Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1090
Hei, jeg leste denne artikkelen på vg: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.T62gz-iRFN8
Jeg er fra før ikke glad i hunder, eller politi, så det var bra at det ikke ble godtatt . Men det jeg lurer på, er at hvis det skulle komme en dag, der politiet tar med seg hunder osv. på skolen, og en venn, eller jeg, har oppevart weed i sekken, eller røyka, og hunden markerer f.eks. meg, og jeg ikke har noen ting på meg. Vil politiet da kunne be meg om og avlegge en urinprøve?

Er det noen her som vet hvordan man fjerner lukta fra gensere osv? jeg har hørt at hundene kan lukte at man har røyka med en genser opptil flere uker senere, selvom den er vasket. Jeg røyker ikke mye, og aldri inne, så vil hunden da kunne lukte det om jeg har stått ute i frisk luft og røyka?
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Med mindre du samtykker til en slik aksjon vil det slik jeg forstår ikke være mulig for politiet å gjennomføre det. Da jeg gikk i 3. på VGS nektet jeg å gi mitt samtykke, og det ble heller ingen aksjon i min klasse, selv om de besøkte skolen min et par ganger.

Dersom du skulle bli markert, men politiet ikke kan finne noe, tviler jeg på at de vil be om urinprøve. Dette er jeg usikker på. Men dersom de ber om urinprøve, nekt, og be om blodprøve i stedet. THC skilles raskere ut fra blod enn urin, og kan derfor avgjøre hvorvidt du vil bli oppdaget.

Ang lukt i klær vet jeg ikke helt, men vil tippe at så lenge du ikke er i besittelse av X rusmiddel, er det lite politiet evt. kan gjøre med det.

Dersom de vil "ta en prat med deg" - ti stille og / eller nekt.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Nekt å være med på selve razziaen, da det vil være lite gunstig å bli markert på.

Selv om politiet kanskje ikke spør om pisseprøve, er det lite kult å gå på en skole der ansatte og medelever ser på deg som den største junkien i verden.
Selv hadde fyrt litt og hilste på en narko bikkje etterpå og jeg ble ikke markert.

Selv mener jeg det at man blir markert såpass ltt er oppskrytt, men man vet aldri. Det er som regel lurt å ta litt forholdsregler.
Vi har hat slike aksjoner årlig de siste 4 årene, uten elevenes samtykke. Brøt politiet da loven?
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Selv hadde fyrt litt og hilste på en narko bikkje etterpå og jeg ble ikke markert.

Selv mener jeg det at man blir markert såpass ltt er oppskrytt, men man vet aldri. Det er som regel lurt å ta litt forholdsregler.
Vis hele sitatet...
Jeg tror hunder bare markerer på kommando. Er ikke sikkert på dette, men det er noe jeg har hørt. Så hvis hunden feks ikke er satt opp til å sniffe frem narko, så gjør han det ikke. Da ignorerer dem lukten trur jeg.