Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 6187
Skal kjøpe noen av disse:

http://www.weed-seeds.net/ak47_seeds_serious.html

Jeg bor et like stykke innover i Arendal, mye skog og fine ubefolka plasser jeg kan plante på. Eneste er, hvor/når bør jeg plante, hvor ofte bør jeg sjekke/vanne, noen som kan gi meg en liten tekst på hvordan plass jeg bør plante de på, hvor mange frø om gangen, hvordan de skal behandles osv.

Har aldri plantet før og jeg røyker så mye at det er like greit å gro det selv
Sry, wont work
Hobbyruser
Trådstarter
27 4
Jaså? forklar?
Søk her på forumet, finn Groguiden. Og ikke oppgi hvor du skal gro til noen. Nettforum inkludert.
Hobbyruser
Trådstarter
27 4
Sitat av Tawon Vis innlegg
Søk her på forumet, finn Groguiden. Og ikke oppgi hvor du skal gro til noen. Nettforum inkludert.
Vis hele sitatet...
Dette virka som noen "jævlig spesielle" frø, derfor jeg spurte og ang hvor jeg skal gro, er faen så fjern at jeg tenkte ikke over det en gang. hvordan redigerer jeg første inlegget?
Sitat av badgeren Vis innlegg
Dette virka som noen "jævlig spesielle" frø, derfor jeg spurte og ang hvor jeg skal gro, er faen så fjern at jeg tenkte ikke over det en gang. hvordan redigerer jeg første inlegget?
Vis hele sitatet...
This easy to grow plant is our most popular.
Vis hele sitatet...
Jævlig spesielle? Dette er det første som står i beskrivelsen.

Man kan bare redigere innlegget sitt i løpet av de 5 påfølgende minuttene etter man har skrevet det.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Kjøp noen autoflower frø, så skal det nok ordne seg. Plant tidlig juni, høst i august.
Hvis du gjør hjemmeleksa di, kjøper du rette jorda og graver opp der du skal plante, og legger på med fersk fin jord sammens med litt leca og kattesand.
Så kan du også regulere næringen til jorden.
Dyr har en tendens til å tiltrekkes av cannabis, så hønsenetting kan bli nødvendig.
Halveis i dyrketiden, kan du kjøpe/finne noen marihøner som du kan sette løs på plantene dine, disse fjerner spidermidd osv som du ikke har lyst på.

Lykke til.
Men dette er ikke proskjekt jeg hadde orket å gjort ute i Norge.

Edit: Ser du har valgt deg ut Sativa, men jeg ville gått for en ren indica plante som blir tykkere og litt mer robust.
Men akkurat dette med utedyrking i Norge har jeg ikke så altfor god peiling på.
Men det høres logisk ut.
Sist endret av Navnl0s; 9. mai 2012 kl. 02:44.
Sitat av badgeren Vis innlegg
Jaså? forklar?
Vis hele sitatet...
Har liten tro på ute dyrking.. Ikke at jeg har så masse peiling
Men etter å ha sett hvordan de dyrker det inne, tror jeg det
blir vansklig å få noe godt resultat ute i Norge..
Alkoholisert gamer
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Halveis i dyrketiden, kan du kjøpe/finne noen marihøner som du kan sette løs på plantene dine, disse fjerner spidermidd osv som du ikke har lyst på.

.
Vis hele sitatet...
Bare 2 kjappe spørsmål:

1: hvor mange er det du anbefaler?

2: hvor i pokker kan man kjøpe marihøner?

Er ikke så ofte innom denne delen av forumet, men syntes det hørtes så spesielt ut med kjøp av marihøner, at dette måtte jeg finne ut mer om ^^
Hobbyruser
Trådstarter
27 4
Tenkte å lage et lite "drivhus" med bilbatteri og lampe og sette det ute på en fin og skjult spot som verken familie eller snut kan finne, som jeg sa mye skog rundt her
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Vet ikke, men marihøner spiser smårask som spiser weeden din, derfor er marihøner awesome.
Kjøper vel på spesielle dyrebutikker o.l.

