Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1589
Eier en Thinkpad t530 som jeg er fornøyd med, men er nå på jakt etter en ny og lettere en. Denne er supertung! Det jeg liker best med Thinkpad T serien er det superdeilige tastaturet UTEN numpad, at særere Linux distroer fungerer ypperlig fordi det er et ganske utbredt merke blant kodere, og tilgjengeligheten til reservedeler og docking.

Spørsmålet er: Finnes det noen anbefalinger? Ser på t470/60 og faktisk litt på dell latitude E7440/450. Denne Dell modellen har også den trackpoint ballen som jeg ofte bruker istedenfor touchpad. Stort pluss der.

Laptopen skal kun brukes til daglig koding, serier i sengen på kveldstid og ellers være en daily driver med 6 timers brukstid hver dag. Makspris er 7k så hovedsakelig bruktmarkedet jeg søker på! Takker for all hjelp
Sist endret av sinkpad; 28. august 2017 kl. 18:52.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du skal ha lett er jo X-serien teh shit. Det er stortsett samme kvalitet som T, men lettare og med god batteritid. Unngå X230, ettersom den mangler klitoris. 240 og nyare, eller 220 har klitoris. x220 er jo knall - men gammal.
Jeg vet ikke om du føler du trenger dét nyeste eller blant det nyeste, men jeg fikk en t440 for en svært rimelig penge på finn. no nylig, og det var flere andre ute da jeg så.
Den gikk for 3000 og batteriet holder i roughly 16-18 timer.

Har sett at det er en 's' utgave også, som er litt slankere og muligens lettere?

For en tvers igjennom fantastisk maskin.
Sist endret av random42099; 28. august 2017 kl. 21:40.
Synkende
sinkpad's Avatar
Trådstarter
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg vet ikke om du føler du trenger dét nyeste eller blant det nyeste, men jeg fikk en t440 for en svært rimelig penge på finn. no nylig, og det var flere andre ute da jeg så.
Den gikk for 3000 og batteriet holder i roughly 16-18 timer.

Har sett at det er en 's' utgave også, som er litt slankere og muligens lettere?

For en tvers igjennom fantastisk maskin.
Vis hele sitatet...
Godt kjøp! Finner kun t440s for 3500++. S modellene mangler blant annet muligheten til å skifte batteri, med mindre man vil demontere datamaskinen, samt mindre batteritid. Ser etter gode deals på Thinkpads X serie nå, men finner foreløpig ikke helt de jeg ser etter. Min t530 har 3 timer batteritid nå, ikke helt optimalt. Kunne du tenkt deg å sende meg dm av finnbrukeren du kjøpte t440 av? Så kan jeg kontakte h*n selv og høre om det er noen igjen
Det er helt sikkert ingen igjen hos han, om det bare/mest er batteriet som er slitent kan du få nytt hos komplett til en OK pris imo
Sist endret av random42099; 29. august 2017 kl. 17:20.