Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 860
Heisann Freaks

I august flyttet jeg inn i ny leilighet som allerede hadde modem og ruter oppkoblet. Helt siden jeg flyttet inn har jeg ikke fått logget meg inn på rutern.

Har prøvd det meste her... Ruteren er av typen ZyXEL VMG8924-B30A. I følge alt på nett skal brukernavn/passord her være admin og 1234, men jeg fryktet at de forrige eierne av leiligheten hadde byttet dette - noe de har gjort, siden det ikke fungerer med default login. Problemet her er at selv om jeg resetter modemet helt tilbake til factory settings (ved bruk av det lille fysiske hullet man stikker en nål inn i) så funker fortsatt ikke default login.

Jeg har også forsøkt å bruteforce meg inn ved hjelp av burpsuite, som prøvde 80k passord før jeg ga opp. Alt av default innlogginger på rutere fra ZyXEL sin nettside er også prøvd manuelt.

Om noen har noe forslag til hva jeg kan gjøre setter jeg stor pris på det
Sitat av TheMildMildWest Vis innlegg
Heisann Freaks

I august flyttet jeg inn i ny leilighet som allerede hadde modem og ruter oppkoblet. Helt siden jeg flyttet inn har jeg ikke fått logget meg inn på rutern.

Har prøvd det meste her... Ruteren er av typen ZyXEL VMG8924-B30A. I følge alt på nett skal brukernavn/passord her være admin og 1234, men jeg fryktet at de forrige eierne av leiligheten hadde byttet dette - noe de har gjort, siden det ikke fungerer med default login. Problemet her er at selv om jeg resetter modemet helt tilbake til factory settings (ved bruk av det lille fysiske hullet man stikker en nål inn i) så funker fortsatt ikke default login.

Jeg har også forsøkt å bruteforce meg inn ved hjelp av burpsuite, som prøvde 80k passord før jeg ga opp. Alt av default innlogginger på rutere fra ZyXEL sin nettside er også prøvd manuelt.

Om noen har noe forslag til hva jeg kan gjøre setter jeg stor pris på det
Vis hele sitatet...
Veldig rart at factory reset ikke fungerer da… nesten så jeg mistenker at du gjør noe feil :P

Skjer det noe reaksjon på led indikatorer eller noe når du setter inn nåla? Kjenner du et klikk?
Prøvd å koble på default med Telnet?

Python:

Kode

import telnetlib

HOST = "192.168.1.1" 
USER = "admin"
PASSWORD = "1234"

tn = telnetlib.Telnet(HOST)

tn.read_until(b"Username: ")
tn.write(USER.encode('ascii') + b"\n")

tn.read_until(b"Password: ")
tn.write(PASSWORD.encode('ascii') + b"\n")

tn.write(b"show running-config\n")
tn.write(b"exit\n")

print(tn.read_all().decode('ascii'))
Sist endret av d0nk3y; 31. januar 2023 kl. 15:37.
Er det org firmware?
Jeg fikk ikke resette med "reset" knapp når jeg hadde ddwrt installert istedenfor asus sitt firmware (riktig nok en asus router hos meg).
Sitat av 420master Vis innlegg
Veldig rart at factory reset ikke fungerer da… nesten så jeg mistenker at du gjør noe feil :P

Skjer det noe reaksjon på led indikatorer eller noe når du setter inn nåla? Kjenner du et klikk?
Vis hele sitatet...
Yeah, lurte på om det var jeg som gjorde det feil først også, men etter femte gangen konkluderte jeg med at det var noe galt med selve reseten ... :P

Kjenner et klikk ja, før alle lysa skrur seg av og på.

Takk for svar

Sitat av d0nk3y Vis innlegg
Prøvd å koble på default med Telnet?

Python:

Kode

import telnetlib

HOST = "192.168.1.1" 
USER = "admin"
PASSWORD = "1234"

tn = telnetlib.Telnet(HOST)

tn.read_until(b"Username: ")
tn.write(USER.encode('ascii') + b"\n")

tn.read_until(b"Password: ")
tn.write(PASSWORD.encode('ascii') + b"\n")

tn.write(b"show running-config\n")
tn.write(b"exit\n")

print(tn.read_all().decode('ascii'))
Vis hele sitatet...
Ikke prøvd nei!

Skal prøve å kjøre det når jeg er hjemme igjen og update, takk!

Sitat av IW2022 Vis innlegg
Er det org firmware?
Jeg fikk ikke resette med "reset" knapp når jeg hadde ddwrt installert istedenfor asus sitt firmware (riktig nok en asus router hos meg).
Vis hele sitatet...
Usikker på om det er org firmware, skal undersøke.

Takk for svar
Er ruteren koblet til ISPen når du forsøker dette? Mange sender egen firmware til sine kunder, og kan oppdatere denne jevnlig. Da må du kontakte ISPen din og be de om å skru av eller på funksjoner.

Så spørsmålet er egentlig hva årsaken er til at du skal inn i ruteren, og hvilken ISP du har.
Om du setter ruteren på eget lan og sniffer utgående anrop med wireshark kan du eventuelt få info om hvilken port/domene ruteren prøver å kontakte for firmware anrop. Trinnet deretter skal være å sette opp egen tr069 server fra denne porten og dermed kunne kontrollere ruteren .

Kankje ikke så enkelt ,men mener det kan være veien å gå.
Mange routere fra isp kan i dag bare administreres via en login som isp holder orden på - Da kan du gjerne finne info på «min side» hos f.eks telenor eller telia