Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 31722
Er det noen som har noen info om dette plagiat programmet som er på itslearning? Feks. måter å komme forbi det, hvilke sider det skjekker opp mot osv.? Er det mulig og skaffe et slikt program som de bruker, til ens egen pc?
Du kan PRØVE å sende inn en .pdf til læreren og si at Word klikka. Ellers vet jeg ikke om noe.
PDF sjekkes også... Lagre det som bilde og så til PDF, det skal visst fungere...
Dette har vert oppe til diskusjon tidligere her på freakforum. Uansett, tror konklusjonen var å sende et pdf dokument med bilder.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Faktisk, jeg søkte bare etter plagiat, og gjett hva jeg fant?

http://www.freakforum.nu/forum/showt...hlight=plagiat
Senest i dag så jeg en plagiatrapport på en stil ligge på kateteret til læreren min. Så rimelig seriøst ut, faktisk.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Den plagiaten er faktisk veldig nøyaktig og god, - faktisk helt utrolig dumt.

Men nå har vi det så flott, at vi aldri leverer ting på denne måten Vi bare sender dokumentet som en privat melding til læreren
Sitat av Sceptic
Den plagiaten er faktisk veldig nøyaktig og god, - faktisk helt utrolig dumt.

Men nå har vi det så flott, at vi aldri leverer ting på denne måten Vi bare sender dokumentet som en privat melding til læreren
Vis hele sitatet...
Slår den ikke inn da eller sjekker dokumentet?
For senest idag leverte vi et stort N og M projekt som pm til læreren

Men er det noen som har sagt noe imot det faktum at hvis du levere et PDF dokument med bilde av teksten min så kan det ikke sjekkes automatisk?
Å bruke OCR (bokstavgjenkjenning) på alle innsendte stiler hadde brukt altfor mye prosessorkraft. Aight?
Et triks, tar litt tid men fungerer. Skriv bokstaver med størrelse 1 og hvit farge mellom ordene og setninger. Det ser man ikke men plagiatkontrollen ser det. Det funker fjell..
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Freako
Slår den ikke inn da eller sjekker dokumentet?
For senest idag leverte vi et stort N og M projekt som pm til læreren

Men er det noen som har sagt noe imot det faktum at hvis du levere et PDF dokument med bilde av teksten min så kan det ikke sjekkes automatisk?
Vis hele sitatet...
Nope, da slår den ikke inn

Det er bare hvis du laste den opp som et sånn stil, eller hva jeg skal kalle det for
Blir filene som er lastet opp på itslearning liggende? for eksempel viss en kompis av meg på en annen skole har levert inn en stil og jeg leverer inn nesten den samme vil den da spore den?
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av mr0405
Blir filene som er lastet opp på itslearning liggende? for eksempel viss en kompis av meg på en annen skole har levert inn en stil og jeg leverer inn nesten den samme vil den da spore den?
Vis hele sitatet...
ser sånn ut, .swf fila det var linka til tidligere i tråden viste iallefall til "71% denne teksten har vært levert via it's learning tidligere"

regner med at dette ikke bare gjelder internt på skolen, men også på hele it's learning.


har de egentlig lov til dette? Kan jo ikke bare ta skoleoppgavene og bruke de i en database for sjekking av plagiat.. Burde iallefall krevd en godkjennelse av forfatter. Der må det jo gå ann å diskutere litt, evt. nekte å levere inn på it's learing, siden oppgava di er med på å bygge opp databasen til it's learning.
noen med lærer tilgang ? hva med og mekke en side som kan teste oppgaven før du sender den inn?