Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1428
Jeg har et cannnon eos 450d, det har blitt satt en ekstern blits på det (som ikke sitter der lenger) som har gjort at kameraet mitt tror den sitter på enda..
får ikke brukt den interne vanlige blitsen, og kameraet klarer ikke å fokusere som det har gjort tidligere. har prøvd å resete fabrikkinnstillinger, men det hjalp ingenting.
Noen som har en idè på hva jeg kan gjøre? Min stupide bror som satt på denne eksterne blitsen sa at det muligens gikk an å pirke noe sted inni kameraet, men det er ikke noe jeg ønsker å prøve på. Må jeg bare sende det til rep? vil slippe det å..

Hjeeeelp Takk på forhånd
Det er en knapp på siden av kameraet du skal kunne trykke på for å slå opp blitsen manuelt.
Husker dog ikke om det gjaldt 450d, men se om du finner en slik knapp.

Til ellers så har clas ohlson en helt kurant ekstern blits til en høvding.

Ikke "pirk" inne i kameraet i allefall, da bør du heller levere den til reparasjon.
Sist endret av Fuzzybossen; 28. desember 2011 kl. 13:44.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er en knapp på siden av kameraet du skal kunne trykke på for å slå opp blitsen manuelt.
Husker dog ikke om det gjaldt 450d, men se om du finner en slik knapp.

Til ellers så har clas ohlson en helt kurant ekstern blits til en høvding.

Ikke "pirk" inne i kameraet i allefall, da bør du heller levere den til reparasjon.
Vis hele sitatet...

Ganske sikker på at trådstarter vet om knappen for å poppe blitsen, og det er ikke snakk om å pirke inni kameraet heller. Det er et vanlig problem på Canon ihvertfall at den "tappen" inne i blitsskoen henger seg opp. Og det er ikke noe hokus pokus å dytte litt på den.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Det er en knapp på siden av kameraet du skal kunne trykke på for å slå opp blitsen manuelt.
Husker dog ikke om det gjaldt 450d, men se om du finner en slik knapp.

Til ellers så har clas ohlson en helt kurant ekstern blits til en høvding.

Ikke "pirk" inne i kameraet i allefall, da bør du heller levere den til reparasjon.
Vis hele sitatet...
har du link til den blitsen? finner den ikke.
Nei, ser den ikke på nettsiden til Clas Ohlson, men jeg vet at de har. Så du må nesten ta turen til dem og se.