Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1782
God dag, freaks!
En god stund tilbake begynte de å få noe nytt i sikkerhetskontrollen på Gardermoen. En stor "maskin", sylinderformet, som man må stå i et par sekunder før man skal gå videre gjennom.
Jeg vet veldig lite om sånt, og blir alltid godt over gjennomsnittet paranoid på flyplass.
Hva er egentlig disse sylindrene? Hva ser/gjør de?
Kan tenkes at jeg i utgangspunktet hadde planer om å ta med meg et par illegale medisiner, men er nå blitt litt redd dette kanskje er noe som blir oppdaget lettere?
(Beklager om tråden er plassert feil, var ikke helt sikker på hvor den var mest relevant.)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av RitaLinn Vis innlegg
Hva er egentlig disse sylindrene? Hva ser/gjør de?
Vis hele sitatet...
https://en.wikipedia.org/wiki/Backscatter_X-ray, evt https://en.wikipedia.org/wiki/Millimeter_wave_scanner

Stortsett interessant for å forhindre våpen. Om du vil ha med deg piller gjennom sikkerhetskontrollen er det ikkje verre enn å hive det i sekken. Har flydd med paracet i sekken et hundretalls ganger, og aldri opplevd at sikkerhetskontrollen har så mykje som sett på tablettane.
Sist endret av vidarlo; 10. juni 2018 kl. 15:45.
RitaLinn's Avatar
Trådstarter
26 8
Sitat av vidarlo Vis innlegg
https://en.wikipedia.org/wiki/Backscatter_X-ray

Stortsett interessant for å forhindre våpen. Om du vil ha med deg piller gjennom sikkerhetskontrollen er det ikkje verre enn å hive det i sekken. Har flydd med paracet i sekken et hundretalls ganger, og aldri opplevd at sikkerhetskontrollen har så mykje som sett på tablettane.
Vis hele sitatet...
Er det da tryggest å legge det illegale (f.eks xanor eller rivotril) sammen med det jeg har fått på resept i toalettmappa e.l? Eller er det tryggere å ha det på kroppen?
100% safe er det ikke, men har alltid gått fint for meg.
Da har jeg altså ikke hatt store mengder, kun et medisinglass med ca 20 rivotril.

I sekken altså.
Sist endret av SkammeligNykter; 10. juni 2018 kl. 15:46.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av RitaLinn Vis innlegg
Er det da tryggest å legge det illegale (f.eks xanor eller rivotril) sammen med det jeg har fått på resept i toalettmappa e.l? Eller er det tryggere å ha det på kroppen?
Vis hele sitatet...
Handbagasje blir undersøkt med røntgen. Det kjem ikkje opp blinkande tekst med "ULOVLIGE DROGER" på pillane, om du trur det. Sikkerhetskontrollen har ikkje kapasitet til å undersøke om folk har resept på pillane dei forsøker å dra med ombord. Ikkje er det veldig interessant for deira mandat, heller.

Kor mange ganger har du flydd med piller? Har du nokonsinne opplevd at det har vorte sjekka i sikkerhetskontrollen?
RitaLinn's Avatar
Trådstarter
26 8
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Handbagasje blir undersøkt med røntgen. Det kjem ikkje opp blinkande tekst med "ULOVLIGE DROGER" på pillane, om du trur det. Sikkerhetskontrollen har ikkje kapasitet til å undersøke om folk har resept på pillane dei forsøker å dra med ombord. Ikkje er det veldig interessant for deira mandat, heller.

Kor mange ganger har du flydd med piller? Har du nokonsinne opplevd at det har vorte sjekka i sikkerhetskontrollen?
Vis hele sitatet...
Har flydd en del ganger med medisiner, et par ganger har det spurt hva det har vært, men ikke annet. Er nok bare i overkant nervøs, hehe.