Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 699
Jeg har i de siste morgen timene støtt borti noen problemer.

Jeg får feilmeldinger om at jeg ikke kan komme meg inn på www.dagbladet.no, www.bbc.co.uk og noen andre sider. MSN Search sier at de ikke finner... kommer meg inn på blink.dagbladet.no, men noe ytlogging går ikke siden de ikke finner dagbladet.no...

Noen som har vært borti dette ?

Jeg bruker seff Mozilla Firefox
prøv og slett temp internett files, cookies og history.. pleier å funke for meg hvis jeg har lignende prob.
Bare det som ikke går ?
hadde samme problemet før jeg formaterte dataen, en kar fra bluecom skjekka dataen og fant ut at det var en feil i noe(husker ikke hva det er, men det har ikkenoe og si. siden det eneste man kan gjøre er og formatere)

prøv og pinge dagbladet.... det kan ha noe med at dataen klarer og bare lese tall og ikke bokstaver...kjipt on du ikke vil formatere og må huske ip koder :S

------
etter og ha lest gjennom posten din tror jeg at dette ikke er problemet ditt....oh well.. :S
prøv å skift dns og sjekk at ikke du har norton internet security
Opprinnelig postet av pure power
(husker ikke hva det er, men det har ikkenoe og si. siden det eneste man kan gjøre er og formatere)
Vis hele sitatet...
Etter det jeg vet, er det mulig å reparere alle software-relaterte problemer uten å måtte formatere. Rett meg hvis jeg tar feil.
mulig, men med noen ting er det bare lettest og formatere
hvis du har NIS 2005, så kan denne komme i konflikt med for eksempel Peerguardian Lite og slike ting...

Hva med å prøve å disable et av disse eller lignende programmer om du kjører slikt?
r33l's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av dubeldarr
hvis du har NIS 2005, så kan denne komme i konflikt med for eksempel Peerguardian Lite og slike ting...

Hva med å prøve å disable et av disse eller lignende programmer om du kjører slikt?
Vis hele sitatet...
Det skal ikke være noe problem å komme seg på internet sider uten at man skal disable noe...kommer meg jo på aly annet enn dagbladet ++


Opprinnelig postet av Psych|Com
prøv å skift dns og sjekk at ikke du har norton internet security
Vis hele sitatet...
Jeg har Norton 2005. Kan forsøke å skifte ...

edit; en god gammel restart av maskina skader heller ikke ahh...utrulig...
Sist endret av r33l; 18. januar 2005 kl. 16:08.
r33l's Avatar
Trådstarter
men nå har jeg gått til det skrittet at jeg velger å formatere. Hvordan i alle dager skal jeg klare å beholde alle programmene som jeg innstalert på C:? Hva skjer med meg som har bredband ? Må jeg innstalere alt på nytt og registrere på nytt?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
r33l : før du gjør det, prøv IE bare for å få en crossreferance.

Ellers, prøv å flush cache og eventuelt DNS cmd -> ipconfig /flushdns
Så kan du jo prøve og reinstalere firefox.
r33l's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av AtXbYeA
r33l : før du gjør det, prøv IE bare for å få en crossreferance.

Ellers, prøv å flush cache og eventuelt DNS cmd -> ipconfig /flushdns
Vis hele sitatet...
hm...Nie testet det ikke i IE, men kjørte ipconfig, og det ser nesten ut som at det er ordnet nå..fikk logget meg inn på MSN også. Skjer dette igjen neste gang jeg restarter så formaterer jeg..

Takk alle sammen