Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3269
Tenkte som mange andre og skrive litt om min første LSD tur. Noen år siden nå men tror jeg skal få med det meste.
Fra før av har jeg røyket endel år og hadde egentlig tenkt og prøve noe annet, noen uker i forveien fikk jeg prøve E, tror de kaltes blå sopper? Det gikk forøvrig veldig bra, hadde en kjempetur uten like, men ikke det jeg skal skrive om nå (flere halvnakne karer som står på sofa-armlenet og danser og tar på hverandre er det vel ingen som vil høre om...)

Men uansett, noen av de samme folkene ringer meg opp en dag og lurer på om jeg vil bli med og prøve LSD, og jeg tenker 'hvorfor ikke?' jeg har altforlite greie på hva det er og tenker det sikkert er noe av det samme. (ok, jeg vet det er endel sterkere, men hvor mye får jeg senere erfare) så kom vi til dagen da vi skal teste det. Vi møtes en gjeng i utkanten av en skog og vi får en sukkerbit innpakket i alufolie hver, de skal visst ha 2 dråper på seg og det skal være ganske gode saker får jeg vite. Så vi spiser sukkerbitene våre (hvordan kan noe som er namm være huff og huff?) og vandrer inn i skoger til dit vi skal ture. Vi kommer frem til plassen og lager noen mekk for og chille litt mens vi venter på at ting skal sette igang.

Så sitter vi og chiller og jeg merker kroppen blir varmere og jeg titter opp på himmelen som virker mye blåere en normalt og ting begynner og å bli litt mer gøy. Det har vel gått noen timer fra inntak nå og turen er i god gang, vi begynner og loke og titte på hendene våre og prøve og lage mere mekk (fikk vel laget 2-3 trekk ut av rundt 3-4g og noen sigg blandt 6-7 folk etter att alle hadde prøvd(jeg fikk det til)) og vadre litt rundt, hittil er alt kjempegøy og bare supert! Men så begynner det virkelig og ta av og ting begynner og surre.. Ting fra nå av er ikke nødvendigvis i riktig rekkefølge.. Jeg husker kompisene mine bli forandret til bjørnelignende mennesker, enn om de ser veldig forskjellige ut såg nå alle helt like ut med tykke hårete fingre og mye pels i ansiktet, dette tror jeg kom av at det var nøtter på ett tre jeg var veldig fasinert av.

Så kom jeg på at en kompis av meg (som ikke skulle være med og ture, men som skulle komme litt senere og se hvordan det gikk med oss) ikke var der, og dette for meg var helt skrekkelig, jeg begynte og grine og fårsto ikke hvor han kunne være. De andre prøvde og forklare til meg at han kom snart og etterhvert forstod jeg dette. Da fant de ut at kanskje det ville bli bedre for meg om vi flyttet litt på oss og fant en ny plass og være. Så vi gikk litt og fant en ny plass og ting ble bedre igjen, neste jeg husker er at kompisen min er der (han jeg savna) og jeg er lykkelig.

Nå er det store blanke flekker i hukommelsen (begynnelsen på badinga) og neste jeg husker er at jeg er i en ufo som vandrer rundt i universet, står og holder på en lyktestolpe som jeg spinner rundt (litt mer om den om litt) er i skogen, og noen andre plasser. Alle tingene samtidig vel og merke. Men om lytestolpen, jeg har nå insett og fått forklart en haug med ganger at jeg har tatt LSD og jeg er ute på en tripp. Det som går igjen og igjen (loooop) er at jeg spinner rundt en lyktestolpe fordi dette er plassen til de som er på en evighetstripp er. Og så lenge man spinner blir man ikke forstyrret..

Men dette er for meg forferdelig fordi jeg vil tilbake til jorden. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og tenker at om jeg slår kompisen min så er jeg tilbake og alt ordner seg. Så jeg meier til kompisen min (alltid samme duden jeg snakker om (han som er edru)) og straks fårsto jeg hva jeg hadde gjort og er veldig lei meg og unskylder osv, han er heldigvis av den sjeldne sorten og fårstår meg og vil hjelpe meg. Nå kommer nye blanke hull der jeg skal ha sprint rundt og meid til en annen av de som tura.

Neste jeg husker er at kompis prøver og følge meg ut av skogen får og få meg til lege som kan gi meg noe får og komme tilbake. Han gir meg ipoden min i håp om at musikk skal få meg bedre, jeg blir da liggende midt på en tursti i skogen med jakka mi over hodet og musikk i ørene i rundt 15 min. Etter dette får jeg panikk og løper som en gal, det siste han ser av meg på en stund er at jeg springer rett utenfor et stup, heldigvis ikke høyere en 4-5 meter, i alt hysteriet mister han og hunden han har med og må finne den før han må finne meg.

Det jeg husker fra nå er at jeg sprang utenfor stupet (jeg var jo udødelig og på en evihetstur jeg måtte ut av) rett inn i et tre heldigvis som avtok mye av fallet, før jeg fortsatte rett frem igjennom myye busker og små trær. Husker og se på armene mine at de var fulle av små kutt og enormt store. Neste er at jeg finner en annen sti der jeg møter på en dame som går tur. Sier til henne at jeg har tatt LSD og må ha tak i sykebil, hun ringer ambulansen, men det er ikke godt nokk for meg og jeg tar telefonen for og snakke selv og høre at det faktisk er andre mennesker i verden. Hun geleider meg da ut av skogen og jeg har nå begynt og slappe av igjen og begynner og loke igjen, på veien ut av skogen begynner jeg og lure på hva jeg gjør nå? skal jeg slå henne og? skal jeg følge henne? hva gjør jeg? Hun må hele tiden be meg følge henne og bli med. Jeg følger pent etter og oppfører meg bra.

