Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2897
Hjelper denne mot angst?
Jeg synes det, flere jeg kjenner er enig. Er ikke det beste mot angst, men tør å påstå at abstinensene av Neurontin ikke er noe i forhold til Lyrica, eller Benzodiasepiner. Så det veier litt opp for det.

Ellers er tolleranseoppbygginga på Neurontin helt jævlig drøy, jeg måtte dosere dobbelt så mye eller mer neste dag. Så etter et par uker med daglig bruk var jeg oppe i 3600mg pr døgn.

Rusmessig er det ikke noe å skrive hjem om, blir litt dizzy di første gangene, jeg mener Neurontin og Lyrica er best sammen med andre rusmidler og booster mange av dem, Lyrica er etter min erfaring kraftigere og mere «utfyllende»
Trådstarter
Takk for svar

Ka er den beste antidepressiva på markedet nå?
Sist endret av Tøys; 1. juni 2021 kl. 05:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjørte 3600mg de første gangene jeg prøvet dette, ikke noe merkbar rus samenlignet med 300mg lyrica.
Sitat av Sæd Vis innlegg
Kjørte 3600mg de første gangene jeg prøvet dette, ikke noe merkbar rus samenlignet med 300mg lyrica.
Vis hele sitatet...
Poppa du 3600mg på en gang?
Sitat av Alge Vis innlegg
Poppa du 3600mg på en gang?
Vis hele sitatet...
1200 første timen uten noe effekt så ble det 2400 neste time uten noe merkbar effekt.
Dagen etter testet jeg 3600mg på engang uten noe effekt.
Sist endret av Sæd; 1. juni 2021 kl. 07:35.
Sitat av Sæd Vis innlegg
1200 første timen uten noe effekt så ble det 2400 neste time uten noe merkbar effekt.
Dagen etter testet jeg 3600mg på engang uten noe effekt.
Vis hele sitatet...
Da er det verdt å nevne at gabapentin har en dose avhengig biotilgjengelighet. En dose på 100mg har en tilgjengelighet på 80% mens en dose på 300mg har 60% og 1600mg har 27%. Pluss ett godt måltid med mye fett kan øke tilgjengeligheten med sikkert 10% også. Det vil si at du potensielt kunne fått mer effekt av 1000mg enn 3600mg om du hadde dosert 300mg hver halvtime til du var oppe i 1000mg med ett godt måltid i magen.

Og en ting til, gabapentin har en toleranse økning av en annen verden da det kommer til rus effekt, nesten så ille som med psykedelika som sopp og lsd faktisk. Det vil si at du trenger nesten dobbelt så mye for å få like god effekt dagen etter. Men sånn er det vel med lyrica også om jeg ikke husker feil.
Sist endret av Alge; 1. juni 2021 kl. 07:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Alge Vis innlegg
Da er det verdt å nevne at gabapentin har en dose avhengig biotilgjengelighet. En dose på 100mg har en tilgjengelighet på 80% mens en dose på 300mg har 60% og 1600mg har 27%. Pluss ett godt måltid med mye fett kan øke tilgjengeligheten med sikkert 10% også. Det vil si at du potensielt kunne fått mer effekt av 1000mg enn 3600mg om du hadde dosert 300mg hver halvtime til du var oppe i 1000mg med ett godt måltid i magen.
Vis hele sitatet...
Interisant , takk for info Alge
Da må neurontin revurderes på nyt fra min side .skal gi det en kjangse til og gjøre som du sier , håpet den kunne gi meg relief da lyrica ikke er noe særlig og gå på for ofte.

Det med såpass toleranse økning var jeg ikke klar over. Vis man tar 1 gang i uken er det nok til og dodge toleransen eller kreves det mange uker for og komme tilbake til normalen?
Sist endret av Sæd; 1. juni 2021 kl. 08:00.
Sitat av Sæd Vis innlegg
Interisant , takk for info Alge
Da må neurontin revurderes på nyt fra min side .skal gi det en kjangse til og gjøre som du sier , håpet den kunne gi meg relief da lyrica ikke er noe særlig og gå på for ofte.

Det med såpass toleranse økning var jeg ikke klar over. Vis man tar 1 gang i uken er det nok til og dodge toleransen eller kreves det mange uker for og komme tilbake til normalen?
Vis hele sitatet...
En gang i uka er ok-ish med tanke på toleranse. Eller toleransen er nok ikke helt tilbakestilt etter en uke, ihvertfall ikke vist det blir sånn slavisk vær uke lissom. Når det er sagt så har jeg før brukt det 1 til 2 ganger i uken for rus en veldig god stund uten å merke sånn veldig voldsom økning i toleranse men, noe ble det absolutt.

Vil også si at det kan fort vekk ta noen timer etter man har tatt den siste før virkningen har satt skikkelig i gang. Så man må være obs på det og ikke skrive av effekt etter en time eller to lissom. Er ikke vits å ta det på kvelden noen timer før man skal legge seg akkurat.
Sitat av Alge Vis innlegg
En gang i uka er ok-ish med tanke på toleranse. Eller toleransen er nok ikke helt tilbakestilt etter en uke, ihvertfall ikke vist det blir sånn slavisk vær uke lissom. Når det er sagt så har jeg før brukt det 1 til 2 ganger i uken for rus en veldig god stund uten å merke sånn veldig voldsom økning i toleranse men, noe ble det absolutt.

Vil også si at det kan fort vekk ta noen timer etter man har tatt den siste før virkningen har satt skikkelig i gang. Så man må være obs på det og ikke skrive av effekt etter en time eller to lissom. Er ikke vits å ta det på kvelden noen timer før man skal legge seg akkurat.
Vis hele sitatet...
Takk Alge dette skal prøves ut ved neste anledning . Sist så tok jeg det 23 ish på kvelden og la meg i 3 tia fordi jeg var skuffet. Må si jeg sov utrolig lenge utpå dagen da
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Funka fint neurontin mot angst. Men proppa meg jo selvfølgelig full i neurontin for rus og, fikk skyhøy toleranse etter 2 dager å satt igjen uten neurontin men en hel haug angst....

Men bruker mann neurontin 400mg så funker den kjempe bra mot angst hos meg vertfall..
Sist endret av Tøys; 26. juni 2021 kl. 00:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.