Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2430
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter å ha lest litt rundt her, virker det som at ganske mange her inne røyker cannabis nesten hver dag. Tenker dere at dere er misbrukere da, eller har dere en grei rutine på det?

Selv røyker jeg kun et par ganger i måneden pga. dame, små unger osv., og synes det holder for meg. Selv om jeg har hatt noen daglige "maraton" tidligere, gjerne i forbindelse med ferie.

Så lenge man klarer å fungere greit med å røyke daglig, skal ikke jeg dømme noen. Men personlig merker jeg at jeg fort blir litt ør i hodet med så tette intervaller, men det varierer kanskje fra person til person. Jeg har det mye verre når jeg er fyllesyk, men det har liksom blitt mer akseptert i nisselandet Norge.

Jeg synes for øvrig cannabisrusen er ganske fantastisk
Jeg røyker hver dag og det har jeg gjort i 6 år med to pauser på en uke. De første åra følte jeg at alt ble bedre av å røyke, og jeg brukte alle pengene jeg hadde på hasj. Etterhvert som jeg tjente mer og mer begynte jegå merke tendenser til at jeg skulle ha ting etter spesifikke rammer. For eksempel måtte jeg alltid ha et trekk etter jobb. Og det måtte ha nok hasj i. To små var ikke bra nok, måtte ha et stort nok trekk til å gjerne sovne med en gang jeg kom hjem, før jeg våkna etter noen timer, dårlig humør og fjern fra dagligdagse gjøremål. Også måtte jeg ha coca-cola! Temperatur alltid over 20 grader. Musikk skal være på under røyking. Nattingsen MÅ være indica. Aldri ha under ett gram.

Det kom til et punkt hvor alle disse tingene gjorde meg fullstenig okkupert i det å ruse seg på hasj. Men mindre viktig ble det å stå opp, betale regninger, hygienen ble værre, og de eneste vennene jeg hadde var noen få like innrøykte individer, som på lik linje med meg selv alltid tenkte på noe hasjrelatert. Greit å ha hverandre feks når en går tom osv.

Til slutt, for et år siden ca, så skjønte jeg selv at det ble for drøyt. Klarte aldri pause, men jeg lærte meg kunsten av å vente hele dagen på å røyke. Eller rettere sagt finne på noe annet enn å vente i kjedsomhet. Det gikk opp for meg at de gangene jeg var tom var de eneste jeg kom meg ut av huset eller i det hele tatt brydde meg om noe som helst. Så nå, røyker jeg fortsatt, på siste håret før jeg skal begynne på urinprøver ifb med lappen. Jeg tenker da å prøve å få et sunnere forhold til hasj.

Jeg var 15 år når jeg begynte å røyke fast, og det har liksom blitt en stor del av meg. Dessverre. Har i løpet av de åra hilst på morfinavhengighet og følt de ekstreme abstinensene av dette, samt jeg hadde et ut-avkontroll amfetamin forbruk som jeg enda jobber med. Hasj har alltid hjulpet meg med slike ting. Lurer ofte på hva andre folk gjør når de ikke røyker, hvertfall de som ikke liker det. Det er et slags frykt som vokser ved tanken på å ikke ha hajen tilgjengelig. Den frykten antar jeg at om jeg møter så vil jeg med tiden bli lettet og sannsynligvis take bra og slutte med daglig røyking, selv bare på kvelden. Så får vi se
Anonym bruker
"Såret Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker hasj hver eneste dag. Føler egentlig ikke at det er et like stort problem som jeg har med andre rusmidler. Har liksom altid den trygge hasjen.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Til slutt, for et år siden ca, så skjønte jeg selv at det ble for drøyt. Klarte aldri pause, men jeg lærte meg kunsten av å vente hele dagen på å røyke.
Vis hele sitatet...
Håper du har mer kontroll på det nå, det er leit når det blir noe man ha, fremfor noe man kan ta av og til for å koble av. Det blir som med junkfood, man kan spise det hele tiden selv om det ikke er bra. Men om man spiser sunt 90% av tiden føles kebaben/pizzaen osv. mer fortjent.

Lykke til
Daglig, morgen og kveld hvis jeg jobber, ellers omtrent hele dagen hvis jeg har fri. Vil også poengtere at jeg bruker en vaporizer (arizer air), vil tro det er hakket bedre enn å ta magedrag fra tørr bongen, pluss at man dropper tobakken.

Problemet med dette mønsteret er at man blir jævlig 'fornøyd' med å ikke gjøre annet enn å browse utallige youtube videoer eller game hele dagen. Jeg ser klart problemet selv, og reflekterer gjerne på det minst en gang om dagen, men denne 'fornøyd' følelsen sniker seg på så fort jeg røyker og poff så har det gått 1 år. Klarer å fungere nogenlunde normalt når det kommer til dagligdagse ting, men det blir også mye prokrastinering. "Bare 10 minutter til" blir til 20 minutter osv. Det er en vidunderkur for kjedsomhet i øyeblikket, men når man ser tilbake er det lett å se at man heller bør bruke denne kjedsomheten til å prøve nye ting eller bli bedre i det man allerede kan.

