Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1652
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal ta en urinprøve i nærmeste framtid men jeg er ikke helt sikker på når. Alt jeg vet er at det ikke skjer denne uka hvertfall

Jeg fikk også nylig inn litt ketamin som jeg gjerne vil kose meg med. Om jeg skulle tatt det i dag, så ville jeg vært clear innen mandag neste uke. Men om de tester for norketamin som er en av metabolittene til ketamin så kan det tydeligvis oppdages alt fra 7 dager til 14 dager etter bruk. Som ville vært bad. Men, slik jeg forsto det, så er det ikke så vanlig å teste for ketamin til å begynne med, spesielt norketamin. Om Erowid er noe å gå utifra så tester de bare det om det er en konkret mistanke på at pasienten bruker ketamin. Men de snakker om USA da.

Noen som har peiling på dette? Blir ketamin vanligvis testa for?
hvis du skal ta urinprøve hos politiet tester de for
-Mdma
-thc
-benzo
-heroin
-ketamin
-opium
Om det er tester iforhold til utreding eller behandling ved DPS så vil tester gjennomføres ved lab analyse og der tester de for alt.
Lista er veldig lang iforhold til hva de tester for ved vanlige urin-sticks hos politiet.

Ville holdt meg helt clean om jeg var deg.
Sist endret av Kjelldriver; 24. oktober 2018 kl. 19:26.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Om det er tester iforhold til utreding eller behandling ved DPS så vil tester gjennomføres ved lab analyse og der tester de for alt.
Lista er veldig lang iforhold til hva de tester for ved vanlige urin-sticks hos politiet.

Ville holdt meg helt clean om jeg var deg.
Vis hele sitatet...
Har du en kilde til dette eller har du gått igjennom noe lignende selv? Jeg har lest litt posts fra folk som jobber på slike laboratorium hvor de kjører sånne tester. Ifølge dem, så følger det med en bestilling med spesifikke rusmidler som de vil sjekke. Vanligvis en standard test, en utvidet test eller noen få rusmidler utenfor de vanlige "pakkene". Utifra det jeg leste så virket det ikke så vanlig å teste for alt som finnes der ute men det er fullt mulig jeg tar feil. Kilden min er nok ikke den beste heller mtp at dette var forum posts fra folk som, ifølge dem, var ansatte på slike laboratoriumer.

Sånn f.eks hvis de bare tester for ketamin så er jeg good to go. Men om de også tester for norketamin så er jeg ikke så good to go.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du en kilde til dette eller har du gått igjennom noe lignende selv? Jeg har lest litt posts fra folk som jobber på slike laboratorium hvor de kjører sånne tester. Ifølge dem, så følger det med en bestilling med spesifikke rusmidler som de vil sjekke. Vanligvis en standard test, en utvidet test eller noen få rusmidler utenfor de vanlige "pakkene". Utifra det jeg leste så virket det ikke så vanlig å teste for alt som finnes der ute men det er fullt mulig jeg tar feil. Kilden min er nok ikke den beste heller mtp at dette var forum posts fra folk som, ifølge dem, var ansatte på slike laboratoriumer.

Sånn f.eks hvis de bare tester for ketamin så er jeg good to go. Men om de også tester for norketamin så er jeg ikke så good to go.
Vis hele sitatet...
Riktig det du sier. Noen stoffer er mer kostbare å teste for, som for eksempel LSD. Så de gjør det vanligvis ikke, men det er mulig at DPS gjør det ved utvidet test? Har tatt slike standard tester ved legekontor, to forskjellige. De må krysse av hvilke pakker som skal testes for, er det ikke noen mistanke eller grunn til å teste for noe annet, så gjør de det ikke.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Marriese Vis innlegg
Riktig det du sier. Noen stoffer er mer kostbare å teste for, som for eksempel LSD. Så de gjør det vanligvis ikke, men det er mulig at DPS gjør det ved utvidet test? Har tatt slike standard tester ved legekontor, to forskjellige. De må krysse av hvilke pakker som skal testes for, er det ikke noen mistanke eller grunn til å teste for noe annet, så gjør de det ikke.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvor standardiserte disse testene er men om jeg skal gå utifra det jeg leser på Erowid, så tester de for følgende:

SAMHSA-5 / standard test:
Cannabinoids
Cocaine
Amphetamines
Opiates
PCP

Utvidet test:
Barbiturates
Hydrocodone
Methaqualone
Benzos
Propoxyphene
Ethanol
MDMA

Det er også andre tester, LSD som du nevnte, som også kan testes for men vanligvis så skjer ikke det. Jeg fant den listen på Erowid's side om rus testing og den var oppdatert sist i 2015. Nå virker det som om at Erowid har sånn og si bare info om hva som er vanlig i USA så hvor relevant dette blir for Norge er jeg usikker på. Jeg vil da tro at det er en standard på disse greiene?
Har bare blitt testet ved utredning av adhd og da var det utvidet test som ble tatt på meg, mye mulig det er individuelt for hva legen/behandleren synes er relevant for deg og din historie.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Har bare blitt testet ved utredning av adhd og da var det utvidet test som ble tatt på meg, mye mulig det er individuelt for hva legen/behandleren synes er relevant for deg og din historie.
Vis hele sitatet...
Fikk du vite hva de testet for?
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Drev å titta litt rundt og fant disse to angående Oslo universitets sykehus.

https://oslo-universitetssykehus.no/...n%20180605.pdf
https://oslo-universitetssykehus.no/...FEB%202017.pdf

Jeg fant også et dokument relevant for Vestre Viken i Vestfold

https://docplayer.me/6699410-Retning...er-i-urin.html

Finner ingenting om ketamin på noen av de så virker som det er safe? Med mindre noen her har noen personlig erfaringer med urinprøver og ketamin da.
ja jeg fikk se resultatene, det er en stund siden nå så jeg husker ikke klart hva som ble testet.
Det meste av normale drugs som benzo, opiater, stimulanter, thc og hel haug med ting jeg aldri hadde hørt om, det var en lang liste.

Fant en liste over stoffer som blir testet i norge og hvor de har mulighet for å teste for slikt, om det er relevant for deg vet jeg ikke.
bioingenioren.no....rusmiddelanalyser-i-norge.pdf

Men hvorfor er det så vanskelig for deg å bare vente til prøven er tatt?
Og når de tar prøven så kan du nysgjerrig spørre om hva du blir testet for.
Sist endret av Kjelldriver; 24. oktober 2018 kl. 22:14.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Lever litt på kanten kan man si
Nei, jeg bestemte meg for å droppe det. Konsekvensene for å teste positivt veier mer opp enn den morroa med ketamin som bare varer noen timer. Kjenner jeg meg selv rett så hadde jeg vært et nervevrak før urinprøven, uansett om det hadde gått fint eller ei.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gått på det i 1 år til sammen... de tester for alt du kan imagine, men ikke GHB og LSD
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde lyst på paralgin forte pg pinex, men siden de testet for ketamin så fikk jeg faen ikke det heller :P bad, men sånn er det, alt utenom thc kan du så og si vanne ut pisset og ta b12 så det blir farga gult men ville ikke tatt no rusmidler dagen før for å si det sånn