Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1511
Hallo!
var med klassen til polen sisst uke og knipsa noen bilder i Auswich(?) leiren.
Noe respons om hva annet jeg burde gjort med dem?
Bilde 1:
http://static.nettby.no/users/m/c/g/mcgorian/files/100_3918_copy.jpg

Bilde 2:
http://static.nettby.no/users/m/c/g/mcgorian/files/100_3640_copy.jpg


*nr.1 har jeg gjort det til S/H, økt kontrast og tatt vekk noen folk i bakgrunnen, har også tatt farge på blomene.
Blurra det meste av bakdelen. Kansje litt for masse blurring?

*nr.2 har jeg bare tatt s/h, kontrast på begge layers og gjort støtet over til rødt.

Respons?
Kule bilder.. syns ikke du burde gjøre noe annet enn å skifte fargene på skiltet til mer rustne farger. Det er jo mer rustent orginalt? Syns å huske det
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackspot
Kule bilder.. syns ikke du burde gjøre noe annet enn å skifte fargene på skiltet til mer rustne farger. Det er jo mer rustent orginalt? Syns å huske det
Vis hele sitatet...
Ja, det var rusten, men er ikke på det som jeg har fargelagt, men kan kansje lage det litt mer gammle?
skulle ønske jeg kunne gi konstruktiv kritikk, men får bare flashbacks. Må vel bety at jeg liker de 8)
Synes at bilde 2. var fint, men at kan du la hele bildet være i sorthvitt. Bildet er sterkt nok allerede og skiltet vil komme godt nok komme frem fordi om skriften på skiltet er sorthvitt og ikke rødt. Tror bildet vil bli mere rolig og finere å se på...
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Sitat av Duffoff
Synes at bilde 2. var fint, men at kan du la hele bildet være i sorthvitt. Bildet er sterkt nok allerede og skiltet vil komme godt nok komme frem fordi om skriften på skiltet er sorthvitt og ikke rødt. Tror bildet vil bli mere rolig og finere å se på...
Vis hele sitatet...
Ja, men var som på bilde 1 og at jeg vil få fram noen kontraster.
hadde det ikke blitt litt ensfarget visst det bare hadde vert svart hvitt?
Takk for respons!
Personlig får jeg mere tanker nå spesielt bilde 2. er i sorthvitt farger. Tok bildet inn i photoshop og gjore bildet raskt om til "grayscale". Da kom ikke skiltet like tydelig fram, men jeg registrerte det fortsatt før blikket ble dratt nedover langs "gangen" og videre over på bygningene. Synes da bildet skaper mere intrykk på meg da..

Synes at teknikken du har brukt for å lage kontraster i bildene er fete og efektfulle, men syntes ikke det passet her...
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Sitat av Duffoff
Personlig får jeg mere tanker nå spesielt bilde 2. er i sorthvitt farger. Tok bildet inn i photoshop og gjore bildet raskt om til "grayscale". Da kom ikke skiltet like tydelig fram, men jeg registrerte det fortsatt før blikket ble dratt nedover langs "gangen" og videre over på bygningene. Synes da bildet skaper mere intrykk på meg da..

Synes at teknikken du har brukt for å lage kontraster i bildene er fete og efektfulle, men syntes ikke det passet her...
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener, når du sier detpå den måten hørtest det ganske tøft ut, for utgangspunktet i bildet er ganske bredt til å gjøre masse ting.
Skal prøve det og la fokuset gå forbi skiltet og langs gjerdt og bort..
Takk!
første ting du kan starte med er å ikke bruke farge i sh-bilder slik du har gjort på begge.
det er waaaay to oppbrukt og det ser sjelden bra ut.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Sitat av galningen
første ting du kan starte med er å ikke bruke farge i sh-bilder slik du har gjort på begge.
det er waaaay to oppbrukt og det ser sjelden bra ut.
Vis hele sitatet...
Ja, men blir det ikke for ensfarget da?
ville lage noen kontraster..
så fyr på med kontrast i sh-bildene da! de er litt grå, så du kan få mer ut av dem.
er ikke noe problem å få smell i svart hvitt bilder

du har forresten gjort en dårlig klone-jobb på gresset i det andre bildet
Alt er jo så lyst... Det er jo et trist sted og da må det være litt mørkt.
Bildet nr 1 syns jeg ikke noe særlig om. Dårlig perspektiv og bildeutsnitt. Ikke god teknisk iallfall.

Bildet nr 2 har altfor sterk rødfarge, syns jeg. Jeg hadde tonet det ned til mørkerød eller rustenrød. Også burde du ha beskåret bildet - var litt for mye av bunnen. En tredje eller fjerdedel kunne ha blitt croppet bort. Ellers var nr 2 mye bedre enn nr 1. Forresten, anbefaler at du bruker Levels for å få mer kontrast.
Jeg likte bilde nummer to, det eneste jeg reagerer på er clone-stampingen du har gjort nede til høyre, som var forferdelig irriterende. Er en fan av slik type redigering av bilder, har et par bilder hvor jeg bare har beholdt rødfargen og faktisk.

