Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1183
Har over 1 måneds tid hatt problem med vlc. Trykker jeg på den får jeg med en gang "VLC media player has encountered a problem and needs to close...." Har reinstallert det flere ganger, med forskjellige installeringsfiler. Programmet funker som regel første gangen da jeg starter den rett ut av installering, men om jeg da stenger programmet og åpner det igjen klikker den. Har også prøvd å formatere, men hjalp desverre lite.

Noen andre forslag til hva problemet kan komme av?
_HVA_ prøver du å åpne?

Jeg tipper på defekte codecs dersom det er filmer, avinstaller alle codecs og legg inn CCCP.
Forsto det slik at problemet oppsto så fort han åpnet VLC exe filen?


Aner ikke problemet, virker litt rart ettersom formatering ikke hjalp
Stemmer Nubeland, åpner rett og slett programmet og problemet oppstår.
Noen flere forslag? Eller muligens en like liten og lettbrukt videoavspiller, som tar det meste?
Merkelig issue, merker du noe lignende på noen andre programmer?

Mplayer er en veldig god spiller, dog litt vanskeligere å installere enn VLC.
Mplayer Classic er ikke vanskelig å installere. Men tipper driverproblem fx i forbindelse med lyddriver? Hvis du ikke har installert en lyddriver som funker så er det det eneste jeg kan tenke meg iom at du har prøvd å formatere..
Divx skal vel funke, med riktig kodec tar den også alt.

Har dårlig erfaring med det, bruker alltid Vlc selv.
Sitat av Kauder
Mplayer Classic er ikke vanskelig å installere. Men tipper driverproblem fx i forbindelse med lyddriver? Hvis du ikke har installert en lyddriver som funker så er det det eneste jeg kan tenke meg iom at du har prøvd å formatere..
Vis hele sitatet...
Ikke mplayer classic, men som i Mplayer fra linux, som finnes i windows flavours.
Kan ikke se noe problem i lyddriverne ettersom problemet plutselig bare dukket opp. Kan se om jeg finner meg en annen lyddriver, men programmet skal vel ikke klikke av den grunn?
Programmet skal ikke klikke under oppstart dersom du ikke laster en videofil under start.

Lukter som minnefeil, men kan bare være en random feil.
Vil annbefale GOM Mediaplayer på det varmeste, super simpelt og tar alt!
pff, last ned VLC på nytt og installer det i ei anna mappe .. VLC tar alt, og driter i om det er noe borte.. som zombiene i dawn of the dead faktisk - løper på til det ikke er igjen mer å løpe med
Har ikke merket noe til filer GOM ikke tar, VLC er ikke så sykt mye bedre en allt annet.