Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2671
Egyptisk Tempelkatt
Heisann kjære freaks.

Jeg har tidligere reist en del og bodd i sekken før, så det er ingen problem.

Har nå en slags case..bor med kjæresten i en leilighet. Men det ser ut som det nærmer seg slutten. Jeg har en jobb hvor jeg jobber i to uker og har fri i tre uker. Helt greit betalt. Fagarbeider. Bor på jobb gratis når jeg jobber.

Skal nok si opp leiligheten til høsten og blir singel. Tenkte da å reise et nytt sted på hver friperiode og bo der i 3 uker av gangen.

Trenger da tips til steder som er varme og chille, ikke så dyre og ikke så "mainstream". Gjerne i sør-europa. Flyr fra Oslo så det er bra.

Sparer mesteparten av lønna men har tenkt å bruke pengene jeg ellers brukte på leie og mat til flybilletter og guesthouse + mat.

Takk
Jeg misunner deg som har mulighet \ ork \ nok vilje til å utføre noe slikt som dette!
Om det var meg ville jeg reist og besøkt store deler av Østerrike \ italia \ frankrike i alpene. Uendelig med muligheter der!
boplass og mat bør ikke være noe problem og ikke for dyrt i det strøket. Reise vil derimot være noe dyrere
Tror jeg ville dratt litt lenger. Frisk opp i spansken og dra til søramerika og karibien. Søramerika er billig!
Egyptisk Tempelkatt
Trådstarter
Gode forslag, takk folkens.
Husk at jeg må tilbake hver tredje uke, så derfor helst ikke så langt. Planlegger og si opp for å reise i 1-2 år til nyttår uansett.

Jeg gjør det egentlig fordi det er det eneste som virker logisk. Være her alene i dyre Norge og betale mye mer i leie enn jeg allerede gjør, eller bare dra liksom?
Jeg forelsket meg i Portugal. Har reist mye rundt og det er landet jeg tenker å flytte til når min firbeinte tar farvel.
Har vært i litt samme situasjon selv. Turnusarbeier som flyttet i fra samboeren, så vil bare gi deg et lite tips. Jeg kjøpte meg en billig bil og lagde en seng i den. Med tre uker til rådighet, kan du komme langt med bil. I tillegg kan dette "redde" deg de nettene du er i Norge, uten noe sted å gjøre av deg

Sidenote: Har kjøpt meg ny leilighet nå, men har egentlig mest lyst til å hoppe inn i bilen igjen, og kjøre av sted uten mål og mening...
Egyptisk Tempelkatt
Trådstarter
Sitat av børre Vis innlegg
Har vært i litt samme situasjon selv. Turnusarbeier som flyttet i fra samboeren, så vil bare gi deg et lite tips. Jeg kjøpte meg en billig bil og lagde en seng i den. Med tre uker til rådighet, kan du komme langt med bil. I tillegg kan dette "redde" deg de nettene du er i Norge, uten noe sted å gjøre av deg

Sidenote: Har kjøpt meg ny leilighet nå, men har egentlig mest lyst til å hoppe inn i bilen igjen, og kjøre av sted uten mål og mening...
Vis hele sitatet...
Det var en veldig kul idé! Pleide du da og bare fly ned til bilen når du måtte på jobb? Eller tok du den opp og ned?
Ta deg tre uker i Marokko en fri periode. Du kommer ikkje til å angre! Ikkje kommer du til å bruke mye penger heller.

Kan også anbefalle å bare sette deg på en buss til København med Flixbus. Koster 150 spenn. Videre kan du busse deg billig nedover Europa.
Sist endret av FLITDCOT; 29. mai 2018 kl. 20:29.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Det var en veldig kul idé! Pleide du da og bare fly ned til bilen når du måtte på jobb? Eller tok du den opp og ned?
Vis hele sitatet...
Skulle sitere, men gav deg KP

Usikker på om jeg skjønte hva du mente nå..men tipper at du jobber på plattform/båt? Jeg jobbet på land og kunne dermed bruke bilen til og fra jobb i arbeidsperiodene. Var aldri behov for fly for min del. Disponerte i tillegg en hytte sentralt i Norge, som jeg kunne bruke ved behov i friperiodene.

Vil tro det mest praktiske for deg vil være å finne et sted du kan parkere gratis, med tog-/bussforbindelse til Gardermoen. Kanskje du kjenner noen du kan stå parkert hjemme hos, i bytte mot litt Taxfree-varer?
Da har du verden for dine føtter, samtidig som du har kort vei til ei seng å sove i når du kommer "hjem" igjen