Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1784
Hei, har en Macbook Air jeg skal selge.

Specs:
Macbook Air (13-inch, Mid 2012)
1,8 GHz Intel Core i5
4 GB 1600 MHz DDR3
Intel Graphics 4000 1536 mb
256 GB harddisk

For litt over en uke siden så fikk jeg melding (husker ikke helt hva det sto, siden meldingen forsvant etterhvert), men det sto enten at 'Batteriet må skiftes ut snart', eller 'Batteriet må skiftes ut nå'

Hva er en realistisk pris å legge ut denne på Finn for?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Tilsvarende på finn ligger på 3500-5000, hvor de ned mot 3500kr har problemer med batteriet. Ville lagt den ut en plass mellom 3,5-4k.
Ta en titt på dette så ser du hvordan du kan sjekke antall ladesykluser på maskinen. Det skal også stå at batteriet bør byttes hvis det er tilfellet.
Takk for svar!
Syklusen hadde såvidt gått halvveis. Så egentlig er batteriet i god stand?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Det at du ikke har mange sykluser før batteriet varsler er ikke en fasit på at batteriet er OK.
Alder og miljø batteriet har blitt utsatt for spiller også en rolle. Kan godt være at en celle i batteriet begynner å bli sliten. Uansett så er jo batteriet 5 år gammelt, og jeg vil si det er normal slitasje at batteriet har nedsatt kapasitet.

Vil si at rundt 4000 er en realistisk pris. Hvis maskinen er i god stand, og batteriet har en brukbar levetid nå, selv om det kan være døende.