Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3693
Noen som har erfaringer ved kjøp av n20 patroner fra ebay o.l? Tenker på slike som man bruker i kremsprøyter.

Mtp at det ikke er ulovlig å kjøpe eller ruse seg på.

Finnes det risiko for at det blir stoppet i tollen dersom jeg kjøper et par hundre patroner?

Har prøvd å søkt rundt etter regelverk for akuratt dette, men finner ingenting
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eneste problemet er kanskje å få de fraktet via fly.

Mem hvorfor bestille på ebay? Blir det så mye billigere enn å bestille fra Norge? For eksempel Kitchentime, 830 for 100stk?
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det veier en del, husker jeg bestilte 30 pakker(300 patroner), og den var ikke lett for å si det slik.
Kjøpte da for 60kr for 10stk, disse kom fra danmark, men norsk side.

Jeg husker at jeg lette mye på ebay og amazone før etter noen å kjøpe av. Det er mange annonser, men jeg har fortsatt tilgode å finne noen som shipper til Norge. Men ulovlig er det ikke.

Ved første google søk finner jeg https://confidentliving.no/no/p/n2o-...0-stk-27297790 til 73kr pakken. Vet ikke om de shipper fra Norge eller om siden er legit, men den virker norsk.
Bare å bestille, kjøp par-tre esker.
N2o er helt innafor lovverk.
Jeg kjøpte cremdispenser, ballonger å patroner på Ebay. no probs
patronene å balonger kom i postkassa, dispensern måtte jeg i posten å hente.
Husk tykke balonger, de tynne sprekker altfor lett pga kulden.

Cracker er enklere å håndtere med balong.
eksempelcracker
Sist endret av Eyeamare; 24. april 2018 kl. 02:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man har planer om å ta en del lystgass kan det bli litt slitsomt å fylle ballonger hele tiden, jeg sippet direkte fra kremdispenseren.
Bare husk å trykk veldig svakt på knappen slik at trykket ikke blir for stort. Slik slipper du å stress med noen eventuelle frostskader også. La gassen hvile litt i dispenseren før du tar det.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må da være noen som selger N2O-''dykkerrtanker''? Det er vel slikt de har på sykehus og hos tannlegen, hvem selger sykehusene og tannlegene lystgassen? Kan jo ringe de da du finner ut hvem det er, og forklare at du skal lage egen krem for salg eller noe og høre hva de skal ha for en stor tank. Sikkert mye billigere, og du kan spandere på kompiser en helg eller to i året resten av livet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis man har planer om å ta en del lystgass kan det bli litt slitsomt å fylle ballonger hele tiden, jeg sippet direkte fra kremdispenseren.
Bare husk å trykk veldig svakt på knappen slik at trykket ikke blir for stort. Slik slipper du å stress med noen eventuelle frostskader også. La gassen hvile litt i dispenseren før du tar det.
Vis hele sitatet...
Å fylle balongen er jo halve morroa
Bruk ballong/nitrocracker. trekk så dypt du kan. har du/dere kjøpt gode balonger, så tåler de frosten uten å sprekke.
IKKE TREKK RETT FRA DISPENSER!!!
IKKE TREKK RETT FRA DISPENSER!!!
Sist endret av Eyeamare; 24. april 2018 kl. 03:25.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
IKKE TREKK RETT FRA DISPENSER!!!
Vis hele sitatet...
Det får blir opp til han selv, men gassen jeg inhalerer er ikke kald engang, jeg og flere har tatt hundrevis av slike rett fra tuten uten problem. Bruk en dispenser av litt størrelse også hvis du er paranoid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis man har planer om å ta en del lystgass kan det bli litt slitsomt å fylle ballonger hele tiden, jeg sippet direkte fra kremdispenseren.
Bare husk å trykk veldig svakt på knappen slik at trykket ikke blir for stort. Slik slipper du å stress med noen eventuelle frostskader også. La gassen hvile litt i dispenseren før du tar det.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det får blir opp til han selv, men gassen jeg inhalerer er ikke kald engang, jeg og flere har tatt hundrevis av slike rett fra tuten uten problem. Bruk en dispenser av litt størrelse også hvis du er paranoid.
Vis hele sitatet...
Har du noengang hørt om skadereduksjon? har trekt mange patroner oppgjennom årene.
Frostskader ER en reel fare, slutt å minimere det, det er ingen som tjener på dårlige råd!
Sist endret av Eyeamare; 24. april 2018 kl. 04:16.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det får blir opp til han selv, men gassen jeg inhalerer er ikke kald engang, jeg og flere har tatt hundrevis av slike rett fra tuten uten problem. Bruk en dispenser av litt størrelse også hvis du er paranoid.
Vis hele sitatet...

Da avviser jeg dine anekdotiske bevis med harde kalde fakta:
Frostbite from recreational use of nitrous oxide.
Fyren fikk frostskader på venstre kinn. Deler av kjøttet døde og fallt av ganske fort, de sier lite om tiden det tok å lege dette men om du vil risikere samme så bare fortsett slik du holder på.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dodecha: stor forskjell på å innta det direkte frå gassbeholderen, eller om du først ekspanderer det i kremdispenser.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det kommer an på størrelsen av dispenseren, og i slike tilfeller er det best å være på den sikre siden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det kommer an på størrelsen av dispenseren, og i slike tilfeller er det best å være på den sikre siden.
Vis hele sitatet...
Nei, i all praksis gjer det ikkje det. Patronene er ganske små; 10cm^3 ifølgje wikipedia. Det er 10ml.

Dispenseren har typisk volum på ein halvliter eller deromkring (eyeballing: den er ca. like stor som ei halvliters colaflaske) - eller 500cm^3. Dvs. at gassen ekspanderer femti ganger.

