Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1695
Hvor lenge kan en cannabis slå ut på en spyttprøve?
Sitat av Tripstil Vis innlegg
Hvor lenge kan en cannabis slå ut på en spyttprøve?
Vis hele sitatet...
Avhenger vek av metabolisme, mengde osv, så umulig å si.
Ligger en del anekdoter ute på forumet som kanskje er til hjelp.
Det avhenger av mange faktorer, selv venter jeg 12 timer med å kjøre men kjenner folk som har fått positiv prøve etter lengre tid enn det. Var med en person og røykte ca 2timer før vi ble stoppa, han kjørte bil men slo ikke ut på spyttprøve selvom vi røyka et par timer før. Har hørt at folk prøver å begynne å blø i tannkjøttet vha bomullspinnen, og som påstår at det er mer sannsynlighet for negativ om man får blod på pinnen. Skal sies at jeg ikke har noe bevis for at det er sånn men sikkert verdt et forsøk om man vet man har røyka samme dag
Sist endret av Bluesky_; 21. oktober 2018 kl. 03:07.
Jeg vet ikke med thc, men jeg venter nå minst 4 dager, helst 5 dager før jeg kjører bil om jeg har tatt kokain eller amfetamin. Det slo ut på spyttprøve hos meg 4 dager etter på amfetamin, jeg vet det gjelder det samme for kokain. På blodprøven dem tok så slo det ut på thc og amfetamin, dog under 0,5 promille (0,13 tror jeg på thc og 0,4 på amf), jeg fikk bare en bot og tilbake førerkortet.
Sitat av Mrsprettball Vis innlegg
Jeg vet ikke med thc, men jeg venter nå minst 4 dager, helst 5 dager før jeg kjører bil om jeg har tatt kokain eller amfetamin. Det slo ut på spyttprøve hos meg 4 dager etter på amfetamin, jeg vet det gjelder det samme for kokain. På blodprøven dem tok så slo det ut på thc og amfetamin, dog under 0,5 promille (0,13 tror jeg på thc og 0,4 på amf), jeg fikk bare en bot og tilbake førerkortet.
Vis hele sitatet...
What? Promillegrensen er 0,2. Ikke 0,5.

0.13 + 0.4 = 0,53.

0,5 < 0,53.

Sikker på at utslaget var på amfetamin og ikke metamfetamin? Meth sitter lenger, OG finnes i så og si all speed.
Sitat fra
http://www.ambco.no/advokat/straffer...rket-tilstand/


For promille opp til og med 0,5 – såkalt «lavpromille» – fastsettes som regel en bot. Det blir her sjelden ilagt tap i førerretten, så fremt du ikke har vært skyld i en ulykke eller det foreligger skjerpende omstendigheter som dårlig sikt og vanskelige kjøreforhold, fartsovertredelser og uaktsomme forbikjøringer.

Politimannen sa nå vertfall det var amfetamin, mer vet ikke jeg men jeg vet at det kan slå ut mange dager etter.
Har blitt stoppet og testet dagen etter inntak. Var nok en 18-20 timer... Negativ prøve. Tror det varierer litt, men ville ventet til dagen etterpå med å kjøre ihvertfall.
Jeg er litt feit, så tror jeg venter minst 30 timer da