Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2118
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har prøvd å prøvd på å bli rusfri i så mange år nå uten å lykkes, kun snakk om et par måneder til et år og jeg begynner å bli sliten. Jeg er så ensom og jeg føler at det er en slags indre konflikt inni meg som aldri tar slutt helt, jeg har ikke lyst å omgås personer som kun tenker på rus og kriminalitet, jeg orker heller ikke å bli stjelt fra og lignende..derfor valgte jeg å holde meg på avstand fra dette for et par år tilbake, selv om dette er ikke til å unngå helt 100% siden jeg ruser meg selv. Ventetiden er så lang til jeg skal inn i behandling, jeg har ikke en eneste venn som er rusfri.. og når jeg tenker meg om så har jeg egentlig ingen venner i det heletatt. Jeg tror nok det beste for meg hadde vært om jeg hadde daua av en overdose, men hver gang jeg prøver så får jeg det faen meg ikke til! jeg vet jeg har folk rundt meg som bryr seg om meg, men det hjelper ikke når ting er som det er vel?

jeg har blitt motarbeidet hele livet mitt, fra familie og fra alle instanser. Jaja, vi får vel bare se hva som skjer neste uke da jeg får penger den uka, enten går det eller så går det ikke.
Det er ikke godt for verken oss, noen du kjenner, deg selv eller dealeren din ( ) om du forsvinner!
Tilgi meg om det var en usmakelig spøk!

Hvis familien ikke er deg til hjelp eller positiv for deg å omgås må du kutte dem ut.

Du sier du har folk rundt deg som bryr seg, det er bra Hvem er dette?
Hvilke stoffer bruker du og hvordan inntar du dem?

Folk i miljøet er som regel veldig egoistiske og sliter med egne problemer, så ikke forvent noen tjenester der med mindre du har en virkelig god kompis/kompiser.

Dette er noe du må ordne selv. Skal gi deg et litt uortodoks tips. Bruk det du "må" av rusmidler for å fungere mens du prøver å ordne innleggelse. Dra til fastlegen og be om hurtig hjelp. Du trenger det!
Ikke tenk på å bli rusfri inntil du er i behandling, det gjør fort tankene dine om å ende ting mye verre og enklere å agere på.
Sist endret av krystallkongen; 1. januar 2020 kl. 22:10.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har stor tro på at behandling kan åpne nye dører for deg, hold ut og gi det en sjanse! Jeg er i samme båt, men ikke så ille ute angående tanker om døden som deg, MEN de har vært der, veldig også. og jeg er SÅ glad for at jeg klarte å vente på hjelpen og klarte å ta den imot. Har du vært i behandling tidligere?

Husk at den første du snakker med ikke er lik resten du snakker med. Alle som jobbber på sånne plasser er forskjellige, du finner garantert noen som jobber der som du harv med kjemi med og oppriktig vil hjelpe deg og vil vise forståelse. Gi det en sjans!

Kjenner at jeg bryr meg selvom jeg ikke aner hvem du er <3
Jeg ruser meg ikke, og har ikke hatt noe stort forhold til rus noen gang. Dog har jeg vært borti de mildere sakene som finnes.

Om du ønsker å slå av en helt casual prat, og bli kjent med noen andre, så kan du gjerne sende meg en melding.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Det er ikke godt for verken oss, noen du kjenner, deg selv eller dealeren din ( ) om du forsvinner!
Tilgi meg om det var en usmakelig spøk!

Hvis familien ikke er deg til hjelp eller positiv for deg å omgås må du kutte dem ut.

Du sier du har folk rundt deg som bryr seg, det er bra Hvem er dette?
Hvilke stoffer bruker du og hvordan inntar du dem?

Folk i miljøet er som regel veldig egoistiske og sliter med egne problemer, så ikke forvent noen tjenester der med mindre du har en virkelig god kompis/kompiser.

Dette er noe du må ordne selv. Skal gi deg et litt uortodoks tips. Bruk det du "må" av rusmidler for å fungere mens du prøver å ordne innleggelse. Dra til fastlegen og be om hurtig hjelp. Du trenger det!
Ikke tenk på å bli rusfri inntil du er i behandling, det gjør fort tankene dine om å ende ting mye verre og enklere å agere på.
Vis hele sitatet...
Hvem som bryr seg? Vel.. mange, man merker jo sånt. Jeg bruker heroin IV, og når det gjelder det å bruke rus så ønsker jeg helst ikke å bruke det, jeg ønsker ikke å risikere å få hep c igjen eller sepsis for den del, jeg har fått nerveskade i foten fordi det er den eneste plassen jeg får til å sette skuddet, og når det gjelder andre rusmidler så kan jeg vel bare si rett ut at lista begynner å snevre inn mtp konsekvensene det medfører, hasj er vel det eneste jeg føler er innafor selv om jeg ikke er så interessert i det heller, amfetamin er bare å glemme også siden jeg ikke tåler rusen og ender opp til slutt som et nervevrak på linje med et aspeløv, piller har jeg ikke samvittighet til å spise ettersom det bare fører til dumskap og blackouts.. lista er lang.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av RaveX Vis innlegg
Jeg ruser meg ikke, og har ikke hatt noe stort forhold til rus noen gang. Dog har jeg vært borti de mildere sakene som finnes.

