Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2962
Jeg vil reise bort, pakke sekken og dra ditt vinden fører meg.
Jeg har nok oppsparte midler til å kunne kjøpe mat og drikke vis det skulle være nødvendig. Det jeg tenker på er å seile eller vandre fotlangs over en lengre stund. Bare leve som en "vandrer". Men det jeg er mest intresert i er å få med meg en eller flere på ferden, derfor lurte jeg på om det var noen likesinnede der ute?
Jeg sier ikke nei til en spandert tur. Hvor vil du?
Hymhym, tror du misforsto meg her nå. Jeg spanderer ingenting, men vil gjerne ha en å reise med! Jeg kunne veldig godt tenkt meg å komme nedover til Asia. Og Solomon-øyene har alltid vært et sted jeg ønsker å besøke. Deretter videre utover på stillehavsøyene eller inn mot Australia.
Hvor lenge "krever" du at reisekompisen blir med?
Hva slags budsjett har du tenkt deg?
Når tenkte du å reise?
Hvis jeg blir med- har du da tenkt å misbruke meg seksuelt og deretter begå et bestialsk øksedrap?

Det siste der var bare tull, men håper du skjønner poenget.
Vi trenger mer informasjon.
Vurderer en slik tur selv så fort jeg får lønn.
Okei, takker for at noen her ga meg respons!
Jeg tenkte å reise fra August/September 2012.
Budsjettet mitt vil ligge på rundt 30.000. Men ser for meg at jeg kan øke dette ved behov.
Reisekompisen min må være med så lenge han føler for, vil absolutt ikke at denne personen skal føle at han MÅ være med videre av samvittighet. Vil heller ha en person i godt humør i 2 månder enn sur i 4. (Vis dere skjønner)
Hvor vi reiser har jeg ingen større planer om, som jeg nevnte tidligere så ønsker jeg å komme meg til Stillehavet og Salomonøyene og New Caledonia. Andre land som jeg ønsker å besøke på reisen er; Bhutan og Nepal. Men vis noen skulle ha ønske om noe annet er jeg sikkert med på dette også!
Spennende. Det var jo en dokumentar om to personer som haika ned til disse områdene for en tid tilbake. Før dere reiser vil jeg anbefale å nøye utforske de ulike kulturene dere støter på, gå grundig gjennom kart, vite hvor grenseoverfangene er,osv. En slik tur krever mye planlegging.
Sitat av RepsejElo Vis innlegg
Okei, takker for at noen her ga meg respons!
Jeg tenkte å reise fra August/September 2012.
Budsjettet mitt vil ligge på rundt 30.000. Men ser for meg at jeg kan øke dette ved behov.
Reisekompisen min må være med så lenge han føler for, vil absolutt ikke at denne personen skal føle at han MÅ være med videre av samvittighet. Vil heller ha en person i godt humør i 2 månder enn sur i 4. (Vis dere skjønner)
Hvor vi reiser har jeg ingen større planer om, som jeg nevnte tidligere så ønsker jeg å komme meg til Stillehavet og Salomonøyene og New Caledonia. Andre land som jeg ønsker å besøke på reisen er; Bhutan og Nepal. Men vis noen skulle ha ønske om noe annet er jeg sikkert med på dette også!
Vis hele sitatet...
Om du ønsker å reise til Bhutan så må du søke om visum 1 mnd i forveien. Det koster også 240 USD dagen,(minimum) siden du må igjenom et myndighets reisebyrå for å slippe inn. De slipper neppe inn en backpacker
Sitat av RepsejElo Vis innlegg
Jeg vil reise bort, pakke sekken og dra ditt vinden fører meg.
Jeg har nok oppsparte midler til å kunne kjøpe mat og drikke vis det skulle være nødvendig. Det jeg tenker på er å seile eller vandre fotlangs over en lengre stund. Bare leve som en "vandrer". Men det jeg er mest intresert i er å få med meg en eller flere på ferden, derfor lurte jeg på om det var noen likesinnede der ute?
Vis hele sitatet...
JEG ER MED!!! har gått og tenkt på dette LENGE selv og faktisk gått og venta på at det skulle dukke opp en sånn tråd som dette her, kanskje det er skjebnen? :P hvis du kunne tenke deg å ha med meg, skriv litt om deg selv, vis du ikke vil ha informasjonen ute offentlig på boardet, send meg en PM sånn som jeg akkurat har gjort med deg nå

mvh
vi kan haike : ) alder?
Høres utrolig spennende ut Into the wild filmen er vel ikke akkurat det samme, men noe ala
Hvis du drar ønsker jeg deg lykke til på turen !!!!
Sitat av Oatre Vis innlegg
Høres utrolig spennende ut Into the wild filmen er vel ikke akkurat det samme, men noe ala
Hvis du drar ønsker jeg deg lykke til på turen !!!!
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg så for meg og, bare besøke flere sånne steder som feks i The Beach filmen.
Litt synd at det er såpass lenge til du skal reise.
Satt faktisk og så på turer til Nepal i går mens jeg oppdaterte forumindeksen på nFF og denne tråden kom opp.
enig, jeg hadde vært klar til og reise nå.
Cred til alle som skal haike til stillehavsøyene

