Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 777
Min Facebook side har blitt hacket og tatt over av en annen person. Satt fler timer og slettet nye epostadresser og telefon nr som ble registrert på den i fler timen frem og tilbake før det var over. Ingen tilgang til siden.

Jeg rapotert det med en gang, Sente inn bilde av pass og fortalte historien. Nå er hele min personlige Facebook side borte + de sidene som jeg var admin for. Fulstendig umulig å få noe hjelp, er som om jeg aldri har vært registrert på Facebook.

Noen som har opplevd det samme? Kjipt å miste alle facevenner som jeg har fått gjennom år, og ikke minst masse gøye bilder som kanskje er borte.
Hvordan hacke en hacker? Facebook hjelpsiden er ikke til hjelp...
Det samme skjedde meg og for ish en uke siden. Også prøvd å sende inn passbilde, men ingenting skjer.. Jævlig kjedelig as
Tja, er ikke godt å si hvordan en hacker har gjort dette da det kan være en million forskjellige fremgangsmåter.

Om du bruker det samme passordet på flere nettsider vil det være så enkelt som at at en av disse nettsidene har blitt utsatt for angrep og at brukerinfo kommer på avveie. Brukerinfoen publiseres deretter på darkweb eller i et github repo, hvor hvem som helst kan få kloa i det. Som sagt er det ikke sikkert det er sånn en hacker har kommet seg inn på kontoen din, da dette bare er en av mange muligheter.

Kjipt å bli pwna på den måten, men da vet du hvertfall at du ikke må bruk samme passord på flere nettsider. 2FA og passordmanager er også gode råd