Har til gode at jeg har omtrent sluttet helt med munch og snacks, så det problemet slipper jeg heldigvis. Seff er det jo anledninger og begivenheter hvor røyking ikke forekommer her og der, men de er mer sjeldne enn de bør være. Holdt på i dette mønsteret ganske så lenge nå og må absolutt få roa det litt ned.
Sist endret av andlov5000; 30. desember 2019 kl. 21:35.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyket hver dag i 6 år og sluttet cold turkey i februar. Har røyket 4 ganger etter dette og det er ikke min greie lenger.

Uansett hva folk sier, så er man misbruker hvis man røyker hver dag. Ikke narkoman, men en som misbruker hasj.

Les rundt på bruket her så ser du hva som skjer med de aller fleste som røyker hver dag. Det er ikke sunt uansett hva folk sier.

Jeg er fortsatt for legalisering av canabis
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Uansett hva folk sier, så er man misbruker hvis man røyker hver dag. Ikke narkoman, men en som misbruker hasj.
Vis hele sitatet...
Alt er nok relativt her. For jeg kjenner enkelte som fungerer svært godt både i familie- og arbeidsliv, selv om de røyker daglig. Men det skal sies at da er det snakk om en liten vape på slutten av kvelden, da alle andre gjøremål er fullført. Og de kan fint klare seg noen dager uten cannabis også, dersom det er hektiske dager. Men de foretrekker å koble av litt når de har muligheten.

Samtidig kjenner jeg også folk som fyrer opp rett etter jobb hver dag. Og de er ikke alltid like nøye støvsugingen, for å si det sånn. Det er nok en del som lar seg styre av cannabisen og ikke motsatt, og da oppstår fort problemet.

Repsekter all rus, og gjør deg fortjent til det. Da synes i hvert fall jeg at rusen er mye bedre
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere som røyker daglig, hvor mye penger bruker dere i mnd omtrent på hasj?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dere som røyker daglig, hvor mye penger bruker dere i mnd omtrent på hasj?
Vis hele sitatet...
2000-3000, spørs litt. Men en 500 bag varer som regel en uke for meg, såfremt jeg jobber mesteparten av uka.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alt er nok relativt her. For jeg kjenner enkelte som fungerer svært godt både i familie- og arbeidsliv, selv om de røyker daglig. Men det skal sies at da er det snakk om en liten vape på slutten av kvelden, da alle andre gjøremål er fullført. Og de kan fint klare seg noen dager uten cannabis også, dersom det er hektiske dager. Men de foretrekker å koble av litt når de har muligheten.

Samtidig kjenner jeg også folk som fyrer opp rett etter jobb hver dag. Og de er ikke alltid like nøye støvsugingen, for å si det sånn. Det er nok en del som lar seg styre av cannabisen og ikke motsatt, og da oppstår fort problemet.

Repsekter all rus, og gjør deg fortjent til det. Da synes i hvert fall jeg at rusen er mye bedre
Vis hele sitatet...


Jeg fungerte veldig fint i hverdagen jeg også, men står fortsatt for at det er misbruk om man må gjøre det hver dag.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hver 3 time ish.
Kjøper stort sett 30-50 i mnd så rundt 1g om dagen + litt baking, deling og diverse iblandt.
Når jeg føler for det, sjeldnere enn før.

Kjøper inn for en del hundre og røyker det opp i løpet av noen dager. Prøver å komme meg høyt opp
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hver kveld, aldri på dagen for da må jeg være produktiv. Har en mak dose som jeg aldri overskrider. Veier alltid før jeg mekker. Full oversikt over forbruk. Gikk fra å bruke 6-8k i mnd på hasj til 2k. Gjorde ikke annet en å røyke før, første jeg gjorde var å røyke mornings.

Nå har livet mye mer mening, og hasj blir brukt til sov og kveldsro.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Hadde pause på ca. 8 måneder. Røyka igjen for ikke så lenge siden. Blir vel når jeg føler får det, blir fort grøt i hodet om jeg røyker ofte.
Når jeg røyker er det hver dag. Har hatt en del pauser i løpet av mine 25 år. Blir litt lei og så er det så mye bedre når jeg starter opp igjen.

Kunne ønske jeg klarte å bare røyke i helgene eller bare etter kl 19.00 på kvelden. Men jeg er ikke skrudd sammen sånn.
Anonym bruker
"Uvøren Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har røyket bortimot daglig i 25 år, med noen pauser innimellom. De siste 12-14 årene har jeg trappet ned og hatt bedre kontroll på røykemønsteret mitt.
Nå røyker jeg en liten joint hver kveld, ca 0,2-0,3 gram, mest for å sove godt men også fordi jeg liker rusen og hvordan den får meg til å slappe av og glemme stress og mas i hverdagen. Det koster meg ca 1000-1500 kr i måneden.
Så lenge jeg har pot eller hasj i hus klarer jeg ikke å la være å røyke, men jeg prøver å ta en pause hver gang jeg går tom. Noen ganger varer pausen bare en uke, mens andre ganger kan jeg gå 4-5 uker uten. Har ca 3-4 sånne pauser i året.
Jeg har fast jobb i det offentlige, og vil påstå at røykingen ikke går nevneverdig utover arbeidet. Har ikke vært borte fra jobb en eneste dag de siste 10 årene. Noen dager kan jeg være litt trøttere på morgenen og ha litt mindre energi, men det går over lenge før lunsj. Jeg er gift og har to barn. Har aldri vært påvirket av Cannabis foran barna, jeg røyker aldri før de har sovnet.