http://www.youtube.com/watch?v=kO6GhtrgxJ8

Det virker som du ikke har planlagt dette bedre enn en tanke eller to.
Se videoen over, og resten av Jorge Cervantes sine info vids.
Da får du et lite crashcurse.
Hobbyruser
Trådstarter
27 4
http://bildr.no/view/1176588

dette var liksom planen på et eller annet vis, kjappt gjennomtenkt :P
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Kjør på mann, du må huske at det jo ugress, det vokser overalt.
Blir sikkert noe av det, men om det blir bra eller mye er en annen ting.
Hobbyruser
Trådstarter
27 4
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Kjør på mann, du må huske at det jo ugress, det vokser overalt.
Blir sikkert noe av det, men om det blir bra eller mye er en annen ting.
Vis hele sitatet...
Immidlertidig genial plan ifølge min mening frem til jeg får laget noe større så plantene kan få vokst seg store å fine
Badgeren, jeg vil heller anbefale deg å gå for Early girl fremfor AK47 om du skal dyrke utendørs i Norge.
Den er både bestandig for sykdommer og mugg hvilket er gode egenskaper ute i den norske sommeren som har en tendens til å bli relativt fuktig.
Greit nok, den er ikke blant de aller sterkeste mtp. røyk, men du får bra yield, og om du lager butanolje av trimmen du får fra planten vil du 100% garantert bli fornøyd med resultatet.
Sist endret av Knask; 9. mai 2012 kl. 06:26.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Sikkert spennende prosjekt, men det mest risikable er jo faktisk å få importert frøene til Norge? Hvert fall om man ikke har kontakter her i Norge som kan skaffe deg noen frø til den billig penge.
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Sikkert spennende prosjekt, men det mest risikable er jo faktisk å få importert frøene til Norge? Hvert fall om man ikke har kontakter her i Norge som kan skaffe deg noen frø til den billig penge.
Vis hele sitatet...
Ja lurer på det samme med import, kommer i postkassa de eller må du hente det på postkontoret eller lignende ? Og er det trykt å bestille mtp toll og alt det der ?
Hobbyruser
Trådstarter
27 4
Er lov å bestille frø, i værste tilfelle kaster de det når den skal igjennom tolla om de ikke liker det de ser. Det er ikke ulovlig å importere frø
Sitat av badgeren Vis innlegg
Er lov å bestille frø, i værste tilfelle kaster de det når den skal igjennom tolla om de ikke liker det de ser. Det er ikke ulovlig å importere frø
Vis hele sitatet...
Da så, tenkt å kjøpe noen selv.
Sitat av badgeren Vis innlegg
Er lov å bestille frø, i værste tilfelle kaster de det når den skal igjennom tolla om de ikke liker det de ser. Det er ikke ulovlig å importere frø
Vis hele sitatet...
er en liten linje mellom lovlig å ulovelig på det der... du kan være uheldig å bli innkalt til avhør med politiet, men kan jo seff nekte på at du bestillte de.
Hobbyruser
Trådstarter
27 4
Sitat av susiserken Vis innlegg
er en liten linje mellom lovlig å ulovelig på det der... du kan være uheldig å bli innkalt til avhør med politiet, men kan jo seff nekte på at du bestillte de.
Vis hele sitatet...
THC er ulovlig, ikke frøa. Medmindre det blir stoppet i tolla og de som åpner er noen pikkskaller så skjer det ingenting, om du blir innkalt til avhør eller no så ville jeg sagt at helvete var løs
frø er ulovlig og du kan bli bøtelagt selvom det ikke går under narkotikalovgivningen. http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostla...ngen/1.7451810
Sjansen er dog relativt liten for at tollen finner dem, enda mindre for at onkel skulle bry seg/kalle deg inn til avhør. er du under 18 trur jeg mulig innblandelse av onkel er større om tollen skulle ta beslag på frøa, men veit ikke

ts: Som nevnt tidligere bør du gå for en auto av et eller annet slag da indica/sativa-strains trenger hvertfall 8 uker blomstringstid, noe du fort kan slite med i norge før høsten blir for hard mot plantene. danske frøbanken har flere strains som er tilpasset klimaet her i nord til en viss grad som folk har hatt suksess med før. f.eks royal dane
Just love it
CLEANweed's Avatar
En kompis av meg ble faktisk innkallet til avhør ettersom frøene ble stoppet i tollen. Han bare nektet på at det var han som hadde bestilt det, og da gikk det fint!

Men uansett, dyrke i en skog i Norge høres utrolig lite smart ut. Lukt,kulde,sopp, osv osv.. Siden folk ikke er der du skal plante, så vil jeg anta at du må gå et stykke før du kommer dit. Og det er lite kult med tanke på at cannabisplanter må vannes ganske ofte.
Hobbyruser
Trådstarter
27 4
Sitat av Greenweed Vis innlegg
En kompis av meg ble faktisk innkallet til avhør ettersom frøene ble stoppet i tollen. Han bare nektet på at det var han som hadde bestilt det, og da gikk det fint!

