Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1944
Hei!

Jeg har flere forskjellige produkter som er designet og produsert i UK, Sverige, USA, Polen, Russland, Ukraina osv

Når andre kommer med produkter som er designet i vesten men produsert i østen tenker jeg at dette er mindreverdige produkt.

Hvorfor tenker jeg og mange andre slik?
Panasonic, Nikon, Fujifilm, Canon, Acer, Honda, Suzuki, m.m produsert i østen, designet for et globalt marked. Er dette mindreverdige produkter?
Dårlig erfaring fra tidligere kanskje? Kina er jo litt spesielt pga hvor mange knockoff/nobrand produkter som lages der.
For min del kommer det an på hvilket produkt det er.
Kjøper f.eks. "Koreansk" TV fra Samsung eller LG lenge før jeg kjøper en Phillips.
Nekt på alt av franske biler osv. så merke spiller større rolle enn geografi.
Kanskje litt missledene med tittelen, mener mer østen.

Antimatter08, Japanske produkter har jeg et helt annet syn på. Verdsetter mange klassiske japanske produkter..
Acer er vel fra Taiwan, og har vært missfornøyd med alle laptopene jeg har hatt fra de. (kun sub 7000kr)

Neptunia: om vi ser bort ifra Japansk, hva velger du mellom en ny Daewo, Hyundai eller Peugeot, Renault eller Citroën?
TV har jeg ingen preferanse på, men jeg sitter faktisk å skriver dette på Huawei telefon istedet for Nokia eller Apple..
Hvorfor tenker du slik du tenker. Det er et spørsmål man først og fremst burde stille seg selv. =)

Det er billig å produsere ting i Kina, og i østen generelt. Som regel billigere enn i Europa. Altså er mange av våre billige produkter produsert der. Så følger de gjerne ikke europeiske standarder der, med mindre de produserer spesifikt for det europeiske markedet. CE-merking, forsvarlig lodding, riktig dimensjonerte ledninger osv. Det er lenge siden vi begynte å se made in China og made in Taiwan på undersiden av svært mange produkter her i landet, men med den økte netthandelen fra Kina de siste årene, så har begrepet kinaræl fått se en ny vår. Det er ikke det at billig crap ikke også produseres i andre land, det er bare ingen som gjør det like effektivt og på en så massiv skala som Kina. Dermed ikke sagt at alt som produseres i Kina er ræl. Det er jo ikke produksjonslandet som avgjør byggkvaliteten til et produkt.

Rydda opp litt jeg. Virket ikke som noen av dere var særlig begeistret for avsporingen selv uansett.
Sist endret av mentalmelt; 25. september 2018 kl. 00:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor mye produseres i Japan forsatt? Mitt Pentax-kamera er "assembled in Vietnam", på flere av objekivene står det nevnt Malaysia, Thailand, Brunei osv. Se etter merkevarer, dem holder standardene selv om det er "Made in China". Det er etterhvert blitt dyrt å produsere ting i Japan også. En rettesnor jeg bruker er: "Billig er dårlig, dyrt behøver ikke være bra heller". PS. ALDRI kjøp SD-kort fra østen på Ebay, absolutt alle har sviktet enten på kapasitet eller funksjon. Bruk heller Amazon. 1000 Gb MicroSDXC til $70? No way José!
Sist endret av ivar_oslo; 25. september 2018 kl. 08:41. Grunn: T-tasten sviktet i dag, mangler det en T så bare sett inn en (eller 2)