Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1236
Hei jeg er gutt på 16 år som gjerne vil prøve sigarer. Jeg ønsker i grunnen å prøve høy kvalitets sigarer med god tobakk. De butikkene jeg får kjøpt røyk og snus til fest fra er sånn jalla butikker som ikke selger sigarer av den kvaliteten jeg ønsker. Jeg kan heller ikke få noen kjenenr til å kjøpe sigarer for meg fra en ordentlig tobakk butikk fordi det ikke finnes en slik butikk her i trondheim. Jeg har forstått det slik at det ikke er lovlig å bestille tobakk fra utlandet så amerikanske nettsider er utelukket. Den siden jeg har sett mest på er sigar.com , det er en norsk forhandler av mange typer sigarer og jeg lurer på om jeg kan få sendt de til adressen min uten at jeg må vise noen form for legitimasjon når jeg henter de på postkontoret og hva som ville skjedd hvis de fant ut at jeg var mindreårig.
Jeg tror de verifiserer aldren din når du bruker kort til å handle på nett. Prøv å få noen over 18 til å bruke sitt kort
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
tipper nettsiden får mer problemer enn deg om de blir tatt for å selge til mindreårige, er usikker på hva som skjer med deg men tipper bot?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Jeg tror de verifiserer aldren din når du bruker kort til å handle på nett. Prøv å få noen over 18 til å bruke sitt kort
Vis hele sitatet...
Tru kan du gjere i kyrkja. Ialllefall så lenge du ikkje fortel bakgrunnen for at du trur det.

Det er fleire element her: utleverer banken informasjon om alder til seljar? Viare, om du bruker tredve sekund på sigar.com ser du følgjande, under 'Betaling':
Medlemmer får med faktura som betales ved mottagelse av varene ellers senest innen 10 dager. Kunder som ikke er medlemmer får en faktura eller et beløp på mail som må betales før varene blir sendt. Ved mislighold / sen betaling
Vis hele sitatet...
Du får altså med faktura, og betaler ikkje med kort. Korleis kan då kortnummeret røpe noko?

Det tok meg ca. eit minutt å sjekke det. Kan du begynne å kritisk vurdere det du poster?
Det var en tråd for en stund siden som handlet om kjøp av softgun fra norske nettbutikker og hvordan de verifiserte alder. Det gjorde de ved hjelp av Klarna betalingsløsninger. Det var dette jeg bygde "troen min" på.

Til TS:
Du kan også sjekke ut denne http://solcigar.mamutweb.com/Shop/List/Velkommen/148/1
Sist endret av Antimatter08; 14. januar 2018 kl. 22:26.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
tipper nettsiden får mer problemer enn deg om de blir tatt for å selge til mindreårige, er usikker på hva som skjer med deg men tipper bot?
Vis hele sitatet...
Å kjøpe tobakk som mindreårig er lovleg, og ergo ikkje heller straffbart. Det er ulovleg å selje eller overlate tobakk til mindreårige.