Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 21896
Hørte av en bekjent i posten at det nå innen utgangen av 2011 kommer en ny peosedyre der alle pakker og brev fra utlandet skal scannes. Der sees det etter penger, organiske materialer (narkotika,frø o.l) og andre ulovligheter. Noen som kan bekrefte eller avkrefte. Da er det bare Å glemme å bestille Legalhighs, medisiner og drugs osv. Noen som kan bekrefte eller avkrefte? Kjenner jeg vil grine. Jævla stasi opplegg.
Jeg trodde at de allerede "scannet" pakkene for bla organisk materiale...
Sist endret av Spelly; 9. desember 2011 kl. 00:25.
Ehm, de scanner jo alt allerede??
Men skulle vel gjelde brev også... Og frem til nå har det jo vært lekende lett å få gjennom både det ene og det andre... Har jeg hørt kremt... Mn dette skulle være noe helt nytt som skulle være kjempebra. Mn skulle tro det var en nyhetssak. De ønsket å få det igang før jul for å teste det ut på juletrafikken.
De scanner vel ikke det de antar er papir-brev? Jeg trodde de bare scannet pakker nå, altså det som ser ut til å inneholde andre ting enn papir.
Håper ikke dette er faktum, men det forundrer meg ikke om det er det. Politistaten Norge...
Tviler på de har resurser til dette, tenkte faktisk på det her om dagen. Tror heller det er skremselspropaganda, de har ikke mulighet til å sjekke alt.

Det meste scannes jo allerede, og alt over 200 kr sjekkes, og det under blir det tatt stikkprøver av. Jeg fikk hvertfall kniven min uten problemer på tirsdag.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Tviler på de har resurser til dette, tenkte faktisk på det her om dagen. Tror heller det er skremselspropaganda, de har ikke mulighet til å sjekke alt.

Det meste scannes jo allerede, og alt over 200 kr sjekkes, og det under blir det tatt stikkprøver av. Jeg fikk hvertfall kniven min uten problemer på tirsdag.
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekka så var ikke kniver ulovlig. Regner med det ikke er springkniv du har kjøpt?
Dette var vist selve sorteringsmaskinen som skulle lyse gjennom og sortere ut mistenkelige pakker og brev. Dette kom fra en ansatt i posten som ikke har noe grunn til Å bedrive skremselspropaganda da han er en likesinnet person av meg

Faen i helv....! Sier jeg bare. Faen langt mellom distributørene i denne jævla byen, å de som er krever jo faen meg nesten vandelsattest for å selge noe til deg. Hjelper vel heller ikke å være den siste i verden folk tror toker, så alle dealere tror vel jeg er snut eller noe
Jobber i Posten og den maskinen er allerede kommet.
Snakker vi innenlandspost? Høres sinnsykt ut, tviler. Postloven tilsier at en postansatt har lov å åpne en pakke OM pakken er uforsvarlig pakket, noe som skal endel til.
Glemmesak at innenlandspost blir scannet per dags dato. Men tollen har jo selvsagt en slik scanner.

Om det skulle være tilfelle så starter man bare å sende pakkene innpakket i fotopapir o.l.

Gir meg selv plusspoeng når jeg ikke engang klarer å se at det står i trådnavnet at det er fra utlandet.... ;o)


Selvsagt har tollen en sånn scanner, har dem alltid hatt. De har såklart ikke kapasitet til å la en mann stå ved en slik maskin og scanne alle pakker som kommer inn til landet tho. De sier jo selv de sjekker 10-20%
Sist endret av et eller annet; 9. desember 2011 kl. 01:26.
Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
Jobber i Posten og den maskinen er allerede kommet.
Vis hele sitatet...
Føkk. Er den 100% effektiv eller har den feilmargin? Skal det være på alle postterminaler eller kun på noen?