Men uansett, dyrke i en skog i Norge høres utrolig lite smart ut. Lukt,kulde,sopp, osv osv.. Siden folk ikke er der du skal plante, så vil jeg anta at du må gå et stykke før du kommer dit. Og det er lite kult med tanke på at cannabisplanter må vannes ganske ofte.
Vis hele sitatet...
50-200 meter unna huset, hvor jeg vil plante kan jeg plante liksom. planen var å henge pc kabinettet/plantehuset opp i et tre med ståltråd rundt. 100% garantert at ingen finner det
Er ikke et pc kabinett ganske lite å gro i ?
Just love it
CLEANweed's Avatar
Ok. Men om du skal bruke et pc kabinett, så anbefaler jeg deg til og gjøre dette på romme ditt istedenfor.
Nice, nå vet jeg hvor jeg skal finne plante ihvertfall )
Sitat av badgeren Vis innlegg
50-200 meter unna huset, hvor jeg vil plante kan jeg plante liksom. planen var å henge pc kabinettet/plantehuset opp i et tre med ståltråd rundt. 100% garantert at ingen finner det
Vis hele sitatet...
stress å vanne de om det henger oppe i treet da. :O
IRC entusiast
dach's Avatar
planen var å henge pc kabinettet/plantehuset opp i et tre med ståltråd rundt. 100% garantert at ingen finner det
Vis hele sitatet...
Jeg hadde daua om jeg hadde vært på tur og så en pc hengt opp i et tre! hahah
Har ganske lyst til å kjøpe frø selv, men om det blir tatt i tollen og jeg blir kalt inn til avhør. hva skal jeg si da ?

Lurer også på hvem planter som er best å gro utendørs og noen som man får mye av 500 gr ++

Og det med lys til plantene hvor i norge kan jeg få kjøpt det ? helst butikk.
Sitat av spagetti Vis innlegg
Og det med lys til plantene hvor i norge kan jeg få kjøpt det ? helst butikk.
Vis hele sitatet...
http://www.cropshop.no/

de har en filial i Oslo... bare å ringe så hjelper de deg sikkert emd veien... ellers kan man bestille god service også

Sitat av spagetti Vis innlegg
Har ganske lyst til å kjøpe frø selv, men om det blir tatt i tollen og jeg blir kalt inn til avhør. hva skal jeg si da ?
Vis hele sitatet...
skaff deg paypal og bestill via den... da kan du si det ikke var du som bestilte..

altså ikke bestill med ett bank-kort eller noe som kan spores til deg
Sitat av Novice Vis innlegg
http://www.cropshop.no/

de har en filial i Oslo... bare å ringe så hjelper de deg sikkert emd veien... ellers kan man bestille god service også



skaff deg paypal og bestill via den... da kan du si det ikke var du som bestilte..

altså ikke bestill med ett bank-kort eller noe som kan spores til deg
Vis hele sitatet...
Takk for svar !

En ting til.. om man skal ha det ute. Må man ha et bilbateri får å få strøm til lampe osv ? Isåfall hvordan gjøres det ? Eventuelt noe lignende bilbatteri.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Lampen burde vell være minst 250w, og det drar endel strøm. Funker med bilbatteri, men det burde laddes forholdsvis ofte vil jeg tro. Er ikke elektriker akkurat, men jeg ville gått for flere bilbatteri om jeg først skulle sette igang

Og ladde et batteri som er 200m uti skogen blir vell kanskje et problem?
Sitat av spagetti Vis innlegg
Har ganske lyst til å kjøpe frø selv, men om det blir tatt i tollen og jeg blir kalt inn til avhør. hva skal jeg si da ?

Lurer også på hvem planter som er best å gro utendørs og noen som man får mye av 500 gr ++

Og det med lys til plantene hvor i norge kan jeg få kjøpt det ? helst butikk.
Vis hele sitatet...
500g ++ trur jeg du kan slite litt med, men er bare og plante flere planter, jo fler jo mer vil du sitte igjen med, lys får du på f.eks designbelysning.no

Må bare spørre dere andre, hvorfor i huleste skal dere dra med dere lys når dere planter ute? husk at det kreves mye lys for og få noe brukbart ut av en cannabisplante og et bilbatteri(?!) holder ikke lange tiden før det er flatt.
Fysikkprøve i elektrisitet imorra så regnet litt Får håpe det er riktig da.

