Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1672
Hei Freaks!
Jeg har netopp flyttet for meg selv, og har fått låne en tv av mamma. Jeg pleide og spille ps3 på denne tv'en før, men så fikk vi en større som jeg brukte istede. Nå som jeg bor alene fikk jeg med meg den gamle tv'en og ps3'en. Men når jeg nå prøver å koble den til står det bare "modus støttes ikke". Synes det er kjemperart, med tanke på at det har gått fint før. Bruker HDMI. Noen som har en peiling på hva som er galt?

På forhånd takk for svar
Sist endret av Ingulf; 7. august 2014 kl. 12:23.
Slå av maskinen. Prøv så å hold inn knappen du slår på med i noen sekunder. (ikke bruk håndkontrollen) Du skal da høre et ekstra pip. Funker for meg
Sist endret av shalla; 7. august 2014 kl. 12:25.
Problemet et sannsynligvis at den gamle TV'en ikke støtter oppløsingen PS3'en er stilt inn på (typisk 1080p vs 720p). Det løses som Shalla sier ved å holde inne på-knappen (på konsollen, ikke kontrolleren) til det piper noen ganger. Da resettes skjerminnstillingene og den sender signal ut i SD slik at du kan få opp bilde og stille inn på nytt.
Støtter det de over sier. Klikker alltid for meg når jeg skal på hytta og koble til ps3en til den gamle boks-TVen.. Da må jeg gjøre følgende:
- Når jeg skrur på konsollen, så da i steden for og bare trykke EN gang på konsollen, så holder du bare inne knappen.

Vis ikke det funker vet jeg ikke annet enn at det kan være kanskje(?) en defekt hdmi kabel? Har du prøvd med forskjellige? Det har hendt meg at en hdmi kabel fungere på tuneren men ikke på ps3en, og da bytter jeg bare kabel.
Sist endret av Creeps; 7. august 2014 kl. 14:59.
Flink jente
Ingulf's Avatar
Trådstarter
Funket og holde inne knappen! Tusen takk folkens, dere reddet kvelden! :-D