Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 675
Jeg har akkurat kjøpt meg ny leilighet, og vil ha en måte å koble lydanlegget i stua til PCen jeg har inne på rommet mitt. Problemet er at det er et godt stykke fra PCen til anlegget, og det er litt slitsomt å ha kabler liggende overalt. Derfor lurte jeg på om det var noe annet alternativ til å legge en audiokabel mellom PC og anlegget. Er det foreksempel mulig å gjøre trådløst på en eller annen måte? Det bør ikke være for dyrt, og heller ikke gi dårlig lydkvalitet hehe. Eller er det noen som har noe andre tips?
Hvis lydanlegget kan motta radiosignaler, så er det bare å kjøpe en FM sender på Chlas Ohlson (eller hvordan det skrives) å sette i lydutgangen på PCen
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det finnes trådløs lydoverføring, dog er det lite anbefalt mtp kvalitet.

Legg en kabel på loftet hele veien, rent og pent.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av lefsaker
Hvis lydanlegget kan motta radiosignaler, så er det bare å kjøpe en FM sender på Chlas Ohlson (eller hvordan det skrives) å sette i lydutgangen på PCen
Vis hele sitatet...
Og få kvalitet som får degaussed kassetter til å hørest HIFI ut...

Beste er nok kabel ja. Det går an å gjere det trådløst, med t.d en SqueezeBox, som er en mediespiller som streamer media fra PCen til SqueezeBoxen. Da får du like god lydkvalitet som råmaterialet ditt tilseier, og i tillegg så er SqueezeBox rimelig stilige saker med artige features.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg bruker bare en kabel mellom pcen og mottakeren, jeg Funker flott til surround.
http://www.prisguide.no/product.php?productId=67543

Strålende lydkvalitet
Trådstarter
tusen takk for hjelpen folkens. Får se hva jeg gjør... blir vel mest sansynlig kabel, selvom Squeezeboxen så jo genial ut. Men den så ut til å koste litt også... har brukt altfor mye penger i det siste, så vi får se
Sist endret av Zepplin; 16. august 2007 kl. 18:14.