Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 495
Etter at jeg har vert inne på pcen min en stund, så skjer dette:

Skjermen blir svart, hardisken jobber konstant, og cdrom og alt blir koblet ut. Det går ikke ann å trykke på restartknappen, og når jeg slår den av, bare står den der, uten å gi strøm eller signal til cdrommene, eller skjermen, tastaturet etc. Dessuten så bare står den og jobber.

Pcen gir ikke fra seg noen lyd når den jobber så mye, med dette mener jeg at jeg hører ikke hdd-lyden, bare at jeg ser at det lyser i lyset.

Så tar jeg ut og inn strømmen et par ganger, og venter i en times tid, så funker den igjenn. Tar jeg ikke ut og inn strømmen kan den stå i flere dageruten å funke.

Jeg har hatt problemet i en god stund, men det har bare skjedd en sjelden gang. Nå i den siste uken har det skjedd så godt som hver dag. Jeg har hatt forskjellige OS, men det samme skjer alltid. Det skjer ofte når jeg spiller dos-spill, og trykker på "windows-knappen" på tastaturet, når jeg driver på med større prosesser, eller når jeg bruker TightVNC (ett program til å styre andre datamaskiner med, fra din egen datamaskin, ved at du får opp nøyaktig det samme skjermbildet som denne datamaskinen har, og du styrer den dataens mus og tastatur fra din egen mus og tastatur.).

Så, om noen vet hva som kan være feilen, hadde dette vert fint.
sjekk alle vifter, spesielt vifta for strømforsyning, siden du må vente litt hver gang det skjer. det kan være støv, eller andre ting som gjør at den ikke blir kjølt ned ordentlig. Hvis den ikke klarer å gjøre flere minnekrevende ting på en gang, har du kanskje en RAM feil.
q-wEr's Avatar
Trådstarter
Neida, jeg er ganske sikker på at det ikke er ram-feil. Har skjekket viftene, rengjort dem, og hele pakken. Uansett, takk for råd!
gå på jernia og kjøp 1 stk øks, så stor som mulig. gå hjem og la øksa kose med pcen. lån internet hos en kamerat og gå inn på www.komplett.no
Mmmm.. jævli god ide..