Bilde en syntes jeg ble helt ødelagt av blurringen. For klar skille mellom blur/ublurry, du skulle hatt enda softere kanter, spesielt oppe ved blomsten. Hvis du ser nede ved den stangen på bakken, er det bare sånn helt plutselig det blir blurry rett over den. Det syntes jeg ødelegger hele bildet, gir et alt for falskt inntrykk og skyggelegger resten av bildet. Litt svakere kontrast på blomsten, kanskje croppe 2-3cm på toppen, mykere overgang til blur, litt mindre blur og, så snakker vi.

Det er ihvertfall min personlige mening.
Sitat av marsboer
Bildet nr 1 syns jeg ikke noe særlig om. Dårlig perspektiv og bildeutsnitt. Ikke god teknisk iallfall.
Vis hele sitatet...
Nja. Ikke noe radikalt, men for så vidt en veldig behagelig komposisjon. Her har vi bevegelse og motbevegelse, vekten/fokuspunktet ligger i det gylne snitt og jeg liker måten lyset faller inn i bildet.

Det er kontrasten mellom den uskyldige, livlige blomsten og den kraftige, foreldete, døde betong-"tingen" som gjør dette bildet interessant. Det at det er så tomt og rolig rundt bildet understreker litt det intrykket jeg får av at her er det noe som har vært, men som ikke er lengre. Bevegelsene som går mot høyre og blir truffet av solen understreker samtidig at livet går videre.

Farge/sh kontrast er litt oppbrukt, men det fungerer på dette bildet ettersom det allerede er en kontrast som bare blir understreket.

Dårlig photoshop-jobb du har gjort med bluringen forøvrig.
Sist endret av TheInternet; 27. april 2007 kl. 17:27.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Sitat av galningen
så fyr på med kontrast i sh-bildene da! de er litt grå, så du kan få mer ut av dem.
er ikke noe problem å få smell i svart hvitt bilder

du har forresten gjort en dårlig klone-jobb på gresset i det andre bildet
Vis hele sitatet...
Da blir det jo for mye kontrast?
Ja, vet ville bare få vekk en gruppe som stod der:P

Sitat av MannY
Jeg likte bilde nummer to, det eneste jeg reagerer på er clone-stampingen du har gjort nede til høyre, som var forferdelig irriterende. Er en fan av slik type redigering av bilder, har et par bilder hvor jeg bare har beholdt rødfargen og faktisk.

Bilde en syntes jeg ble helt ødelagt av blurringen. For klar skille mellom blur/ublurry, du skulle hatt enda softere kanter, spesielt oppe ved blomsten. Hvis du ser nede ved den stangen på bakken, er det bare sånn helt plutselig det blir blurry rett over den. Det syntes jeg ødelegger hele bildet, gir et alt for falskt inntrykk og skyggelegger resten av bildet. Litt svakere kontrast på blomsten, kanskje croppe 2-3cm på toppen, mykere overgang til blur, litt mindre blur og, så snakker vi.

Det er ihvertfall min personlige mening.
Vis hele sitatet...
Cloninga er for å få vekk datoene som jeg har satt på det orginalt fra kameraet, greit å ha det i etterkant.
Blurringa kan jeg vere enig i at er litt brått avsluttet, men synest selv det såg ganske tøft ut ved første øyekast, men visst man studerer det kan man finne masse feil..
Er ikke den øverste der fra Sachsenhausen? Jeg var der for ei halv uke siden.
Bilde nr. 1 irriterte blur-effekten meg noe. At blomsteren bare hadde farge synes jeg var noe harry i motsetning til bilde nr. 2 som var superb! Fint med én kraftig farge

Edit: Sachsenhausen.. Var det den leiren som lå litt utfor Berlin? Jeg syntes også det lignet litt også før jeg leste innlegget, men fikk ikke de husene til å stemme helt.
Sist endret av ulf-rasmus; 30. april 2007 kl. 00:00.
jaG
Produktutvikler
Bilde 1
Hadde gjort seg bra med litt "scratchy" bakgrunn, seipia f. eks.
Skillet mellom der du har blur`et og ikke blur, er alt for tydelig.. mer feather
Syns du kunne kuttet ut blur og heller tatt å farget bakgrunn i seipia/gammelfilm.

Du har et fint motiv men litt feil redigering Bildet er fra Auswich, så er dette et strekt bilde.

Bilde 2:
Er det ikke stort å si på =) et bra bilde, fått et fint blikkfang, og som bilde 1 er det et sterkt bilde.

Good Work
Du er definitivt inne på noe. Men jeg kan ikke si jeg liker de. Et bilde fra Auswich burde i min mening gi folk sterke følelser, det gjør ikke disse. Jeg har vært der, fotografert, og studert historien.

Jeg synes ikke selektiv farge har noe i slike bilder som dette å gjøre pga. deres følelsemessige greie (trøtt, orker ikke ordlegge meg bedre). Dette er min grunn til å ikke like disse bildene. Beklager.
Jeg ser stort potensiale i det siste bildet. Det eneste jeg misliker er de sterke fargene til skiltet, og at det er midt i bildet. Mener at bildet ville blitt bedre vis det lå sjenerende nede i høyre hjørnet, men likevel trakk oppmerksomhet. Dette ville da gitt seerne en anelse mer melankolsk følelse.