Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1909
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har hørt fra noen folk ikke burde ta mdma imens det fins covid virus, fordi det svekker imunnforsvaret, noen som vet noe om dette?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har hørt fra noen folk ikke burde ta mdma imens det fins covid virus, fordi det svekker imunnforsvaret, noen som vet noe om dette?
Vis hele sitatet...
Man burde ikke ta mdma mens man har covid 19. Men at man skal få noe lavere immunforsvar pga det er ikke meg kjent hvertfall.

Annet enn jeg vet det er generelt god medisin hvis man er forkjølet.
Ta hvilket knark du vil, så lenge du holder deg inne i din egen kåk og ikke reker rundt rusa blandt andre mennesker.
MDMA og andre stimulanter (amf, meth, cola) svekker immunforsvaret bra mye:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1782451/
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du er redd covid19 så er ikke mdma noe å ta. Jeg vil tro ut i fra min egen erfaring at det svekker immunforsvaret. Når jeg brukte mdma så fikk jeg alltid en del kviser dagen etter.
At immunforsvarsystemet er svekket, betyr ikke at du blir smittet.
Det betyr at om du blir smittet, er det vanskeligere for kroppen din å forsvare seg ordentlig.

anbefaler ikke noe, men om du bestemmer deg for å ta det, så prøv ikke å ta fysisk kontakt med noen siden dette er fristende under MDMA
Sist endret av flere enn en; 24. mars 2020 kl. 14:27.
En ting man i hvertfall ikke burde ta er DXM. Dextrometorfan svekker immunforsvaret substansielt mye ved rekreasjonelle doser, jeg har selv hatt erfaring med dette, og lest om det. Det finnes artikler, jeg har ikke noen kilder tilgjengelig i farta, men skal poste om det er ønskelig, eller når jeg finner!
Du får ta mens du har. Snart blir det vanskelig å få tak i og høye priser. Tipper jeg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er vel sånn at høye nivåer av kortisol forbindes med nedsatt immunforsvar, det er vel én mulig forklaring på hvorfor MDMA skulle øke risken for å pådra seg en infeksjon. Men så er det mye med mdma sitasjonen som "confounder", et rave eller utendørs arrangement kan være en god arena for infeksjoner i seg selv, både målt på dansing, kontakt med andre, antall personer, skiftende temperatur, nedsatt oppfattelse av temperatur.
ville hvertfall ikke tatt emma (el andre stims) om jeg lå dritvarm og kaldsvetta allerede.