Uansett, foreslår om dere tenker litt på hva som er viktigst av ukjent og behagelig, samt hvor mye risiko dere tåler.

Afrika (både svarte og arabiske delen) har veldig mange områder som det er ekstremt få turister på, hovedsaklig fordi det er drit dyrt og stor fare for å bli skutt. Noen steder er ukjente med god grunn

Sentral Asia (Khazakstan, Tadsjekistan etc) er øde og forlatt, rimelig trygt og sted man kan ha fantastiske opplevelser om man har tålmodighet. Østre Kina har også mange av de samme karaktertrekkene.

Stillehavsøyene mm har veldig mye forskjellig å by på, men man ender fort opp med å bruke endel penger. Reising og mat koster, men holder du deg lenge på riktig sted kan man overleve lenge på lite. Mange av dem er jævli digge.

Sør-Øst Asia er blitt en jævli standard reisemål, men utenfor de største byene i Vietnam og Thailand er det masse fantastiske opplevelser som venter. Malaysia er sterkt undervurdert, og mistenker at delen på Borneo burde sjekkes ut.

Anbefaler også å finne et land man liker før man begir seg ut på fottur. Det tar laaang tid å gå.
Har lenge tenkt på dette selv, hvis du er seriøs så er jeg med
Tuller ikke, så bare å ta kontakt
har reist slik i jeg vet ikke hvor lenge lengre, rundt 7/8 mnd eller no og aaret for der igjen. alt som kreves er aa pakke sekken, ha gyldig passport. ogsaa er det bare og gaa ut paa veien og dra sorover. selv har jeg gaatt fra norge gjennom hele west europa, serbia, tyrkia osv. er for tiden i afrika, morocco. her er livet som en drom, alt som ikke skulle gaatt ann er hverdagen her. har ogsaa en traad om det et sted du kan lese paa den og faa mye tips >)

For all del, go for it. jeg dro uten en slant i lomma forste gang, no stress >D
Danbanan: Kan du forklare hvordan du overleved uten en krone første gang :P ?
Om du ikke må reise så langt bort så kan du kikke nærmere på Pilgrimsrutene i Nord-Spania.
@RepsejElo
Hadde vært greit å finne ut av alder, kjønn og slike ting. Sier gjerne ja om du er 5 år mindre eller mer enn meg, men noe mer har jeg en mistanke om at kan bli kleint. Blir liksom mer rar onkel opplevelse.

Har du begge nyrene dine?
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Afrika (både svarte og arabiske delen) har veldig mange områder som det er ekstremt få turister på, hovedsaklig fordi det er drit dyrt og stor fare for å bli skutt. Noen steder er ukjente med god grunn
Vis hele sitatet...

Jeg fulgte med på bloggen til noen som krysset Kongo fra øst til Vest med bil, fy søren så spennende det virket! De kontaktet noen organisasjoner og spurte etter kart, men fikk til svar at de heller burde hjelpe dem med å lage kartene hvis de dro
Wops.
Postet i feil tråd...
Sist endret av sneipen; 27. februar 2012 kl. 16:58.
Jeg har begge nyrer og er 20 år Og ja, vil helst slippe en klein onkel-opplevelse.
Jeg har lyst å bli med, men vil gjøre dette noe tidligere. mai-july-juni skulle passe perfekt. Ønsker å komme meg ned til ekvator i afrika
Vil ha litt lomme penger. Just in case bare.
Sitat av RepsejElo Vis innlegg
Jeg har begge nyrer og er 20 år Og ja, vil helst slippe en klein onkel-opplevelse.
Vis hele sitatet...
Så om vi går tom for penger kan jeg være villig til å selge meg selv på gatehjørner, eventuellt selge din nyre.

Spørs på NÅR du skal om jeg har lyst, men dette appelerer veldig til meg, særlig om jeg fortsetter å gå arbeidsløs. Litt vanskelig å få jobb atm.