Ute av skogen må vi vente litt og jeg kommer på at jeg har hasj i sokken som jeg tar ut og ber henne sparke vekk. Sier 'huff jeg har ekkel hasj! kan du sparke den vekk for meg?' Så kommer ambulanse pileti og myyyye styr, jeg sier til ambulansepersonell at jeg ikke vil at noen politi skal være borti meg og de ordner det for meg. neste er sykehus under observasjon i noen timer, de ville og ha blodprøve av meg med ingen får stikke noe nål i meg så det blir det ikke noe av. Så føler jeg meg bedre og vil ut, må skrive under på at jeg forlater uten at jeg er klar eller noe og får gå. Kommer meg til en annen kompis og ting går bra fra nå av.
Var tilsammen 5 av de som var med som ble tatt og ble noe styr men ting ordnet seg. Har prøvd LSD en gang i ettetid med litt bedre, men fremdeles ganske dårlig ending...

Er nokk ting jeg har glemt, kan skrive mer om jeg kommer på om ønskelig...
Endel og lese men...
Sist endret av mentalmelt; 18. desember 2011 kl. 21:58. Grunn: Avsnitt
http://www.norsksidene.no/view.cgi?&...&session_id=-2

Veldig tungt å lese uten. Bare ett tips.
Sist endret av Zeco; 18. desember 2011 kl. 21:45.
Beklager, prøvde og lage de men er ikke så god på rettskriving og slikt....
Enter er din venn til neste gang.
Dette er hva man kaller en badtrip. Hva skjedde med politi? Fikk du/dere noe form for straff/bot?
Sinnsykt slitsomt å lese, leste samme linje hver gang.
Sist endret av Spirituell; 18. desember 2011 kl. 21:46.
Høres ut som et perfekt eksempel på hvorfor man skal respektere psykedelika. Det er ikke noe man bare spontant tar sammen med masse fremmede.

Håper du har lært. Flott at du overlevde hvertfall

Synes dog det er synd at denne typen gjennomføringer av en trip ødelegger for de som gjør det på den "ordentlige" måten.
Jeg har lært mye av det, har mye mer respekt for det nå.
2 av de jeg var med hadde tatt det før, resten av oss var nye.
Har funnet ut at sopp er mye bedre for meg, og jeg skal prøve og bruke enter mere

edit: vi som ble tatt fikk 5 lapper i bot hver for bruk av LSD, snakket meg bort fra det meste.
Sist endret av soppehopp; 18. desember 2011 kl. 21:52.
Flott å høre Tror du bør slutte å kombinere stoffer også, om du gjør det. Fokusere på ett stoff om gangen. LSD eller sopp er vel mer enn nok i seg selv
btw, kan noen moderator ordne så jeg kan legge til flere avsnitt så det blir lettere og lese?
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Morsom og trist lesing på samme gang det her. Utrolig synd at politi og ambulanse måtte blandes inn!

Jeg har ikke prøvd psykedelika, men føler at jeg har opparbeidet med en god del kunnskap om temaet som jeg mener er viktig før man legger ut på tur. Jeg har planer om å prøve dette en gang i fremtiden, og da mest for egen vinning. For meg handler det ikke om å være fucked up på et stoff, men å bruke det som et verktøy for å bli bedre kjent med meg selv og tingene rundt meg.

Hvis du i fremtiden er klar for flere turer så anbefaler jeg deg å lese/høre på Joe Rogan. Han har masse erfaring med psykedelika, yoga osv. Podcastene hans er noe av det mest fascinerende jeg kan høre på, spesielt med de riktige gjestene. Du finner det meste på youtube eller på hjemmesiden hans www.joerogan.net. Den første jeg hadde hørt på hvis jeg var deg, er med Graham Hancock som gjest. Kan sees her.
Det er vel en grunn for at man hører om evighetstripper og den slags bullshit. Vanligvis oppfører man dog seg ikke sånn som du gjorde i det hele tatt når man har spist lsd/syre. Det at du slo kompisene dine forstår jeg jo, for deg var dette helt jævlig, men bare et eksempel på at bruker burde være klar over hva den putter i seg. (Det er som oftest ikke rusmiddelet det er noe i veien med, men brukeren av det.)
Du skriver at dette er noen år tilbake, så forstår kanskje at du kanskje kan ha reflektert litt over det, var ikke ment som noen moralpreken altså....

Merker jeg blir irritert over hvor dum noen mennesker kan være. Joa, det er greit å feile, men i så stor grad... Nei faen...
Sist endret av Saint123; 18. desember 2011 kl. 22:40.
Jeg fårstår godt hva du sier. Jeg var ganske, eller utrolig kort-tenkt og naiv når jeg tok det uten og vite mer om det.
Jeg har heller ikke verdens beste psyke, jeg er 'tøff' og kan takle mye utenpå, men inni er jeg heller en tøffel... Dette stoffet er ALT for sterkt for en som meg og jeg burde heller aldri blitt tilbytt det. Hvertfal ikke en dobbel dose av noe som var av ganske god kvalitet som førstegangs dose.
Liker den gode gamle hasjen best. Og litt sopp en sjelden gang i blant