Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3838
Ei venninne av meg har spurt om der er alternativer som har mdma lignende effekt (eller bedre). Hun har utrolig harde nedturer og synes de er så ille ar det er ikke verdt det. Dette er ikke noe jeg kan noe om, så her må jeg spørre dere.
Er ikke stort som ligner MDMA.

I hvilken sammenheng skal stoffet brukes?
Hum bruker det en til to ganger i året ved spesielle anledninger. Fest.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prosecco / champagne. Ikke helt sammenlignbart men det nærmeste det humøret og gladstemningen man kommer
Fuck mdma lortedop som ødelegger hjernen
Ja. Hun har det helt jævlig i 2-4timer etterpå... Så det tror jeg på. Selv om oplevelsen i seg selv er himmelsk så er hun ferdig med det. Hun hsr bare prøvd det en 3-5 ganger og. Hver gang var det samme
2C-B har for meg ingen nedtur. Du blir gira og du kommer i et bra spor. Ville anbefalt det. Ta først 25mg kaps, så ta 1-2 kaps til på 20-25 mg hver med to timers mellomrom. Blir en gøy kveld det.
Hvis hun har det så jævlig, så er sjansen stor for at hun bruker det feil. For store doser, for mange etterdoseringer, for lite mat, væske osv. Før man begynner å tenke på å innta andre, mer ukjente stoffer, så bør man tenke på om man kanskje kan ha blitt opplært i en usunn og lite gjennomtenkt ruskultur.

Folk kan drive med ting i år etter år og allikevel ikke skjønne at de gjør det feil, eller at det forårsaker unødvendige problemer for dem. Bare se på disse damene nå som endelig tok ut spiralen sin. Det måtte et blogginnlegg til for at de skulle se koblingen mellom spiralen og flere år med smerter. Dette er ganske beskrivende for mye ruskultur man ser rundt om, hvor folk lærer ukritisk av hverandre og glemmer å stille spørsmål, oppsøke bedre informasjon og se etter sammenhenger på egenhånd.
Sist endret av mentalmelt; 1. september 2018 kl. 02:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prosecco / champagne. Ikke helt sammenlignbart men det nærmeste det humøret og gladstemningen man kommer
Fuck mdma lortedop som ødelegger hjernen
Vis hele sitatet...
Hva om du heller lar være å kommentere om du ikke har noe vettig å komme med?
4-fa / 4-fmp. Føles som en mix av mdma og amfetamin, ikke så drøyt. Varer opptil 12 timer, toppen varer i 6 timer. Ikke ubehagelig lenge, får sove etterpå, er ikke så hardt på kroppen. Anbefales. Må bestilles på darkweb sannsynligvis
https://psychonautwiki.org/wiki/4-FA
Sist endret av mollypolly; 1. september 2018 kl. 11:16.
Jeg fant ut, etter å ha prøvd Nexus flip (MDMA + 2C-B), at jeg ikke får noe særlig MDMA-comedown, hverken samme dagen eller senere. Opplevde, blant annet, at MDMAen varte lenger enn hvis jeg hadde tatt det for seg selv, og man landet mye mer langsomt, ingen abrupt "Nei! Jeg vil ikke at det skal slutte!"-følelse. Dosen var 120 mg MDMA + 40 mg 2C-B 2-3 timer etter inntak av MDMA, i tillegg til en liten redose på 20 mg MDMA + 20 mg 2C-B.
Jeg har sluttet å ta kun MDMA for ei god stund siden, nettopp fordi jeg misliker den nedstemtheten i flere dager derpå. Overstiget aldri 140 mg per session, ventet i minst 2 måneder mellom hver gang, men fikk kjipe nedturer likevel. Flips har blitt en løsning.

Må også nevnes at jeg har lagt om kostholdet ganske drastisk i det siste halvåret. Kuttet ned på sukker, spiser kun veldig grov brød med helkorn, bananer, epler, mandler, valnøtter, fiskeolje (omega-3), magnesium, multivitaminer osv. Passer i tillegg på å drikke nok Powerade og gumle i meg noe frukt under selve turen.
Sist endret av Stray Wanderer; 1. september 2018 kl. 16:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Som nevnt ovenfor gir 4-FMP nesten samme følelse som MDMA de første timene, deretter går man over til en energisk følelse som minner om amfetamin opp mot tolv timer etter inntak. Overgangen fra fra empati til energi kan hos enkelte være så brå at man i et sekund ruller og i neste kun er ekstremt energisk. I Amsterdam blir rusmiddelet sett på som et substitutt til MDMA. Det er spesielt populært på rave siden den ekstreme energien holder folka våkne til langt ut på natt, det fungerer dårlig under en rullekveld med vennegjengen. Noen påstår at nedturen er mildere mens andre sliter med lik nedtur som på MDMA. 4-FMP er et research chemical som knapt har blitt forsket på, vær varsom og les deg opp før inntak.

