Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 931
Heisann, kanskje dumt spørsmål men kunne tenke meg å skaffe meg et forhåndsbetalt SIM kort og eventuelt en telefon eller to jeg bare kan kaste.

Har tidligere fått anbefaling om å få en «gatemann» til å kjøpe sim til meg men bor på et lite sted der det er dårlig med gatemenn.

Noen som har erfaring med kjøp av SIM på eBay f.eks?
Og er det noe som ville hindret meg i å kjøpe telefon der også?

Takk på forhånd og gjerne forklar meg om jeg spør dumt.
Tror SIM-kortet må aktiveres i kjøpslandet før det kan brukes i utlandet. Kanskje det også må godkjennes for bruk i utlandet. Dete får du ikke sjekket på forhånd, så sjansen for å bli lurt er stor.
Det du må tenke på ved kjøp via eBay er hvordan du betaler, hvor du sender varen og lignende, men så lenge du ikke er drapsmann eller på toppen av næringskjeden så slipper du nok å bekymre deg for slike spor.

Du kan jo bestille anonyme kontantkort fra Sverige, vet om mange som bruker det til lysskye aktiviteter og særlig til å registrere kontoer på Snapchat, signal, FB og så videre.

Når det kommer til telefon så ville jeg kjøpt en burner på Finn eller noe, og så brukt den på McDonald’s nettverket til å kjøpe en annen mobil. Da har du nesten fjernet all forbindelse til deg selv.

Ellers er det jo «mange» som bruker personnummeret til døde personer. Det var iallfall ganske vanlig før, var ofte folk som tilbydde slikt via det norske bole-forumet jeg ikke skal si navnet på her inne.
Sitat av Buddy2158 Vis innlegg
Heisann, kanskje dumt spørsmål men kunne tenke meg å skaffe meg et forhåndsbetalt SIM kort og eventuelt en telefon eller to jeg bare kan kaste. Har tidligere fått anbefaling om å få en «gatemann» til å kjøpe sim til meg men bor på et lite sted der det er dårlig med gatemenn. Noen som har erfaring med kjøp av SIM på eBay f.eks? Og er det noe som ville hindret meg i å kjøpe telefon der også? Takk på forhånd og gjerne forklar meg om jeg spør dumt.
Vis hele sitatet...
Du kjøper deg en telefon som støtter Esim, deretter kjøper du et Esim som kan brukes i hele europa og er uten verifisering. Dem ligger på alt i fra 100 til 200 kr for 20GB data og ubegreneset ringetid/sms. Esim kortet betaler du med kryptovaluta og da slipper du spor med sending i posten. Du finner nok av esim tilbydere om du bare googler.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Tror SIM-kortet må aktiveres i kjøpslandet før det kan brukes i utlandet. Kanskje det også må godkjennes for bruk i utlandet. Dete får du ikke sjekket på forhånd, så sjansen for å bli lurt er stor.
Vis hele sitatet...
Stemmer at flere operatører i sverige/finland/danmark krever at kortet kobles mot et celletårn i det landet før det brukes i utlandet ved første gangs bruk. Men det finnes flere operatører som ikke krever dette, og som til og med sender deg gratis sim kort til norge som du kan etterfylle med krypto. Jeg nevner ikke disse her men har sendt i pm til OP.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Det du må tenke på ved kjøp via eBay er hvordan du betaler, hvor du sender varen og lignende, men så lenge du ikke er drapsmann eller på toppen av næringskjeden så slipper du nok å bekymre deg for slike spor. Du kan jo bestille anonyme kontantkort fra Sverige, vet om mange som bruker det til lysskye aktiviteter og særlig til å registrere kontoer på Snapchat, signal, FB og så videre. Når det kommer til telefon så ville jeg kjøpt en burner på Finn eller noe, og så brukt den på McDonald’s nettverket til å kjøpe en annen mobil. Da har du nesten fjernet all forbindelse til deg selv. Ellers er det jo «mange» som bruker personnummeret til døde personer. Det var iallfall ganske vanlig før, var ofte folk som tilbydde slikt via det norske bole-forumet jeg ikke skal si navnet på her inne.
Vis hele sitatet...
1 ) Skal du verifisere sosiale medier eller apper i 2023 så har du nærmest ubegrenset av online tjenester som tilbyr dette anonymt for deg med nummer fra alle land, og som tar krypo og er full automatiserte. Disse går ofte under ord som disposeable numbers.

2) Om du bruker mc donalds sitt nettverk til å kjøpe ny mobil så har du garantert laget mer spor til deg en hva du hadde hatt om du satt hjemme og bootet en tails usb med tor + vpn og fant noen på finn som solgte mot kontanter. Truffet personen en plass det ikke er kamera og ikke tatt med andre elektroniske enheter eller brukt den nye telefonen i nærheten av dine gamle elektroniske enheter. Jeg hadde også vekslet kontantene i en kebab sjappe om dem stammer fra minibank uttak for endre på pengeseddel nummeret som registreres med kort nummer i minibanken/butikken du tar ut fra.


3) Dette stemmer ikke. Når en person blir registrert som død så kan ikke person nummeret brukes lenger. Navnet blir også endret i folkeregisteret til og inkludere "dødsbo" som en bekreftelse personen er død. Det dummeste du kan gjøre er registrere et sim kort på en annen person, du vet aldri om den personen du registrerer på er under kommunikasjons kontroll eller etterlyst av politiet. Skjer dette så er det game over.