Huff, ræva nyheter dette.
Hadde ikke akkurat tatt til tårene - Høres jo smått utrolig ut. Pakker fra utlandet går til tollen, ikke til noe vanlig postterminaler. Tollen har alltid hatt en slik scanner. Hva skal liksom en slik scanner oppnå på en postterminal om det skal være en stopper for smugling/ulovlige ting fra -utland-? Med posten sine nedskjæringer så er det helt utenkelig at de skal installere slike scannere på alle postterminaler.
Det høres teit ut å bruke så mye resurser på dette ja.mn det kan jo være kjemikalier og bombematerialer de ønsker å stoppe i kjølvannet av ABB sine handlinger. Å da tror jeg ikke de har begrensninger på resursbruk. Tror nok at vi innen 10 år følger resten av europa mtp avkriminalisering uansett, så de største investeringene på å stoppe vår favorittplante og diverse RC tror jeg ikke de gidder å gjøre håper jeg....
Norge har allerede en av de strengeste tollene i verden og er et av de landa hvor det er vanskeligest å smugle ting inn via pakker...
Noe man kunne lese i Dagens Næringsliv sin artikkel om steroider da politiet informerte om hvordan smuglerene gjør det. De får pakkene med doping sendt til Sverige siden det er en mye større %sjangse for å få det inn der(mye grunna at de er med i EU), så henter man det fysisk og smugler det inn til Norge.

Så syns det her høres rimelig weird ut at tollen nå virkelig skal slå på stortromma for å bli bedre utstyrt, samt at posten skal gjøre det samme.
Ok, la oss starte fra starten. Posten har ingenting med å drive verken toll eller politi arbeid. Hvorfor skulle posten begynne å kriminalisere alle kundene sine uten grunn? Ja, posten varsler om de finner noe, ja de åpner dørene for politi, toll vesenet og deres hunder. Nei, de kjøper ikke inn maskiner som kan sniffe dine hemligheter.

Posten har kjøpt screenings maskiner på de terminalene det er lønnsomt. Ifølge nye relger er posten nå nødt til å screene all posten som går på fly. Dette er ikke noe nytt, da Spirit Air Cargo Handling, røros flyservice har gjort dette for posten før. Eneste forskjellen er hvor dette skjer og hvem som driver det. Jeg tipper at det er disse maskinene du har hørt rykter om.
Sist endret av clarionify; 9. desember 2011 kl. 02:04.
Phew håper det er tilfellet.
Klart de scanner NOE, men tenk deg den utstanselige flyt av brev pakker osv..som helst skal være raskest mulig fremme..
Men scanningen kan jo AUTOMATISERES og forenkles, slik at alt går gjennom et samlebånd (F.eks), alt styrt av data..så piper det rødt om scanneren finner noe.

At de samarbeider med politi med tanke på navn er kanskje like viktig og tenke på, er hvertfall rimelig sikker på om jeg hadde bestilt noe, så ville røde lamper og alarmer gått av tvert de hadde sett avsender. Register vettu.. men de KAN IKKE TA ALT.
Scanner de innenlandspost da? Jeg fikk en konvolutt med 3000 kr i postkassa mi i går. (Nei, ikke fra en av undersottene som driver med smuglervirksomhet på havna, men fattern)
Nah. De scanner post for våpen o.l før de tar det ombord i flyene som frakter post. Scanner ikke noe innenlandspost på noen annen måte, iaf ikke i 99% av tilfellene.. Om jeg skulle tippa blir det sendt droger/andre illegale ting for -minst- 10mill i posten hver måned, så det sier seg vel igrunn selv at dem ikke gjør det.
Sist endret av et eller annet; 11. desember 2011 kl. 03:41.
Hadde ikke forundra meg. Men i disse juletider, tror dere de gjør det nå? Derfor ting går så forbanna treigt? Venta pakker lenge, aøtfor lenge. Pakkernmed helt lovlige ting under 200, samt noe reseptpliktig. Håper på julerush , kan ikke spore dem
M. Men om de har slik maskin er d ikke rart det går treigt.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
ingen som har sett grensevakten eller? alt scannes.
Har ingen tall for Norge, men i Rotterdam scannes ca 40 000 av 10 000 000 containere som går gjennom havnen årlig. Det er det de har kapasitet til. All post tar lengere tid i desember, sånn er det bare. Brev fra UK sendt seint i november brukte og sin gode tid på å lade i postkassen her. Ingen Grunn Til Panikk!
Sitat av orbeck Vis innlegg
ingen som har sett grensevakten eller? alt scannes.
Vis hele sitatet...
Det er vel i Australia, ikke Norge.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Hadde ikke forundra meg. Men i disse juletider, tror dere de gjør det nå? Derfor ting går så forbanna treigt? Venta pakker lenge, aøtfor lenge. Pakkernmed helt lovlige ting under 200, samt noe reseptpliktig. Håper på julerush , kan ikke spore dem
M. Men om de har slik maskin er d ikke rart det går treigt.
Vis hele sitatet...
Hender at politiet stiller med narkohunder på postterminaler i juletider, rundt Oslo.
Tollvesenet stiller med narkohunder på alle landets postterminaler, hvor som helst når som helst.. Har aldri lagt merke til politiet dog
Hm.... håper da inderlig ikke det!
Jeg må bare få posten min først, før det skjer

