikke ut som det er noe mer etter den.

Så første episode akkurat og blei ikke blåst ut av sofaen akkurat.
Er det trått i starten for så og ta seg opp?
I såfall, tar det veldig mange episoder?
Vis hele sitatet...
von Trier sier det jo ganske greit selv i slutten av første episode: "de neste blir bedre"!
Nå har jeg nettopp sett de fire første episodene og jeg kan ikke si at det levde opp til forventningene.
For all del, det var ganske greit så jeg klager ikke, men akkurat hva som gjør det så fantastisk skjønner jeg ikke.

Er det hovedsaklig humoren som gjør serien så appellerende for deres del?
Sitat av Knask Vis innlegg

Er det hovedsaklig humoren som gjør serien så appellerende for deres del?
Vis hele sitatet...

Det var ihvertfall den absurde, svarte, satiriske, delvis samfunnskritiske humoren som appellerte til meg. Men jeg syntes serien ble dårligere underveis. Og dette har den til felles med Twin Peaks, som vel var von Triers hovedinspirasjonskilde da han lagde Riget.

Riget er egentlig en veldig smal serie. Den appellerer til de færreste.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Jeg så serien første gang på kino og satt inne i salen i fem timer i strekk og det gjorde sikkert litt for opplevelsen. Jeg liker blandingen av smart/svart humor, skrekk og surrealisme: De to kjøkkenansatte med downs som vet absolutt alt som skjer på sykehuset, Stig Helmers usikkerhet, ondskap og danskehat (danskjävlar!), Krogshøjs hjelpesløshet, Bulders søthet og dumskap og Bondos kynisme. Jeg liker at serien snur hele tiden fra slapstickkomedie til horror og at man aksepterer det som skjer, selv om det er bananas.

Når det gjelder Riget II så var jeg ikke glad i historien rundt Lillebror og syntes det både ble for ubehagelig og for "out there", men ellers synes jeg serien er tilnærmet perfekt.
Bitteliten spoiler for Riget II
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Problemet med hele serien er jo at den ender i en enorm cliffhanger. Grunnen til det er at det var planlagt en tredje serie/sesong, men fordi Von Trier var opptatt med andre prosjekter tok det for lang tid og i mellomtiden døde flere av skuespillerene.
Sist endret av DonTomaso; 28. mai 2013 kl. 23:12.