Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 534
Har hatt en pc nå en over ett år. Pcen funkerer ikke som den skal.
Har byttet kjølling på alt bortsett fra northbrigde og den bli ganske så varm når jeg sitter og spiller. Ligger på 54-56 grader når pcen ikke gjør noe.

Og når jeg skal starte opp så må jeg hele tiden plugge i et tastatur i ps2 mouse slotten. Funker ikke og bruke USB tastatur til og starte opp.
Oppsettet er:

Hovedkort: MSI K9A2
Processor: Phenom 8560 Tripel-core 2.30Ghz
Ram: Kingston HyperX 2x 2gb tilsammen 4gb
Skjermkort: ATI Radeon 4850 512 mb
Strøm : Blue Storm II 550w

Noen som vet hva som kan være galt ? regner selv med at d er hovedkortet, og muligens en litt for liten Strømforskyning.
Hadde litt problemer med skjermkortet mitt som er ganske likt ditt..Har du sjekka tempen på skjermkortet?

Legg inn ati tools og sett opp vifte hastigheten manuelt og se om problemene fortsetter.
MSI HK kan være en liten synder xP


Prøvd å oppdatere driverne på skjermkortet?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
MSI HK kan være en liten synder xP

Vis hele sitatet...
Dette er en såpass vag påstand at jeg vil gjerne at du utdyper den.

MSI har jeg endel dårlig erfaring med selv, men her snakker vi 2001-2004ish og kun på AMD-platformen.
Dette var dog generelt basert på dårlige BIOS-versjoner.

Sitat av S1mon Vis innlegg
Har hatt en pc nå en over ett år. Pcen funkerer ikke som den skal.
Har byttet kjølling på alt bortsett fra northbrigde og den bli ganske så varm når jeg sitter og spiller. Ligger på 54-56 grader når pcen ikke gjør noe.

Og når jeg skal starte opp så må jeg hele tiden plugge i et tastatur i ps2 mouse slotten. Funker ikke og bruke USB tastatur til og starte opp.
Oppsettet er:

Hovedkort: MSI K9A2
Processor: Phenom 8560 Tripel-core 2.30Ghz
Ram: Kingston HyperX 2x 2gb tilsammen 4gb
Skjermkort: ATI Radeon 4850 512 mb
Strøm : Blue Storm II 550w

Noen som vet hva som kan være galt ? regner selv med at d er hovedkortet, og muligens en litt for liten Strømforskyning.
Vis hele sitatet...
54ish grader er ikke alt for mye sånn sett, iallefall ikke hvis du har elendig luftflyt i kabinettet ditt.

Det faktum at det ikke fungerer å bruke USB-tastatur sier meg at BIOS-versjonen din er muligens utdatert og at du ikke har enablet "USB SUPPORT - BIOS" i innstillingene.
Sist endret av AtXbYeA; 8. oktober 2009 kl. 21:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
7 0
Byttet kjølling på skjermkortet og CPU, de går aldri over 40 grader.
Alt av drivere up to date. Også kabinettet står åpent hele tiden så ingen problem med luftingen.
Du nevner forresten ikke noe om hvilket operativsystem du kjører.

For morros skyld kan du finne fram en random harddisk og installere et annet OS (f.eks Win7) på denne og se om problemene er der.
Hvis problemene vedvarer er det 99% sjanse for at det er hardwarefeil, hvis problemene er borte er det 99% sjans for at det er driver-problemer.