Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2675
lurer på om det er noen forslag til en laptop jeg kan kjøpe for ca 12 000? skulle gjerne kunne kjøre litt spill, tunge programmer osv. også burde den jo se litt bra ut da, men det er ingen absolutt nødvendighet. tnx
Hp Pavilion dv1000... spiller cs og alt på den.. funker fett
Sitat av Kulern89
spiller cs og alt på den.. funker fett
Vis hele sitatet...

ot: Så du setter gjerne cs som et høyt mål? Seriøst, det funker ikke nødvendigvis fett om du kan spille cs på den.
ACER!!!!!!! Dei lager de beste bærbare pcene!
Velg Acer Aspire eller Acer Travelmate av nyere type! Får en bra en for 7-8.000kr
En for 10.000kr takler lett tyngre programmer.

F.eks: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=56231
acer aspire 3000. Den har jeg. Den er veldig fin den. Vifta kan bli litt irritenes innimellom men det vennner du deg til. Den funker fint til spilling, sånn generelt hvis det er noe du setter høyt
Acer 3222WxMi er nok knall, liten og kraftig.

Btw, Skal du kjøpe Acer, så kjøp TravelMate. Aspire-maskinene er dårligere bygget.
Det første du må gjøre er å kartlegge behovet ditt grundig. Driver du mest med spill, eller musikk og film. Kansje det lønner seg å kjøpe en maskin med mindre intern disk, å en ekstern i tillegg.

Driver du med Photoshop og diverse tungt arbeid? Eller går det mest i surfing og tekstbehandling. En bærbar PC er vel ikke akkurat det jeg hadde kjøpt meg for å spille, men de kan brukes til det også.

Finn ut hva du vil bruke den til, hva du kansje skal bruke den til, å hva du ihvertfall ikke skal gjøre.

Lag deg en grundig liste, med en slags gradering av bruk/behov/ønske. Send den til alle kundeservicesenterne å be om et tilbud. Ikke nødvendigvis ta til takke med de sier de har.
tro meg det funker....
Kanskje du finner denne tråden nyttig?: http://www.freakforum.nu/forum/showt...%F8pe+b%E6rbar

søk*søk*søk
Tja, greit å kjøpe noe som ikke har utdatert hardware da.
kornmo's Avatar
Trådstarter
4 0
Sitat av Thedeeq
Det første du må gjøre er å kartlegge behovet ditt grundig. Driver du mest med spill, eller musikk og film. Kansje det lønner seg å kjøpe en maskin med mindre intern disk, å en ekstern i tillegg.

Driver du med Photoshop og diverse tungt arbeid? Eller går det mest i surfing og tekstbehandling. En bærbar PC er vel ikke akkurat det jeg hadde kjøpt meg for å spille, men de kan brukes til det også.

Finn ut hva du vil bruke den til, hva du kansje skal bruke den til, å hva du ihvertfall ikke skal gjøre.

Lag deg en grundig liste, med en slags gradering av bruk/behov/ønske. Send den til alle kundeservicesenterne å be om et tilbud. Ikke nødvendigvis ta til takke med de sier de har.
Vis hele sitatet...
høres ut som et bra forslag
har advart litt mot www.shg.no tidligere, men lang ventetid til tross så ser det ut til at ting ordner seg. hyggelige norske representanter å snakke med, selv om de er litt vanskelige å få fatt på.

for den summen du snakka om kan du få en ganske rå maskin der; http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=550710

skal få meg den selv nå
Jeg fikk pruta ned min DELL fra 18.000 til 16.000, så kom kampanjene til Dell, så kom momsfritaket i tillegg. Betalte vel drøyt 11.000 for den PCen, å dette er 18mnd siden.

Jeg sjekket for morroskyld i går, å en NY maskin med samme spesifikasjoner som min vil koste mer nå, en det jeg betalte for 18mnd siden. Så jeg har på en måte spart ganske mye penger.

Så mao - kontakt alle forhandlerne. Still krav, da får du bedre tilbud.
kornmo's Avatar
Trådstarter
4 0
jeg bestilte en: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._specification
åssen er det dere synes det høres ut da?
Jeg fikk nettopp min MacBook Pro 2,0 GHz for 12k - ikke at det er veiledende pris akkurat da

Vent til 1. april, da har Apple 30års jubileum, og det ventes ny utgave av iBook, med Intelprosessor. Billig og bra.
Sitat av ninja5000
Jeg fikk nettopp min MacBook Pro 2,0 GHz for 12k - ikke at det er veiledende pris akkurat da

Vent til 1. april, da har Apple 30års jubileum, og det ventes ny utgave av iBook, med Intelprosessor. Billig og bra.
Vis hele sitatet...
Ok, nå vet jeg at dette er off-topic, men hvordan i alle dager fikk du den for 12 000?
Sitat av kornmo
jeg bestilte en: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._specification
åssen er det dere synes det høres ut da?
Vis hele sitatet...
pakkepc! Aargh *brenne i øynene*

Edit til Tias: Bærbar PC med standarddrivere, medfølgene tulleprogram, ekkelt oppsett og en pakke-cd istedenfor en orginal XP cd! AAargh *brenne i øynene*
Sist endret av Keyser Söze; 10. mars 2006 kl. 09:06.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Mushy
pakkepc! Aargh *brenne i øynene*
Vis hele sitatet...
Så du... bygger laptopene dine selv?
nei, selvsagt ikke, - men foretrekker rene PC'er uten OS. Ikke så stort hos lapptopper som hos stasjonære selvsagt
Jeg har min 2. bærbare på 6 år og begge PC`ne har vært ZEPTO. Den er norsk og jeg er kjempefornøyd. PC`n fungerer optimalt på spill og tunge grafiske programmer. I tillegg er servicen i en klasse for seg. Disse gutta holder til på Skullerud i Oslo og det de ikke fikser for deg over telefon, fikser de om du kjører innom. Og mens du venter får du en kaffekopp i hånda. De tar ALLtid telefonen i løpet av 2-3 ring og du får snakke med en tekniker dersom det er behov. Jeg har bare positivt å si om Zepto computers. Anbefales på det sterkeste!!!

www.zepto.no
Jeg syntes det er skremmende at ingen av dere har nevnt noe om IBM Lenovo Thinkpad enda,
R-modellene som "hjemme-pc" og T-modellene som "buisness-pc".

-De har markedets beste tastatur og design
-Trackpoint (hvem orker å bruke touchpad?)
-ASP (maskinen registrerer støt fra fall osv, slik at den trekker inn leserhodet som svever 0,2 - 0,4 mm over HDD'n på 500 milisekunder.
-Kaffesøl-garanti (for dagens bærbare skal tåle slikt)
-Markedets minste prosentandel av solgte pc'er som blir levert tilbake grunnet feil.
-Den eneste blandt de store bærbarprodusentene som har delelager i Norge, og garanterer at din pc er frisk og fin igjen innen 48 timer etter at du leverte den.


http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10592

Have a look..