Utrolig hva de finner på her i molbolandet for å fakke folk som driver med narko, framfor å bruke ressursene sine på vold og annen kriminalitet.
Denne tråden har ingen pålitelige kilder.
Videre så er det greit at en del her inne har et liberalt syns på diverse rusmidler etc, men det å komme med påstander om at Norge er en politi/stasi/molbostat på grunnlag av at lovene som våre folkevalgte vedtar også praktiseres er hjernedødt.
To uker har det gått og ingen post fra europa! Det bruker å ta 3 dager liksom. Må noie litt nå, selv om det ikke er på narkolisten eller noe.

Samt en annen er i tollen fra DX, men der var det bare småting, ikke noe ulovlig.Eller en e-cig da med 5 refils, men regner vel ikke det som legemiddel akkurat. Sendte dem mailer med prnt scr fra ordere og betalingen, så håper de behandler den fort (julegaver)
Mulig de scanner noe, men det er ikke snakk om at de har ressurser til å scanne hvert eneste brev. That's for sure!
Sitat av hideout Vis innlegg
Snakker vi innenlandspost? Høres sinnsykt ut, tviler. Postloven tilsier at en postansatt har lov å åpne en pakke OM pakken er uforsvarlig pakket, noe som skal endel til.
Glemmesak at innenlandspost blir scannet per dags dato. Men tollen har jo selvsagt en slik scanner.

Om det skulle være tilfelle så starter man bare å sende pakkene innpakket i fotopapir o.l.
Vis hele sitatet...
Fotopapir eller lignende? Reflekterer dette scanneren så den ikke ser igjennom?
Yess, finnest noen sylindere man også bruker. Det her er en direkte qoute fra en politimann som drev en steroidering i USA;

“The key to mailing sh-t (steroids) here in this country is you gotta mail it in photo paper. You know the paper, that f--king carbon paper. You buy that paper, you wrap it in that and that’s it. There’s nothing that can get an x-ray through that, and dogs can’t sniff through that.”

Fleste leverandører av illegale ting som sender i bulk tilbyr seg å pakke det inn i fotopapir.
Doomed.... Fikk en pakke med RC fra en side, det bestilte jeg fire dager siden. Mens før der har jeg bestilt to ganger fra den siden uten at det har kommet fram enda. Sikker side, sikker sender og selger. Siden de to jeg bestilte før den jeg fikk idag ikke har kommet, er de lost eller tatt i tollen.

Merkelig at de ikke har bedd om resept da? Det er ikke ting som er oppførst som narkotika så vidt jeg tolker lista. Mdpv, methylone, mdppp, jwh 210 og 4-mec, med gratis sampler av mxe og 3-fa. Hva skjer? Birde vel hørt fra dem, godt over to uker siden det var sendt.

Og så fikk jeg en pakke 1 måned etter bestilling! Det bruker å ta max to dager. (Var ikke noe stoff så ingen ulovlighet). Og ene DX pakken min med el-sigger og el-olje er i tollen nå.