Om du ønsker å slå av en helt casual prat, og bli kjent med noen andre, så kan du gjerne sende meg en melding.
Vis hele sitatet...
Tjaa vet ikke helt jeg, det høres fint ut det, men nå skulle jeg jo helst ha hatt noen som var i nærheten, men det er jo nokså usannsynlig
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvem som bryr seg? Vel.. mange, man merker jo sånt. Jeg bruker heroin IV, og når det gjelder det å bruke rus så ønsker jeg helst ikke å bruke det, jeg ønsker ikke å risikere å få hep c igjen eller sepsis for den del, jeg har fått nerveskade i foten fordi det er den eneste plassen jeg får til å sette skuddet, og når det gjelder andre rusmidler så kan jeg vel bare si rett ut at lista begynner å snevre inn mtp konsekvensene det medfører, hasj er vel det eneste jeg føler er innafor selv om jeg ikke er så interessert i det heller, amfetamin er bare å glemme også siden jeg ikke tåler rusen og ender opp til slutt som et nervevrak på linje med et aspeløv, piller har jeg ikke samvittighet til å spise ettersom det bare fører til dumskap og blackouts.. lista er lang.
Vis hele sitatet...
Høres ut som om du har vært ute utallige vinternetter før, da klarer du ventetiden frem til du får plass på avrusning/rusinstitusjon
Hvor gammel er du?

Ganske sikker på at du har vært en god del lenger ute å sykle enn meg, så jeg vet ikke helt hvilke råd jeg skal gi.

Noen generelle råd som du sikkert egentlig ikke trenger å høre, da du vet dem selv:
- Rent utstyr og antibakterielle servietter før du skal skyte, så du unngår mest mulig potensiell skade. Filtrer skuddet ditt skikkelig, ellers risikerer du kjipere ting enn Hepatitt.
Ting blir ikke renere enn man gjør dem til selv, og motsatt.

- Amfetamin gjør alltid ting verre uansett. Dehydrerer deg, sørger for lite/dårlig næring og spesielt lite søvn. Søvn er en av grunnpilarene til en frisk psyke

- Prøv å få i deg ordentlig mat. Alle trenger ordentlig føde og om du har levd flere år som junkie skriker nok kroppen din etter god og sunn mat. Frukt, fisk, grønnsaker, fiber.
Avokado er en kjempesunn liten sak, klem i deg én hver dag så får du i deg mye vitaminer og sunt fett.
Vann & melk > Brus & Kaffe.

Hva med å holde deg frisk på Dop og kanskje kvele angsten og faenskapen du føler på med moderate mengder piller? Ikke en neve Rivotril krydret med Xanor og Valium, men nok til at du føler deg litt mer komfortabel i egen hud. UTEN å blacke ut og bli en jævel. Benzo er også en flott kompanjong til hasjen hvis man er utsatt for noia og kjipe tanker når man røyker.

Aner ikke hvem du er, men du er sikkert en real kar fra livets hardeste skole.
Om du har mye dårlig samvittighet og skyldfølelse etter handlinger utført i et liv i et nådeløst miljø er det "bare" å innse at gjort er gjort og prøve å ikke tenke på det.
Empati og ærlighet er ikke normen i rusmiljøer. Se fremover. Det blir tøft, men det blir bedre! Du blir bedre.
Sist endret av krystallkongen; 2. januar 2020 kl. 05:18.
Etter å ha lest HI er det første som slår meg som det største hinderet for din rusfrihet dette; ensomheten. Vi mennesker er som Per Fugeli så fint sa det: «flokkdyr». Det er heldigvis gode muligheter for å få gjort noe med, f.eks: Finn deg en ny hobby som krever at du må opp og ut og møte andre, samme hva. Engasjer deg i turistforeninga/et idrettslag/skriv en kontaktannonse. Jeg har vært på noen sykkelturer selv, og har kjent masse på ensomhet. Det er jævla vondt, og jeg skjønner at du tenker sånn som du gjør nå. Men vær så snill; hang in there! Det blir bedre, jeg lover!

