Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1057
Har telenor abonement. Hver måned får jeg regninga der det står at et nummer mellom
1899 og 2100 har kosta meg 30 kroner. Det kommer hver måned og jeg har absolutt ikke peiling på hva det kan være som alltid skal koste meg 30. Noen måte å finne ut av dette på? Eller må jeg bare ringe inn til telenor og spørre?
Du er ikke tilfeldigvis sånn derre "plusser" på Blink?
Hvis det ikke er noe blink melder deg på direkte når du registrerer deg, så nei
Skal uansett sjekke når jeg får passord retrieved, takk for forslaget, men tviler sterkt på at det er det.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Er som regel en eller annen melding du får fra en tjenesteleverandør som belaster deg for 30,- hver måned. Men om du har telenor som operatør, anbefaler jeg deg og ta kontakt med de. Få en spesifisert utskrift over trafikken din for det tidsrommet den fakturaen er for, og vips finner du ut hvem som belaster deg for det. Etterpå kan du ta kontakt med selskapet det gjelder og si at du vil ha penger tilbake, om dette ikke er noe du selv har meldt deg opp på, og var klar over at dette kunne koste penger.
Du har ikke mottatt noen sms med reklame i, sånn i det siste?
Jamba koster vel 30,- i måneden og være medlem på..?
Somregel kan du si opp tjenesten du (tydeligvis med et uhell) har bestilt ved å sende en sms med "STOPP" til nummeret som belaster deg. Men jeg ville gjort det Magisk sa.
Sist endret av trigger; 26. september 2007 kl. 19:33.
Jamba og den gjengen der fakturerer på to-ukers basis. Sist gang jeg fikk noe sånn piss ringte jeg telenor og fikk oppgitt tjenestenummeret. Avsluttet abbonementet med dem ved å sende STOPP. Ringte også kundeservice til tjenesten neste dag og fikk kredittert beløpet som var blitt trukket. Men så kostet jo kundeservice like mye som jeg ble kredittert. Ble en liten prinsippsak.
oleandreas: Stemmer det, takk takk.

Dette må jo være det latterligste jeg noen gang har sett? Jeg har aldri mottatt noe nyhetsbrev om at det plutselig vil begynne å ha en månedlig pris. Er det noen måte jeg kan klage og få returnert pengene? Eller er dette longshot?
Er nok alltids verdt et forsøk å klage. Men en viktig regel er nok å sende: STOPP til avsender nummeret på meldinger som en mottar.
Enkleste er bare å ringe inn.
Det sier seg selv egentilg, fordi tviler noen her inne har mer peiling på det enn Telenor. Eller skal vi kalel de for Telehor?!:P
Du har ikke registrert deg på luresms.com e.l? Det koster ihvertfall 30,- i måneden helt til du avslutter medlemskapet.
Bah, sikkert betalt noen kr til luresms.. siden jeg var medlem der for lenge siden.
Og fått litt spam fra de nå og da, makan til shit.
Jeg kjenner flere som har blitt lurt inn i sånt jambahelvete og lignende tjenester som ikke ante noe om det og har blitt betalt tilbake hele beløpet. Gjør som de over her sier. Har det gått over lang tid er det sikkert ikke småpenger heller.
Sitat av Mcmak
Du har ikke registrert deg på luresms.com e.l? Det koster ihvertfall 30,- i måneden helt til du avslutter medlemskapet.
Vis hele sitatet...
Der lurer jeg på om jeg kan tape litt penger. Jeg har selv aldri registrert meg på luresms, men etter at en kamerat prøvde å lure meg med luresms har jeg mottat en del reklame fra dem, som om jeg skulle vært medlem. Har ikke tenkt over det før, men brått så suger vel dette penger.
Fant denne i luresms.com sine vilkår:

"7.2 - Som medlem av luresms.com, godtar brukeren å motta en infomelding via sms hver måned. Maks pris på denne kan være 30 NOK."

Er ikke det stygg markedsføring så vet ikke jeg. Det værste er at det er mange slike selskaper.

Husk å sende "LS STOPP" til 2002 om du er lurt inn i dette helvetet hos luresms.com.
Sist endret av krompraft; 27. september 2007 kl. 11:38.
▼ ... noen uker senere ... ▼
MartinB: Dersom du ikke har registrert deg hos luresms.com, vil du heller aldri motta noe reklame derfra. Enkelt og greit!

krompraft: Det finnes også en egne meny til venstre som heter priser, her blir du opplyst om alle priser. Man får også under registreringen tilsendt en informasjon melding hvor det blir opplyst om at tjenesten koster 30 kroner pr mnd.