Skulle ikke tro dew plutselig har slik tid til dette styret i julerushet.
Sist endret av Dodecha; 16. desember 2011 kl. 14:59. Grunn: fjernet navn på supplier
Ja, det er mye mulig Cherie. Men det er av og til post tar usedvanlig lang tid, og alikevel kommer fram også. Har selv opplevd leveringstid som variere på 3 uker fra samme selgere (lovlige greier, men det skulle ikke ha så mye å si for saken). Av og til tar ting lang tid, men kommer fram alikevel. Uansett, sikkert lurt å forberede seg på at du muligens får et brev fra onkel i posten.
Sitat av stagg Vis innlegg
Sist jeg sjekka så var ikke kniver ulovlig. Regner med det ikke er springkniv du har kjøpt?
Vis hele sitatet...
Jo det var en stiletto springkniv
Jeg kan bekrefte at tollen er tøffere nå enn før. Bestilte noe kosttilskudd i fra en nettbutikk Storbritannia som ikke er helt lovlig i Norge. Det ble stoppet av tollen i Norge, etterfulgt av at jeg fikk brev hjem om å sende kopi av resept. Varen ble da sendt i retur, og nettbutikken prøvde å sende pakken som gave uten å oppgi verdi på pakken, men den ble likevel stoppet, hvor de da krevde resept igjen. Har også lest på forum at å prøve å då inn midler som krever resept osv. er bare å gi opp å få inn gjennom tollen i Norge, fordi de har innført mye strengere sikkerhetsrutiner.
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Jeg kan bekrefte at tollen er tøffere nå enn før. Bestilte noe kosttilskudd i fra en nettbutikk Storbritannia som ikke er helt lovlig i Norge. Det ble stoppet av tollen i Norge, etterfulgt av at jeg fikk brev hjem om å sende kopi av resept. Varen ble da sendt i retur, og nettbutikken prøvde å sende pakken som gave uten å oppgi verdi på pakken, men den ble likevel stoppet, hvor de da krevde resept igjen. Har også lest på forum at å prøve å då inn midler som krever resept osv. er bare å gi opp å få inn gjennom tollen i Norge, fordi de har innført mye strengere sikkerhetsrutiner.
Vis hele sitatet...
Tror nok det var dårligflaks.. eller så skilte den seg veldig ut.
Sitat av hideout Vis innlegg
Nah. De scanner post for våpen o.l før de tar det ombord i flyene som frakter post. Scanner ikke noe innenlandspost på noen annen måte, iaf ikke i 99% av tilfellene.. Om jeg skulle tippa blir det sendt droger/andre illegale ting for -minst- 10mill i posten hver måned, så det sier seg vel igrunn selv at dem ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
Lukter synsing på høyt nivå....
Vet ikke om dette hjelper men har bestilt to legal highs etter dette emnet ble laget. Ene brevet ble stoppet, det inneholdt JWH-073 og CP47,479 og ble sendt som vanlig brev fra Nederland. Mens andre brevet som ikke ble stoppet inneholdt AM-2233 og ble sendt som rekommandert brev fra Ungarn. Brevet som ikke ble stoppet ble sendt en dag senere enn brevet som ble stoppet, så tror ikke at all posten blir skannet i hvertfall. Kan også nevnes at brevet som ikke ble stoppet hadde mindre "stealth" enn det som ble stoppet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har mistet en del medisiner i tollen som var ekstremt godt kamuflert inn i forseglede bruksgjenstander.
Har aldri fått noe brev eller annen bekreftelse fra tollvesenet. Bare fått opplyst av postens godsterminal at pakken er tatt av tollen når jeg har ringt. Tolla i likhet med politiet velger vel selv hvilke regler dem ønsker å følge :P
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Lukter synsing på høyt nivå....
Vis hele sitatet...
For lukte hva det vil for din del. Har personlig erfaring med det. Surf litt rundt på steroider+dagens næringsliv på google etc så kanskje du kan lese deg opp på det. hf
Jeg mangler masse etter juletiden. Har fått brev om to stopper, de ba om resept bare. Men mangler type 5 brev til sammen. Rart å få brev om to og iike om de andre? Har ikke bestilt noe på narkolista om den ikke er endret emda
. De kan i det minste si fra
Sist endret av Dodecha; 11. januar 2012 kl. 20:20. Grunn: DET ikke "d"
Jeg var på posten på Lundsiden i Kristiansand rett før jul. Mens jeg sto i kø så jeg en narkohund og politi i uniform som traska bak disken å sjekka småpakkene.

