Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2571
Jeg har en forskningsoppgave hvor jeg tenkte å gå ut i fra om sønnen blir sett på som en mobbeoffer når faren er i dårlig økonomisk eller psykisk form i film.
Vet dere om filmer(både engelske og norske uansett stumfilm eller moderne) som har en slik story?
Kanskje ikke direkte hva du ser etter, men i serien Californication blir jo datteren ofte "psykisk plaget" av farens lite gjennomtenkte handlinger. Uansett om du bruker det eller ei, serien setter virkelig perspektiv på ting.
Kanskje World's Greatest Dad? En stund siden jeg har sett den, men mener å huske det var noe i den duren. Bra film uansett, du kan jo sjekke den ut
Vet ikke helt om det blir i rette baner, men hva med Billy Elliot? Om du ikke har sett/hørt om/les om den handler den i korte trekk om en gutt i England med en forkjærlighet for å danse ballett, mens han far ikke helt er med på det og heller pusher ham til å drive med boksing.
Vet ikke om det er helt det du leter etter, men den er verdt å sjekke ut uansett The Unsaid: http://www.imdb.com/title/tt0258967/?ref_=sr_1
The Tree of Life? Skal innrømme at jeg ikke husker helt hva handlingen går på, men det er noe i den duren. http://www.imdb.com/title/tt0478304/
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg vet ikke om jeg går på snørra helt nå.. Men en av de beste filmene jeg har sett med noe Far og sønn relasjon er vel: Domestic Disturbance !
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
The Pursuit of Happyness kanskje? Ganske lenge siden jeg så den, men det er da et far sønn forhold som er veldig relevant.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
I The Road vil jeg si faren er i en dårlig psykisk og økonomisk periode.
Kompani Orheim burde være midt i blinken.
Sist endret av Susa; 26. mai 2013 kl. 10:11.
DETTE er filmen du leter etter!
Den første fimen jeg har sett som er fransk, men som var så bra at jeg helt glemte at jeg leste undertekster. Dette er en film jeg anbefaler alle!

Hvis du er litt lei av standard film, hvor du egentlig mest sitter igjen med at du har sett det før, er dette filmen for deg. Temaet du leter etter også et av de større temaene i filmen. Jeg håper virkelig dere som leser dette sjekker ut filmen, det vil dere ikke angre på!
Sist endret av Membranplan; 26. mai 2013 kl. 11:11.
Not my final form
Ikke at de blir mobbet, men Frank Gallagher er gjennomgående dårlig både psykisk, fysisk og økonomisk i Shameless. De lerde strides om det er det britiske eller den amerikanske versjonen du bør se, men denne diskusjonen passer seg ikke her.
Den franske filmen Rust og Bein tar for seg forholdet mellom far og sønn, og jeg tror den vil være meget relevant for deg. Det er uansett en fantastisk film, så du har ikke noe å tape på å se den