Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 646
Hei! Her om dagen åpnet jeg latopen min og skjermen var helt rar.
Videoen viser hvordan dette ser ut.

https://www.dropbox.com/s/n6fvx1qnxy...-5028.MOV?dl=0

Feilen forsvinner ved restart.
Jeg leste at dette kunne komme av nylige installerte programmer, så jeg skulle kjøre restore til et tidligere restore point, men dette var ikke aktivert, så jeg installerte windows på nytt. Til min store frustrasjon er feilen der fremdeles.

Hva kan dette komme av og hva kan jeg gjøre?

edit: Har forsøkt å oppdatere grafikkdriver uten at det har hjulpet.
Sist endret av Pope; 6. desember 2017 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta kontakt med de du kjøpte pcen av og si at pcen din har en feil som du ønsker de reparerer
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Det kunne jeg selvfølgelig ha gjort, men hadde vært fint å få fikset det selv. Det at problemet forsvinner ved restart tyder på en softwarefeil, tenker jeg, men hva gjenstår å prøve når det ikke hjalp med reinstallering av Windows og oppdatering av grafikkdriver?
Det at det blir borte ved restart kan også tyde på feil ved hovedkort, feil på strømforsyning, feil på BIOS, feil i en ROM brikke, feil med RAM, feil med CPU eller som du sier feil med software.
Som du selv sier
men hva gjenstår å prøve når det ikke hjalp med reinstallering av Windows og oppdatering av grafikkdriver?
Vis hele sitatet...
Du har selv eliminert software feil

Hvor lang tid går det fra du skrur av PC og til feilen igjen oppstår ved oppstart? 1 time? 5 timer? Ett døgn? Er feilen der hver gang når du har ventet lenge nok?

Hvis PCn har dedikert grafikkort, sjekk i BIOS hvilket GPU som brukes ved oppstart, noen produsenter deaktiverer interne GPU hvis externt er installert. Og hvis internt er aktivt, deaktiver og se om det forrandret oppførselen...
Ikke softwarefeil. Ser det på hvordan feilen utarter seg.

Lever den inn