Aldri sett eller hørt om dette. Men tror nok mange har gått på en smell der gitt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan bekrefte at for første gang har både jeg og en mednorsk kompis mistet "sketchy-mailen" våres... Og det fra en utrolig proff og diskre internasjonal, kanadisk leverandør vi ellers har brukt i hele fjor med 100% sukksess-rate.

Tror det kan være noe i disse ryktene om strengere tullvesen..
Den norske tollen har alltid vært utrolig streng iforhold til andre land. Fleste store selskaper som sender rundt narkotika/steroider/legemiddel sier de har ca. 50% succes-rate til Norge, inkl. kanadiske folk som sender weed verden rundt. De som sender pakker med alvorlig verdi vil som regel ikke sende det til Norge engang, men gjør det mer en villig til Sverige.
Jeg har mistet hele 8 brev de siste mnd! Men har kun fått brev om at to av dem er stoppet. Det er helt ekstremt. De kunne gitt beskjed om alle da i det minste. Ingen på narkotikalista, men det var endel penger rett i dass. Pakker jeg kan spore (ikke noe sketchy) blir alle stoppet i tollen ser jeg. Alle 10 pakkene mine på under 200 kr fra dealextreme har vært gjennom tollen. De har til og med tatt to e-juicer jeg bestilte for ørten uker siden (skikkelig nettside fra england) Det var kun 10 ml nikotinolje i to flasker, og de skal pokker ta dem og uten å si fra om det.

Begynner å lure om desperate folk fra freak har startet å jobbe i pusten eller tollen for å ta inn hver pakke som ser ut som en sketchy pakke for å ta innholdet selv.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Jeg har mistet hele 8 brev de siste mnd! Men har kun fått brev om at to av dem er stoppet. Det er helt ekstremt. De kunne gitt beskjed om alle da i det minste. Ingen på narkotikalista, men det var endel penger rett i dass. Pakker jeg kan spore (ikke noe sketchy) blir alle stoppet i tollen ser jeg. Alle 10 pakkene mine på under 200 kr fra dealextreme har vært gjennom tollen. De har til og med tatt to e-juicer jeg bestilte for ørten uker siden (skikkelig nettside fra england) Det var kun 10 ml nikotinolje i to flasker, og de skal pokker ta dem og uten å si fra om det.

Begynner å lure om desperate folk fra freak har startet å jobbe i pusten eller tollen for å ta inn hver pakke som ser ut som en sketchy pakke for å ta innholdet selv.
Vis hele sitatet...
Har selv mistet to av to pakker som inneholdt stoff som ikke var på narkotikalisten.
Noen som har fått pakker som har inneholdt lovlige rusmidler som faktisk har vært inne til tollkontroll og sluppet igjennom? Noen som har opplevd at pakker har blitt sendt tilbake til avsender eller blir de stort sett destruert? Dersom man blir bedt om å fremlegge resept - på et stoff som ikke er reseptbelagt -, har man noe å stille med i form av argumentasjon for å få pakkene sine, eller har de bestemt seg for å gi deg en mindre fargerik vinter enn planlagt uansett?
Sitat av Chikara Vis innlegg
Kan bekrefte at for første gang har både jeg og en mednorsk kompis mistet "sketchy-mailen" våres... Og det fra en utrolig proff og diskre internasjonal, kanadisk leverandør vi ellers har brukt i hele fjor med 100% sukksess-rate.

Tror det kan være noe i disse ryktene om strengere tullvesen..
Vis hele sitatet...
Vet om minst én annen i samme situasjon, ja.

Min teori er at tolla bruker opp budsjettet sitt mot slutten av året, har ikke hørt om at sånne brev har blitt stoppet før. Dog, det skjer jo selvfølgelig, men er relativt sjeldent sånn som jeg har forstått det.

Vær forsiktig\unngå å bestille mot slutten av året, oktober og utover..
Sitat av Chikara Vis innlegg
Kan bekrefte at for første gang har både jeg og en mednorsk kompis mistet "sketchy-mailen" våres... Og det fra en utrolig proff og diskre internasjonal, kanadisk leverandør vi ellers har brukt i hele fjor med 100% sukksess-rate.

Tror det kan være noe i disse ryktene om strengere tullvesen..
Vis hele sitatet...
Hva var det dere bestilte?