Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3802
Hei folkens ^^

Er det noen som kan svare på spørsmålet i tittel feltet?

Jeg har sett et par andre tråder der det står litt av hvert om at den er forbudt osv..
Men jeg kjenner noen som har sett snusen men husker så klart ikke hvor

Derfor håper jeg det er noen der ute som kan fortelle meg hvor jeg får kjøpt hawken i Trondheim.

Setter utrolig stor pris på alle svar
Tror ikke de selger vanlig hawken som før lengre. Enda da jeg kjøpte før måtte jeg innom en kiosk drevet av utlendiger. Der hadde de masse stæsj ;D Men de selger faktisk hawken portion på Coop Marked butikken her nå.
Trådstarter
7 0
Sitat av dico
Tror ikke de selger vanlig hawken som før lengre. Enda da jeg kjøpte før måtte jeg innom en kiosk drevet av utlendiger. Der hadde de masse stæsj ;D Men de selger faktisk hawken portion på Coop Marked butikken her nå.
Vis hele sitatet...

Ok, hvilken coop marked butikk?
Coop Marked, Stadsbygd. Men tipper hvilken som helst butikk kan skaffe denne til deg om du spør
Trådstarter
7 0
Sitat av dico
Coop Marked, Stadsbygd. Men tipper hvilken som helst butikk kan skaffe denne til deg om du spør
Vis hele sitatet...
Ok
Da får jeg ta meg en liten runde og se om jeg finner noe fornuftig.

Men er gjerne open for flere tips
Rema i Dronningens. Ikke vanskeligere enn det
Trådstarter
7 0
Sitat av fantOle
Rema i Dronningens. Ikke vanskeligere enn det
Vis hele sitatet...
Takk for det
Men er det noen som vet om vanlig (ikke portion) er mulig å få tak i lengre da?
Trådstarter
7 0
Det er vel løs snusen jeg er ute etter også.

fantOle: Veit du om det er løs de har der?
Og går snusen under navnet Hawken?
Sist endret av trainwrek; 29. mars 2007 kl. 14:10.
de selger hawken i de fleste rema butikkene i trondheim, men da går det under navnet viking snus eller noe... ikke sikker om det er potion eller løs!
Importøren sluttet å importere Hawken for noen år siden. Det har vært alternativer til Hawken, med samme smak (wintergreen tobacco), men husker bare én av dem i farta: Kicks. Denne forsvant også etterhvert.
Nå selger de Olde Viking med denne smaken, som Mötley Crüe nevner, men kun i porsjon.
Jeg har også hørt at de sluttet helt med å importere hawkens. Portion etterligninger er på ingen måte det samme og kan etter min mening ikke sammenlignes. Har prøvd på "tobakk-butikk" hvor de har det meste men de sa de hadde sluttet med det.
synes faktisk viking funka ganske bra, prøvde portion, men med en gang jeg stakk den under leppa kjente jeg følelsen og smaken av yngere dager da general var lit for sterkt og hawken var tingen!
Trådstarter
7 0
Sitat av Mötley Crüe
synes faktisk viking funka ganske bra, prøvde portion, men med en gang jeg stakk den under leppa kjente jeg følelsen og smaken av yngere dager da general var lit for sterkt og hawken var tingen!
Vis hele sitatet...

Hehe høres kjent ut bortsett fra at jeg ikke har smakt viking enda..
Glemmer aldri hvordan hawken smakte og ønsker sterkt å oppleve det igjen

Sitat av Graps
Jeg har også hørt at de sluttet helt med å importere hawkens. Portion etterligninger er på ingen måte det samme og kan etter min mening ikke sammenlignes. Har prøvd på "tobakk-butikk" hvor de har det meste men de sa de hadde sluttet med det.
Vis hele sitatet...

Hmm ja det går mye rykter om at de ikke produserer, importerer osv Hawken lengre..
Så en av grunnen til at jeg laget denne tråden var for å få klarhet på dette

Sitat av charz0r
Importøren sluttet å importere Hawken for noen år siden. Det har vært alternativer til Hawken, med samme smak (wintergreen tobacco), men husker bare én av dem i farta: Kicks. Denne forsvant også etterhvert.
Nå selger de Olde Viking med denne smaken, som Mötley Crüe nevner, men kun i porsjon.
Vis hele sitatet...

Hvis det er dette som er tilfellet så er det veldig synd!
Hadde håpet det fantes noe i løs versjon, men det ser ut som om man får nøye seg med porsjon.
Husker hawken jeg. Første snusen jeg prøvde. Det var tider det. Men jeg har bare sett den i pose variant slikt som det er nevnt ovenfor, ikke i løs
Men har noen prøvd den vikingsnusen som kommer i en svart boks? Lurer på om den er noe god.
Min personlige mening er og forblir er det bare ikke er det samme med pose og løs hawkens.. pose og løs general/skruff/göteborg etc er relativt likt, med den forskjellen som er å bake eller ikke. Hawkens derimot bakes ikke. Den tas i full prakt av sine "flak" og legges bare opp. Der ligger den og smaker snop til du spytter restene ut. Følelsen, smaken og sjarmen av hawkens forsvinner med posene. Takk meg da heller til andre merker..
Trådstarter
7 0
Hei folkens!

Det som viser seg å være fakta er at den som vi kjenner fra gammelt av "Hawken" ikke eksisterer i løs form lengre.

Jeg dro i går Trondheim rundt for å prøve å finne den ettertraktede snusen...
Eksempel:
Statoil på Nardo.. gikk inn å spurte etter hawken.. svaret ble: HÆ?? hva er det?

Rema i Dronningens gate.. da begynte fyren å rote i alle merkene og nei...
Men de hadde den Olde Viking som har samme smak (wintergreen tobacco)
Endte opp med å kjøpe en eske av den og den smakte jo relativt greit...
MEN det er langt ifra det samme som den gode gamle!

Coop butikker... Hæ, nei det har jeg aldri hørt om..

Og sånn som dette fortsetter sagaen om Hawken..

Så konklusjonen på tråden må nok være at ryktene om at Hawken er tatt ut av produksjon er SANN og at den kommer i "pose" versjon med navnet Olde Viking!

Dette er veldig synd!!! For jeg hadde gledet meg noe sinnsykt til å kjenne smaken av snusen igjen!

Men men da blir det nok som Graps sier... kommer nok til å holde meg til andre merker.
Den jeg hadde kjøpt på coop butikken tror jeg ikke gikk under navnet hawken. Men det var en grønn eske litt utenom de normale. Lukten og smaken var helt likt hawken.

Kan sikkert stikke å kjøpe en til i dag, så kan du få navnet av meg om ingen andre vet det
det er en snus type som er løs og smaker som hawken, den er kuttet lik som general.
husker ikke hva den heter, men skal undersøke det
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Her er en link til noe hawken snus jeg fant på en amerikans internettside

http://www.mycigarettes.com/chewing_...p?brandid=HAWK
Tja hvis du er desperat kan du jo rive opp porsjonene og samle det i en fin haug?
skal love deg at d vil bli tørt!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Litt gammelt topic, men skitt.
Jeg snakket med fyren som driver sørensen tobakk i Bergen. Han fortalte at import av Hawken og Kodiak fra Kanada ble stoppet av den tollvesnet/mattilsynet fordi produsentene ikke ville skrive innholdsliste på pakken, og ble dermed i strid med norsk lovgivning.