Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3279
Hei!

Jeg har jobbet på et laboratoriet i 5 år nå, så da kan jeg ta fagbrev som laborant.
Jeg har hørt litt rundt angående voksenopplæring for å ta eksamen før jeg kan gå opp til fagprøve, men de fleste (til og med en som har undervist i faget) anbefaler meg bare å gå opp som privatist siden det er såpass enkelt.

Er det noe som har gjort tilsvarende? Hva er den beste måten å gå frem på her? Bare finne gamle eksamensoppgaver og pugge på de?
Setter stor pris på innspill til ressurser jeg kan bruke for å til dette
Ingen erfaring med laboratoriefaget men vi var 5 stykker som nylig tok fagbrev derav 1 gikk opp som privatist og strøk. Jeg tok kurs hos Norsk Industri og føler det ga en solid forståelse for hvordan jeg skulle løse både teori og praksis.

Inneholder: Modulbasert e-læring, innsendingsoppgaver og skriftlig materiell (trykt bok eller e-bok).

Målgruppe: Kursene er for praksiskandidater og lærlinger som skal ta fagbrev.

Gjennomføring: Kursene er basert på fjernundervisning med nettstøtte, og kan dermed gjennomføres samtidig som man er i full jobb. Kursene forbereder til den/de offentlige prøven(e) som må bestås før den praktiske fagprøven.