Patronene har vistnok femti bars trykk. Når gassen ekspanderer femti ganger vert det eit relativt stort temperaturfall. Men til gjengjeld er resultattrykket relativt lite, ettersom gassen no har femti ganger så stort volum.

Men når du åpner ventilen på dispenseren er ikkje trykkfallet femti ganger. Behaldaren har ikkje veldig stort overtrykk, og temperaturfallet vert tilsvarande lite. Det kan du enkelt observere når du lager krem med slike: det er krem som kjem ut; ikkje iskrem!
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, i all praksis gjer det ikkje det. Patronene er ganske små; 10cm^3 ifølgje wikipedia. Det er 10ml.

Dispenseren har typisk volum på ein halvliter eller deromkring (eyeballing: den er ca. like stor som ei halvliters colaflaske) - eller 500cm^3. Dvs. at gassen ekspanderer femti ganger.

Patronene har vistnok femti bars trykk. Når gassen ekspanderer femti ganger vert det eit relativt stort temperaturfall. Men til gjengjeld er resultattrykket relativt lite, ettersom gassen no har femti ganger så stort volum.

Men når du åpner ventilen på dispenseren er ikkje trykkfallet femti ganger. Behaldaren har ikkje veldig stort overtrykk, og temperaturfallet vert tilsvarande lite. Det kan du enkelt observere når du lager krem med slike: det er krem som kjem ut; ikkje iskrem!
Vis hele sitatet...
Selv tykke balonger i enden av dispenser eller cracker blir iskald, å rynkete pga temperatur.
Gjelder 8 å 16 grams patroner.
Jeg skjønner du muligens har ett vitenskaplig poeng her.
Men hvorfor ikke oppfordre til safe use istede for å plukke safty i stykker?
Ballong ballong ballong, er da ikke så jævla vanskelig vel?

Ikke alle som går å tenker 10cm^3 opp å ned i mente pluss minus ditt å datt før dem trøkker i seg en patron..
Sist endret av Eyeamare; 24. april 2018 kl. 17:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Selv tykke balonger i enden av dispenser eller cracker blir iskald, å rynkete pga temperatur.
Gjelder 8 å 16 grams patroner.
Jeg skjønner du muligens har ett vitenskaplig poeng her.
Men hvorfor ikke oppfordre til safe use istede for å plukke safty i stykker?
Ballong ballong ballong, er da ikke så jævla vanskelig vel?

Ikke alle som går å tenker 10cm^3 opp å ned i mente pluss minus ditt å datt før dem trøkker i seg en patron..
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev, det får bli opp til
Det er ikke vanskelig, men mer tidkrevende. Ikke noe jeg hadde giddet hvis jeg skulle gå gjennom noen titals patroner.

Bruk en stor kremdispenser, la gassen hvile i 1min ca. og press svakt og trekk lange drag. Da varmer du opp luften raskt. Jeg bruker en dispenser på 1L . Har ikke kjent antydninger til kald luft engang.

Nå har jo TS fått litt informasjon, så la han få ta valget selv istedenfor å velge for han.
Folk er like slapp med ballong, som med dong..
Tar deg 10 sekunder å putte den på, men neida.
Sist endret av Eyeamare; 24. april 2018 kl. 18:03.
Frostskader er faktisk en reell fare ved inntak av N20 rett fra patronen/dispenseren med tanke på at N20 også gir bedøvende effekt.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Folk er like slapp med ballong, som med dong..
Tar deg 10 sekunder å putte den på, men neida.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er ballong så mye bedre enn å trekke rett fra kremdispenseren? Er ikke så veldig mye større volum det er snakk om i forhold til min en stor kremdispenser.
Fordi gassen først må inn i dispenser, så inn i ny "dispenser" (ballongen), mer enn god nok tid til at gassen ikke gir deg frostskader på leppa eller kinn eller tonga.
Selv enkel cracker å en ballong der gassen kun går igjennom èn dispenser(ballong), hjelper myyye på kulda som kommer når du cracker patronen
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok, da legger vi den død.
Et annet problem som jeg har lurt litt på er at det danner seg et svart belegg inne i dispenseren etter å ha gått gjennom x antall patroner.
Når jeg åpner den og drar fingeren rundt inni dispenseren får jeg et svart belegg på fingrene og tuten innvendig blir mørk av dette belegget.
Bruker isi krempatroner. Noen som vet hva dette kommer av, og om det er farlig?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok, da legger vi den død.
Et annet problem som jeg har lurt litt på er at det danner seg et svart belegg inne i dispenseren etter å ha gått gjennom x antall patroner.
Når jeg åpner den og drar fingeren rundt inni dispenseren får jeg et svart belegg på fingrene og tuten innvendig blir mørk av dette belegget.
Bruker isi krempatroner. Noen som vet hva dette kommer av, og om det er farlig?
Vis hele sitatet...
Skitten gass, aka industri N2O, man får det man betaler for.
Det er Olje av ymse slag, renhet er ikke så veldig nøye innen industri, det er billigere å lage krempatroner, med bulk billiggass, enn rent produkt, som er laget for og til matlaging. Profitt winwin

Ville prøvd en annen leverandør, annet merke.
Sist endret av Eyeamare; 24. april 2018 kl. 20:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Isi krempatroner er laget for matlaging, det er de som de solgte på clas ohlson, jernia etc. før. Det står 100% nitrous oxcide på pakken.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Isi krempatroner er laget for matlaging, det er de som de solgte på clas ohlson, jernia etc. før. Det står 100% nitrous oxcide på pakken.
Vis hele sitatet...
Jepp, og det er mange oljetyper som er totalt uproblematiske i maten. Å spise krem med en promille av ein ugiftig oljetype er ikkje farlig. Å puste det inn kan derimot ha andre effekter...