Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1233
selv liker jeg organisk dyrking med hps/mh, evt lysrør for stiklinger og en bonzaii morplante.

men.. det er en del år siden jeg satt opp indoor grows, mulig led har kommet lengre? men kan det konkurrere med lyspenetrasjonen på hps?

og så dyrkemedium da, organisk så før man jorda og livet der, noe jeg føler gir bedre smak og også liker tanken på at det er organisk.
men ser også at f.eks flushing og korrrigering av for mye/lite ser enklere ut med hydro.

hva sverger folk her til, og mer viktig, hvorfor?
Sist endret av Munted Artist; 2. september 2019 kl. 15:07.
Jeg sverga til hps, dwc og jord.

Hydro som butikk og jord til eget bruk

Man får led idag som kan konkurrere med hps, men da må man bygge noe seriøst og da snakker man fort om 5x prisen av ett hps oppsett med dimbar digital ballast.

Men jeg har sett veldig mange forskjellige oppsett opp imellom, både live og på nett, ett av de finere oppsetta jeg har sett på nett som jeg har skikkelig sansen for er det ebb&flow oppsettet til han grønnmala duden på YouTube
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Når jeg dyrker mer enn til eget bruk, har jeg pleid å gå for hydroponisk med enten kokos eller rockwool som Gromedium,og jeg benytter et reservoar med regnvann, ikke springvann.jeg benytter et automatisert drip system fra Gardena, som har individuell vanning for opp til 36 planter. Tidligere har jeg sverget til 250w og 400w HPS lamper, men etterhvert som Full spektrum LED har blitt bedre og billigere, så var det logisk for meg å fase ut HPS lampene og gå Hitech all the way. Nå dyrker jeg kun til eget bruk, så da er det organisk som gjelder for da blir det bedre smak på budsene syns jeg. Jeg har 12 planter som jeg har krysset frem fra tre strains, Kings Kush/Caboose/Californian Orange. Etter å ha plukket ut de beste plantene i 7 generasjoner har jeg nå en stabil sort som jeg bare kaller for Orange Kaboom, plantene er utrolig tette, med rundt 1-2cm mellom bladsettene, og de er naturlig brede og buskaktig,og blir rundt 1.80cm ved høsting. Det er hvertfall ikke noen tvil om at det er høyt THC-nivå, og plantene er absolutt neddysset med krystaller, det er noen flotte «juletrær». Angående vannings-systemet jeg bruker så fungerer det utmerket. Jeg trenger ikke å tenke på plantene mine 24/7, og så har jeg montert et D-link overvåknings-kamera inni teltet, sånn at om jeg ikke er hjemme så kan jeg likevel følge med.

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
selv liker jeg organisk dyrking med hps/mh, evt lysrør for stiklinger og en bonzaii morplante.

men.. det er en del år siden jeg satt opp indoor grows, mulig led har kommet lengre? men kan det konkurrere med lyspenetrasjonen på hps?

og så dyrkemedium da, organisk så før man jorda og livet der, noe jeg føler gir bedre smak og også liker tanken på at det er organisk.
men ser også at f.eks flushing og korrrigering av for mye/lite ser enklere ut med hydro.

hva sverger folk her til, og mer viktig, hvorfor?
Vis hele sitatet...
Et moderne FULL SPECTRUM LED Grow Light har rundt 200% lyspenetrering
Sist endret av Crafty84; 4. januar 2020 kl. 04:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du får mer snacks per watt med LED. Tar mindre plass, mye mindre varme og strømforbruk. Anbefaler å bygge selv. Da får du mye, mye mer for kronene + du kan skreddersy det til ditt bruk. Kan anbefale å bestille fra Kingbrite. Enda bedre, fra Jerry i Kingbrite.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har hørt at å supplere noe store CFL sammen med LED, testet det selv og var ganske fornøyd: En Solarmass UFO 150W LED BLOOM og en 250W CFL GROW. Ble påstått at CFL er med på å penetrere dypere ned i buskene, jeg har ingen empiriske data å bevise dette med men virker som om det hjalp på.

Er nok som deg og elsker å bruke jord, man har mye mer tilgivelse fra jord om man fucker litt med næringa. En gang klarte jeg å overdosere som faen og selv da overlevde plantene etter to kvelder med flushing for å få ut overskuddet fra jord. Klart er det mye interessant med hydroponi da man kan virkelig nerde over forholdene og bli flink med å presse yield.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Led er kommet langt å har nok passert hps for en stund siden, men gode led lamper er dyre.
Ser at noen sier de sverger til 250w å 400w hps, Hvorfer?
Om du er ute etter mest yeld p/w å går for hps er det 600w som er lampa å gå for du får mere lumen per watt kontra 250,400,1000w hps