En lavere dose 2-CB kan kanskje beskrives som en MDMA-trip uten godfølelsen. Dessverre er det slik at den lille følelsen som kan minne om MDMA er ikke i nærheten av den ekte varen og en liten endring av inntaket kan gi en full syretripp. Jeg kan forestille meg at Nexusflip kan være enda mer tett opp mot MDMA. Problemet er at man egentlig ikke kan sammenlikne forskjellige rusmidler siden de ofte føles helt annerledes ut kombinert med at det kan være store individuelle forskjeller. 2-CB og sopp som er to psykedeliske rusmidler er noe helt annet enn MDMA som knapt er innom det psykedeliske hjørnet. Jeg har aldri hørt at noen som har tatt sopp sier at det føles ut som at de ruller. Psykedelika er ikke ren underholdning for de fleste, det er ofte mer anstrengende og interessant.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvis hun har det så jævlig, så er sjansen stor for at hun bruker det feil. For store doser, for mange etterdoseringer, for lite mat, væske osv. Før man begynner å tenke på å innta andre, mer ukjente stoffer, så bør man tenke på om man kanskje kan ha blitt opplært i en usunn og lite gjennomtenkt ruskultur.

Folk kan drive med ting i år etter år og allikevel ikke skjønne at de gjør det feil, eller at det forårsaker unødvendige problemer for dem. Bare se på disse damene nå som endelig tok ut spiralen sin. Det måtte et blogginnlegg til for at de skulle se koblingen mellom spiralen og flere år med smerter. Dette er ganske beskrivende for mye ruskultur man ser rundt om, hvor folk lærer ukritisk av hverandre og glemmer å stille spørsmål, oppsøke bedre informasjon og se etter sammenhenger på egenhånd.
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg på dette punktet, det er mye uvettig bruk der ute. Hvis man følger seriøse restningslinjer kan unngå ubehagelige nedturer og at man må kutte ut et rusmiddel resten av livet.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg tok emma fikk jeg en 0,5 rivo fra en kompis og gikk aldri ned etter trippen, men holdt meg stabilt på et nivå resten av kvelden (ikke noe nedtur), så det fungerte veldig bra for meg.
2C-I er ganske kult. Litt som en type psykedelisk emma-lignende rus, du får ikke den fantastiske seretonin-slippet men ellers er rusen i nabolaget imho.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med å prøve 5-htp?
Hun prøvde 5htp i en måned før siste gang, og da var nedturen jævligere enn noen sinne. Aldri før hadde det slått så hardt, så hun har egentlig bestemt seg for " aldri igjen" etter den.har hørt at drn jan gjøre det da 5htp vostnok bryter ned Dopamin eller noe. Er du lavt på den kan det og påvirke

Mentslmelt: 3*0.1 med en halvannen timers mellomrom
Sist endret av Mokkasinen; 4. september 2018 kl. 21:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Mentslmelt: 3*0.1 med en halvannen timers mellomrom
Vis hele sitatet...
Og der har du mest sannsynlig problemet. Hun lar ikke peaken utspille seg før hun slenger på en ny dose, og dette gjør hun to ganger. Det første man bør prøve når man opplever ubehag er å gire ned på inntaket. Man kan fint kose seg med MDMA uten å etterdosere, eller i det minste la det gå noen timer imellom, og kun etterdosere én gang.

Dette er historien om Ikaros. Grekerne visste om dette i antikken allerede.

Sist endret av mentalmelt; 4. september 2018 kl. 22:08.
Ha noe beroligende å sove på + bønne, sover vekk nedturen. Dette er helt normalt etter mdma tur å ta benzo og bønne for så og klare å sove etterpå. Dagen derpå vil jeg anbefale å få i deg appelsinjuice og noe mat selvfølgelig.

Som andre også sier så kan det hende hun tar det feil redoserer feil osv. Hun/han burde jo lese litt rundt dette stoffet. Nedturen er ikke så jævlig som mange skal ha det til vis det er fornuftig bruk!
Sist endret av Potetplanteren1; 5. september 2018 kl. 15:53.
Anonym bruker
"Sjokkert Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min løsning var å kutte ut tredje redosering. Får nedtur i opptil 7 dager etter en kveld med 3 bomber, men holder jeg det til 2 er jeg helt uten hangover/nedtur.
Ja mange som bruker å få nedturen mange dager etter, jeg vet egentlig ikke hvorfor men jeg har egentlig aldri kjent noe spesielt nedtur på MDMA, Skal sies det var rent som bare det da! Kan det hende jeg bare er heldig?
Sorry for off topic...
Takker fot alle svar. Jeg linker henne denne tråden så hun kan øesem setter kjempepris på feedbacken folkens
Jeg har 20 års erfaring. Weed, og benzo er en krykke for mange av oss når nedturen kommer. Men jeg har opplevd en del mennesker i løpet av livet som får nedtur alt for tidlig, lenge før nedturen egentlig skal begynne. Jeg vet ikke om dette gjelder din venninne. Men mennesker som opplever dette vil jeg ikke anbefale å bruke stoffer som fremkaller tidlig nedtur. Om hun bare får en heftig nedtur i naturlig tid kan det enkelt og greit ha med personligheten hennes å gjøre. Noen av oss er overtenkere og sensitive skapninger. For oss kan nedturen være mye jævligere. Men det er ikke farligere, det er bare noe vi må lære oss å stå i.