Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 539
Jeg har akkurat byttet fra Nextgentel til Canaldigital, og har derfor lyst til å bytte til trådløst nettverk, istedenfor å måtte trekke nye kabler rundt omkring i leiligheten. Det jeg er litt urolig for, er at jeg spiller en del CS på fritia, og vil derfor at det skal gå feilfritt etter bytte av nettverk også. Etter en kompis av meg bytta til trådløst nettverk la jeg nemlig merke til at han begynt å lagge litt.

Derfor lurte jeg på om noen hadde noe gode tips til en god trådløs router + nettverkskort? Det viktigste for meg er at den takler spilling uten noen merkbar forskjell fra kabel nettverk.

På forhånd takk
Denne routeren pluss dette kortet tror jeg vil gjøre susen for deg. Jeg har det selv, og i forhold til spilling merker jeg ikke noen stor forskjelli ping.

Men når det kommer til torrents, merker jeg at hastigheten blir dårligere, både upload og download.
Sist endret av Feeling; 31. mars 2008 kl. 12:40.
Uten å direkte nevne noen nettverkskort, så kan jeg fortelle deg at jeg selv har spillt endel på trådløst og det funger forsåvidt greit. Foretrekker selv kabel, men det er i utgangspunktet hipp som happ per idag, dersom du har en god router, og en greit nettverkskort. Det som er viktig og huske på er å laste ned ny driver til nettverkskortet, da de som følger med (ifølge erfaringer) ikke er fullt så gode som de som finnes der ute på det store nettet.
Jeg bruker trådløst nettverk når jeg spiller css, du kan skru av en tjeneste i windows xp som heter Wireless zero configuration, dette gjør du slik: Gå til "Kjør"/"Run" skriv inn følgende: services.msc
http://tech.ifelix.net/images002/zwc001.gif

Nå får du opp en slik liste

http://tech.ifelix.net/images002/zwc002.gif

Bla nedover til til finner wireless zero configurations, klikk på denne og stop den, høyreklikk hvis jeg ikke husker veldig feil.

Lykke til.
Tusen takk for all hjelp