Om lampen er på 250W så vil et bilbatteri som har 12 volt spenning og kapasitet på 60Ah vare i:

P=U*I
250W=12V*x
x=20,83

60Ah/20,83A = 2,88 timer.

Riktig?

3 timer før man må lade høres slitsomt ut. Men det kunne kanskje fungert om man hadde kjøpt inn en haug av bilbatterier som man kjører frem og tilbake med trillebår for å lade.
Sist endret av Marr; 10. mai 2012 kl. 19:03.
Sitat av Marr Vis innlegg
Fysikkprøve i elektrisitet imorra så regnet litt Får håpe det er riktig da.

Om lampen er på 250W så vil et bilbatteri som har 12 volt spenning og kapasitet på 60Ah vare i:

P=U*I
250W=12V*x
x=20,83

60Ah/20,83A = 2,88 timer.

Riktig?

3 timer før man må lade høres slitsomt ut. Men det kunne kanskje fungert om man hadde kjøpt inn en haug av bilbatterier som man kjører frem og tilbake med trillebår for å lade.
Vis hele sitatet...
trur ikke dette prosjektet er så gjennomtenkt:P

skaff dere en autoplante å sett den rett i jorda på en solfylt plass hvor ingen vil finne den. pass på at den får nok vann den første tiden til rotsystemet er godt utviklet. ellers trenger en bare vanne hvis det blir lange perioder uten regn.
kan være greit og grave seg et lite bedd og fylle med god jord, men ingen nødvendighet så lenge jorda er dyrkbar.
kan også være greit med netting el. den første tiden så den ikke blir spist opp av dyr, men dette kan også gjøre forbipasserende nyskjerrige. utrolig hvor enn møter på folk i marka
Just love it
CLEANweed's Avatar
Fram og tilbake med en trillebår høres ut som en god idè!

Heheh, men fra spøk til revolver, så blir bilbatteri bare tull. Om du først skal bruke et PC-kabinett, så hvorfor ikke bare gjøre det litt diskrè hjemme?
Sist endret av CLEANweed; 10. mai 2012 kl. 19:19.
Sitat av Marr Vis innlegg
Fysikkprøve i elektrisitet imorra så regnet litt Får håpe det er riktig da.

Om lampen er på 250W så vil et bilbatteri som har 12 volt spenning og kapasitet på 60Ah vare i:

P=U*I
250W=12V*x
x=20,83

60Ah/20,83A = 2,88 timer.

Riktig?

3 timer før man må lade høres slitsomt ut. Men det kunne kanskje fungert om man hadde kjøpt inn en haug av bilbatterier som man kjører frem og tilbake med trillebår for å lade.
Vis hele sitatet...
Tror det er riktig ja
Sitat av Greenweed Vis innlegg
Men uansett, dyrke i en skog i Norge høres utrolig lite smart ut. Lukt,kulde,sopp, osv osv.. Siden folk ikke er der du skal plante, så vil jeg anta at du må gå et stykke før du kommer dit. Og det er lite kult med tanke på at cannabisplanter må vannes ganske ofte.
Vis hele sitatet...
Tull og tøys!

Det er mange strains som egner seg meget godt for dyrking her i Norge, men typiske strains med lang blomstringstid kan du bare glemme. Haze av ymse slag f.eks.
Royal dane, Typhoon, Purple typhoon, Early girl, Eirdbei, Guerilla Grape, Early skunk, Nepal, Nepal x Hindu kush er eksempler som egner seg meget godt til dyrking utendørs her i Norge.
Får du en god sommer og i tillegg kan stelle litt med plantene så er det ikke urealistisk å få 200g på Typhoon'en f.eks.

Får man en vanlig norsk sommer er det lite, eller intet behov for å vanne.
Plantene klarer seg som regel meget godt på egenhånd om gartneren har brukt hodet bittelitt under utplantingen.


Sitat av spagetti Vis innlegg
Og det med lys til plantene hvor i norge kan jeg få kjøpt det ? helst butikk.
Vis hele sitatet...
Kjøp sparepærer i kjeder som fører First price - de har sparepærer som fungerer godt nok i vekstfasen.
Fire-fem sparepærer med høyest mulig Kelvin burde fungere veldig bra under såkalt "vegging" (google it).
[quote=Knask;2566002]Tull og tøys!