Så er det ergerlig at det tar så lang tid å komme i behandling, men du er på vei
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Høres ut som om du har vært ute utallige vinternetter før, da klarer du ventetiden frem til du får plass på avrusning/rusinstitusjon
Hvor gammel er du?

Ganske sikker på at du har vært en god del lenger ute å sykle enn meg, så jeg vet ikke helt hvilke råd jeg skal gi.

Noen generelle råd som du sikkert egentlig ikke trenger å høre, da du vet dem selv:
- Rent utstyr og antibakterielle servietter før du skal skyte, så du unngår mest mulig potensiell skade. Filtrer skuddet ditt skikkelig, ellers risikerer du kjipere ting enn Hepatitt.
Ting blir ikke renere enn man gjør dem til selv, og motsatt.

- Amfetamin gjør alltid ting verre uansett. Dehydrerer deg, sørger for lite/dårlig næring og spesielt lite søvn. Søvn er en av grunnpilarene til en frisk psyke

- Prøv å få i deg ordentlig mat. Alle trenger ordentlig føde og om du har levd flere år som junkie skriker nok kroppen din etter god og sunn mat. Frukt, fisk, grønnsaker, fiber.
Avokado er en kjempesunn liten sak, klem i deg én hver dag så får du i deg mye vitaminer og sunt fett.
Vann & melk > Brus & Kaffe.

Hva med å holde deg frisk på Dop og kanskje kvele angsten og faenskapen du føler på med moderate mengder piller? Ikke en neve Rivotril krydret med Xanor og Valium, men nok til at du føler deg litt mer komfortabel i egen hud. UTEN å blacke ut og bli en jævel. Benzo er også en flott kompanjong til hasjen hvis man er utsatt for noia og kjipe tanker når man røyker.

Aner ikke hvem du er, men du er sikkert en real kar fra livets hardeste skole.
Om du har mye dårlig samvittighet og skyldfølelse etter handlinger utført i et liv i et nådeløst miljø er det "bare" å innse at gjort er gjort og prøve å ikke tenke på det.
Empati og ærlighet er ikke normen i rusmiljøer. Se fremover. Det blir tøft, men det blir bedre! Du blir bedre.
Vis hele sitatet...
Å skyte er vel ikke det lureste, som sagt så fører det å skyte i foten, lysken og halsen med seg farlige konsekvenser, jeg har brukt opp årene i halsen, lysken er det bare å glemme for der får jeg det ikke til uansett, kun ved ankelen nært foten.

Merk: jeg har IKKE skyldfølelse for ting jeg har gjort mot andre i rusa tilstand, for saken er den at jeg ikke gjør andre noe vondt, jeg er ikke som alle andre, jeg stjeler ikke annet enn mat på butikken når jeg er sulten, jeg lyver ikke og er rett og slett ærlig med meg selv og andre, jeg er meg selv rett og slett og det har jeg vært ekstra heldig med for rusen har ikke tatt over personligheten min.

Jeg er 24årgammel om du lurer og ja jeg anser jo meg selv som en real kar. Og du har helt rett i at man ikke kan stole på personer i rusmiljøet selv om det nokså finnes noen få, men dette er ikke hverdagskost! Derfor bruker jeg bare å kjøpe det jeg skal for så å gå rett hjem, dette har resultert i at jeg ikke har hatt problemer med snuten.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Deceptive Vis innlegg
Etter å ha lest HI er det første som slår meg som det største hinderet for din rusfrihet dette; ensomheten. Vi mennesker er som Per Fugeli så fint sa det: «flokkdyr». Det er heldigvis gode muligheter for å få gjort noe med, f.eks: Finn deg en ny hobby som krever at du må opp og ut og møte andre, samme hva. Engasjer deg i turistforeninga/et idrettslag/skriv en kontaktannonse. Jeg har vært på noen sykkelturer selv, og har kjent masse på ensomhet. Det er jævla vondt, og jeg skjønner at du tenker sånn som du gjør nå. Men vær så snill; hang in there! Det blir bedre, jeg lover!

Så er det ergerlig at det tar så lang tid å komme i behandling, men du er på vei
Vis hele sitatet...
Definitivt! Alle sier at jeg burde kutte ut kontakt med eventuelle rusvenner, men saken er den at jeg ikke kjenner noen rusfrie og da er det svært vanskelig å gjøre dette! Jeg har tenkt å bli med på et lavterskeltilbud der jeg jobber et par timer hver dag-kanskje muligens begynne å trene etterhvert.