Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1719
Hei!
playstationen min fryser etter en liten stund hver gang jeg spiller :P men den fryser ikke vis jeg ser på film på Netflix for eksempel. er det noen som vet hva dette kan være?

for eksempel når jeg spiller COD så rekker jeg av og til og spille en hel runde og så fryser den, og av og til rekker jeg ikke en hel runde engang.

det er en 80gb ikke slim :P
Høres ut som en døende GPU, som enten bør reflowes eller reballet.
Vil tro det er ett overopphetings problem, mulig det er fullt av støv i viften... hvis det ikke er garanti på den så kan du åpne og blåse ren viften.
Trådstarter
2 0
Sitat av fatfro Vis innlegg
Høres ut som en døende GPU, som enten bør reflowes eller reballet.
Vis hele sitatet...
hva betyr reflowes og reballet? :P

nå har jeg demontert hele ps3'en og fått vekk alt støv ( det var mye!) og montert den sammen igjen, og nå har jeg spilt to runder COD uten att den har hengt seg opp

men så hengte den seg opp igjen!
ta en resett på den , funka på ene ps3 min, hold inne power knappen til menyen kommer opp
Sitat av JGS9626 Vis innlegg
hva betyr reflowes og reballet? :P

nå har jeg demontert hele ps3'en og fått vekk alt støv ( det var mye!) og montert den sammen igjen, og nå har jeg spilt to runder COD uten att den har hengt seg opp

men så hengte den seg opp igjen!
Vis hele sitatet...
Reflow er å varme opp loddekulene under GPU/CPU for at de skal få skikkelig kontakt, siden lead-free solder (som ps3 og x360 bruker) får cracks i den etter hvert, som fører til både ylod og rrod. Xbone og ps4 bruker også lead-free solder, som gjør at de etterhvert må reflowes, punktum.

Reballe er å fjerne GPU/CPU, for å så lodde på loddekuler med lead-based solder, for å så putte GPU/CPU tilbake på hovedkortet.

Begge deler krever dyrt utstyr. Alle som sier at en varmepistol kan brukes burde bli sendt til en arbeidscamp i Sibir. Med en varmepistol har du absolutt ingen kontroll over det du gjør, og vil ødelegge konsollen for skikkelig reparering.