Det er mange strains som egner seg meget godt for dyrking her i Norge, men typiske strains med lang blomstringstid kan du bare glemme. Haze av ymse slag f.eks.
Royal dane, Typhoon, Purple typhoon, Early girl, Eirdbei, Guerilla Grape, Early skunk, Nepal, Nepal x Hindu kush er eksempler som egner seg meget godt til dyrking utendørs her i Norge.




Disse frøa du nevner, trenger dem noe spes gjødsel eller lys ? i og med at de er egnet for Norsk natur. Jeg vil helst ha en plante som kan høste en god del, ca 200 gram ++

Du har vell ikke noen linker fra trygge sider ? Med disse frøene, er utrolig dårlig på å finne sånt selv.
Så vidt jeg vet strider det å poste direktelinker til slike sider mot regelverket eller retningslinjene for forumet, men bare google noen av navnene på strainsene og se etter reviews så burde du finne trygge sider selv.

De trenger ikke noe utenom det ordinære, nei.
Sitat av badgeren Vis innlegg
Skal kjøpe noen av disse:

http://www.weed-seeds.net/ak47_seeds_serious.html

Jeg bor et like stykke innover i Arendal, mye skog og fine ubefolka plasser jeg kan plante på. Eneste er, hvor/når bør jeg plante, hvor ofte bør jeg sjekke/vanne, noen som kan gi meg en liten tekst på hvordan plass jeg bør plante de på, hvor mange frø om gangen, hvordan de skal behandles osv.

Har aldri plantet før og jeg røyker så mye at det er like greit å gro det selv
Vis hele sitatet...
Jeg hadde tipsa deg til å lese mer om marijuana/cannabis og bli mer engasjert i dyrkinga før du begynte å gro selv.
Få riktig jord blanding som kan være feks. blanding av blomsterjord (50 %) sand (25 %) lecastein (25 %)
Denne blandingen er ennå bedre --> Blomsterjord (40 %), sand/perlite (40 %) og kompost (20 %)
Første gangene man dyrker kan det bli dårlig resultat, og veldig mye jobb hvertfall AK47.(den er ikke for nybegynnere)Derfor viktig å vite mest mulig om dyrking
Velg en 'sativa' den blir ikke så høy men mer 'robust' å lettere jobbe med, en autoflowering plante kan være lurt

Her er en fin link man kan stole på---->>
http://www.greenhouseseeds.nl/shop/mostly-indica.html

http://www.greenhouseseeds.nl/shop/a...g-strains.html

Let you own the weed Lykke til

Sitat av badgeren Vis innlegg
THC er ulovlig, ikke frøa. Medmindre det blir stoppet i tolla og de som åpner er noen pikkskaller så skjer det ingenting, om du blir innkalt til avhør eller no så ville jeg sagt at helvete var løs
Vis hele sitatet...
Sitat av susiserken Vis innlegg
er en liten linje mellom lovlig å ulovelig på det der... du kan være uheldig å bli innkalt til avhør med politiet, men kan jo seff nekte på at du bestillte de.
Vis hele sitatet...
Det er helt Lovlig å kjøpe frø men å dyrke de er en annen sak!!!
siden du tydeligvis ikke engang gidder sjekke kilden jeg la med eller backe ditt eget utsagn får jeg copypaste for deg

§ 28. Frø med narkotiske stoffer

Innførsel og omsetning av frø av planter, som inneholder narkotiske stoffer, tillates ikke.
0 Endret ved forskrift 9 jan 2004 nr. 137.
Vis hele sitatet...
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...3-1052.html#28

edit: så nå du ikke quota meg, men uansett slutt og spre usannheter, kjipt for andre og få bøter og stress pga bastante utsagn som dette som ikke stemmer overhodet.
Sist endret av gekko; 11. mai 2012 kl. 00:19.
Sitat av gekko Vis innlegg
siden du tydeligvis ikke engang gidder sjekke kilden jeg la med eller backe ditt eget utsagn får jeg copypaste for deg



http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...3-1052.html#28
Vis hele sitatet...
Cannabisfrø inneholder ikke noen narkotiske stoffer.

