Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2304
Mulig feil sted og poste, men finner håper jeg finner folk som ar peiling her. Har grunnet, lakkert og brukt klarlakk på en gammel sykkel jeg hadde stående. Har gjort alt etter boka, men allikevel så blir det dritfort riper i sykkelen. Brukte vanlig dupli-color lakk, som ble kjøpt på Torshov Bilrekvisita. Noen som vet hvorfor? Kommer nok til å lakkere litt, så er det lurt å gå til innkjøp av airbrush? Hva/hvor?

Takk!
Du bruker random lakkspray til 69kr boksen?
du må først spraye på grunning eller hva det kalles
Ja, men trodde det skulle holde, da.. Tar jeg feil? Har brukt både grunning og klarlakk, som sagt.
Det er noe som kalles "tett farge", som er lakk uten ekstra effekter (perlemor, metallic, osv), dette bruker man ikke klarlakk på. Er det slik lakk du har brukt?

Bruker du klarlakk på tett farge for å få dybde i lakken må du vannslipe med fint papir (minimum P1200) før du begynner å spraye klarlakk. For å ikke slipe igjennom til grunning/metall burde man fort ha mange flere strøk lakk, og være YTTERST forsiktig.

Lakkering er en kunst
Det blir som regel ganske lett riper i spraylakk, selv om du har gjort godt forarbeid.
Hvis lakken flasser, har du ikke pusset bra nok.
Puss ned overganger med p400 og rengjør med silikonfjerner før du grunner. Vent til grunningen har tørket og herdet (minst 5-6 timer) før du pusser litt på den med p600. Deretter lakker 3-4 strøk med ca. 10 min mellomrom. Med denne metoden, pleier jeg å få greit resultat.
Skal man ha skikkelig holdbart og bra resultat, er det 2-komponent sprøytelakk som gjelder.
Sitat av Dumipappen Vis innlegg
Har grunnet, lakkert og brukt klarlakk på en gammel sykkel jeg hadde stående.
Vis hele sitatet...
Sitat av Ghetto_SKILLZZ Vis innlegg
du må først spraye på grunning eller hva det kalles
Vis hele sitatet...
Jesus Christ!
Kan folk i det minste lese hva de svarer på?!
Beklager fikk det ikke med meg