Edit:

Men det vil ikke si at det er lov å importere disse frøene heller.
Import av frø uten tillatelse fra landbruksdepartementet er straffbart.
Sist endret av Knask; 11. mai 2012 kl. 00:20.
rart politi, toll og de fleste andre sider jeg kan finne om emne henviser til den paragrafen da
Sitat av gekko Vis innlegg
rart politi, toll og de fleste andre sider jeg kan finne om emne henviser til den paragrafen da
Vis hele sitatet...
Det er egentlig ikke så veldig rart, i og med at det er den paragrafen som er gjeldende når det kommer til innførsel av cannabisfrø.

Tidlig i samme lov står dette:
Sitat av Lovdata
Når det gjelder frø av planter inneholdende narkotiske stoffer gjelder § 28 uavhengig av oppregningen i vedlegg A1.
Vis hele sitatet...
http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...13-1052.html#2

Så får man heller stille spørsmål til korrekturleseren som ble brukt da de mekket sammen § 28, mtp. paragraftittelen. Åpner unødvendig rom for tolkning.

Konklusjon: Innførsel av cannabisfrø er ulovlig.
Just love it
CLEANweed's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Tull og tøys!

Det er mange strains som egner seg meget godt for dyrking her i Norge, men typiske strains med lang blomstringstid kan du bare glemme. Haze av ymse slag f.eks.
Royal dane, Typhoon, Purple typhoon, Early girl, Eirdbei, Guerilla Grape, Early skunk, Nepal, Nepal x Hindu kush er eksempler som egner seg meget godt til dyrking utendørs her i Norge.
Får du en god sommer og i tillegg kan stelle litt med plantene så er det ikke urealistisk å få 200g på Typhoon'en f.eks.

Får man en vanlig norsk sommer er det lite, eller intet behov for å vanne.
Plantene klarer seg som regel meget godt på egenhånd om gartneren har brukt hodet bittelitt under utplantingen.




Kjøp sparepærer i kjeder som fører First price - de har sparepærer som fungerer godt nok i vekstfasen.
Fire-fem sparepærer med høyest mulig Kelvin burde fungere veldig bra under såkalt "vegging" (google it).
Vis hele sitatet...
Er helt sikkert mange strains som egner seg til dyrking utendørs i Norge. Men det jeg synes som høres ut som en dom idè, er og dyrke 50-200m fra sitt eget hus, og ikke nok med det, henge et PC-Kabinett oppi tredet. Da er det mye letter og bedre og gjør det hjemme, trykke pc-kabinettet i skapet (kjelleren,buden,loftet eller what so ever) feks. Pluss og satse på en god sommer i Norge, er som å håpe på at julenissen kommer til jul.

Må da ringe en bjelle med folk om de ser et en pc med hønsenetting rundt seg i et tre!
Sist endret av CLEANweed; 11. mai 2012 kl. 03:47.
Lys på batteri ute i skogen høres helt tullete ut. Det vil jo synes flere kilometer unna i mørket?
Sitat av Greenweed Vis innlegg
Er helt sikkert mange strains som egner seg til dyrking utendørs i Norge. Men det jeg synes som høres ut som en dom idè, er og dyrke 50-200m fra sitt eget hus, og ikke nok med det, henge et PC-Kabinett oppi tredet. Da er det mye letter og bedre og gjør det hjemme, trykke pc-kabinettet i skapet (kjelleren,buden,loftet eller what so ever) feks. Pluss og satse på en god sommer i Norge, er som å håpe på at julenissen kommer til jul.

Må da ringe en bjelle med folk om de ser et en pc med hønsenetting rundt seg i et tre!
Vis hele sitatet...
Om dette faktisk er tilfelle her så må jeg bare beklage for å ikke ha fulgt godt nok med i tråden før jeg uttalte meg.
Jeg er helt enig, dette høres ut som en meget tåpelig idè.
Hobbyruser
Trådstarter
27 4
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Lys på batteri ute i skogen høres helt tullete ut. Det vil jo synes flere kilometer unna i mørket?
Vis hele sitatet...
I sånne tilfeller får jeg bare lyst til å hyle, tror du jeg er så dum at jeg kobler på et lys på et bilbatteri og lar det lyse opp hele skogen? Nei. Det skal være tett og luftehullene skal ha et "flak" uttafor som gjør at lyset går oppover istedenfor utover, altså slik at det ikke går an å legge merke til. Er fra før av uansett omtrent umulig å klare å søke seg frem til et bittelite lys som kommer fra et tre midt i skogen en plass der det aldri er noen.