Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 46580
Trådstarter
Inntok 200 mg for ca. 1 time siden, men blir ikke lenger trøtt, som jeg alltid har blitt de siste dagene siden jeg begynte med de.

Vil det hjelpe noe å øke dosen?
Hvor mye eventuelt burde jeg øke den/ikke øke den?
Sist endret av GangM; 23. juni 2013 kl. 21:15.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av GangM Vis innlegg
Inntok 200 mg for ca. 1 time siden, men blir ikke lenger trøtt, som jeg alltid har blitt de siste dagene siden jeg begynte med de.

Vil det hjelpe noe å øke dosen?
Hvor mye eventuelt burde jeg øke den/ikke øke den?
Vis hele sitatet...
Du kan ta opptil 400mg, men da begynner krampefaren å bli høy. Ta en lav dose med benzodiazepiner (f.eks vival, rivotril) ved siden av for å dempe negative bivirkninger. Har selv tatt opptil 650mg tramadol, og det var vanlige kapsler og ikke depot, men tok også 5mg diazepam samtidig.
Trådstarter
Sitat av Muradi Vis innlegg
Du kan ta opptil 400mg, men da begynner krampefaren å bli høy. Ta en lav dose med benzodiazepiner (f.eks vival, rivotril) ved siden av for å dempe negative bivirkninger. Har selv tatt opptil 650mg tramadol, og det var vanlige kapsler og ikke depot, men tok også 5mg diazepam samtidig
Vis hele sitatet...
Tok 200 mg idag tidlig, så da har jeg jo allerede tatt 400 mg, og burde kanskje ikke ta mer?
Har tatt tilsammen minst 5 mg Rivotril idag, så vil da 100 mg mer (500 mg tilsammen) være "forsvarlig"?

Har da akkurat fått tak i 40 stk 50 mg Nobligan kapsler.
Gikk tidligere på retard versjonen på 200 mg 2 ganger daglig

Hvor mange av disse bør jeg ta for å få en god rus?
Har også noen halvlitere cider og en flaske Martini her jeg kan blande de med
Sist endret av GangM; 23. juni 2013 kl. 21:32.
Trådstarter
Kan jeg ta 50-100 mg vanlig Nobligan etter å ha drukket 3-4 halvlitere?
Jepp, det går bra. Regner med at du da ikke forventer den store opplevelsen siden du har gått på 400 mg fra før..
Du bør huske hvordan 400 mg fungerte? Det blir ikke STORE forskjellen på retard og kapsler annet enn at retard virker over lengre tid.
Trådstarter
Sitat av woff Vis innlegg
Jepp, det går bra. Regner med at du da ikke forventer den store opplevelsen siden du har gått på 400 mg fra før..
Du bør huske hvordan 400 mg fungerte? Det blir ikke STORE forskjellen på retard og kapsler annet enn at retard virker over lengre tid.
Vis hele sitatet...
Vel, det hjelpte iallefall noe ekstremt mot de eksteme magesmertene jeg får når jeg drikker for fort
Sist endret av GangM; 28. juni 2013 kl. 01:21.
Trådstarter
Jeg tok "en del" Rivotril igår, og har nå ca. 20 mg i kroppen fortsatt.
Kan jeg nå allikavel med denne dosen i kroppen, når jeg har høy toleranse, ta 100 mg Nobligan Retard?
Går greit det, ser ihvertfall sånn ut i felleskatalogen.

http://www.felleskatalogen.no/medisi...nenthal-562037

Blandet en haug med tramadol og valium i Thailand uten at det var noe stress.
Paralgin Forte Major er stikkpiller. De kan svelges hele.

Nobligan Retard kan du knuse og pakke inn i sigarettpapir for å svelge. Da blir depotvirkningen ødelagt.

Både alkohol og klonazepam potenserer effekten av tramadol og kodein.
Sitat av GangM Vis innlegg
Så jeg burde kanskje ta noe Rivotril FØR jeg tar dette medikamentet?
Vis hele sitatet...
Jeg har tatt tramaldol 50 mg og nobligan retard 100 mg i 8 år...Alle opplever forskjellige rus vedr disse medikamenter! Så d blir for dumt å spørre om- men... om du ikke har tatt de nobligan før så begynn i d små! Depo tabl pumper ut til kroppen din i 24 t, der du har "smertene" og har du ikke smerter blir d rus! Så kos deg m 2 stk, og etter 2-3 timer så knuser du en!

Noen som vet om noen "snille" leger i oslo/akershus??
▼ ... over et år senere ... ▼
Er klar over at denne tråden er litt gammel, men synes uansett det passet å legge det til. Sikkert flere som leter etter info.
Som en av de første (16-17 år sida) som fikk anfall av tramadol her i landet ble jeg gjenstand for en del forskning og det var etter det de fant at krampeterskelen minsker og spesielt sammen med antidepressive (cipramil osv). Med slikt i kroppen var det nok med 4-500 mg tramadol i kroppen for å få et krampeanfall. Uten dette kan jeg ha i meg nærmest ubegrenset med tramadol uten å få kramper. Men alt dette er selvsagt individuelt. Jeg kan også legge til at jeg sikkert har hatt 14-15 krampeanfall, og selv om det er ganske ubehagelig når man kommer til seg selv igjen så er de egentlig ganske ufarlige. Selvsagt dumt hvis du biter av deg tunga da😊
Første gangen jeg fikk tramadol spiste jeg 4 stk 50 milligrams og har sjelden vært så nær total lykke! Dessverre øker toleransen kjapt og rusen blir også annerledes.
Når det gjelder det trådstarter begynte med, nobligan retard, vil man aldri få noe særlig rus på 200 mg retard. Tabletten må knuses eller evt tygges er man på jakt etter rus. De smaker ganske pyton, så jeg anbefaler å tygge noen fishermans friend umiddelbart etterpå. Jeg har også hørt om folk som har fått forlenget rusen sin ved å tygge 400 mg retard for deretter å spise en slik legen har ment. Er du av den heldige sorten, slik som meg, så får du det fast av legen din og da har du tid til å prøve deg frem. Husk at en pk med 20 200mg retard faktisk tilsvarer 80 vanlige tabletter og da burde du ha en ukes tid hvertfall. Og det "verste" er at legen ikke tenker slik, han tenker 20 tabletter er 20 tabletter, så det er ikke veldig vanskelig å få ny pakke etter et par uker hvertfall, selv om den burde vart i 3.....og en ting til, det er visst forskjell på retard og od, i retard ligger visst frigjøringen av tramadol i selve tramadolen, mens den i od-tabletter ligger i selve tabletten, så sånn sett er det bedre om du har fått od framfor retard. Lykke til😊
.
Småironisk å skrive ut opiater som et substitutt til alkoholmisbruk. Nobligan gir deg en vanvittig eufori- og velfølelse. Nobligan blandet med alkohol kan være livsfarlig i form av at du blir en helt annen person som ikke har kontroll over hva du gjør. I verste fall våkner du opp på en glattcelle og ikke aner hvordan du havnet der.

Fikk Nobligan etter at jeg kræsja på motorsykkel for noen år siden. Ble vanvittig hekta og endte opp med å ta det lenge etter at smertene hadde gått over. Anbefaler å ta det svært pent og forsiktig
Sist endret av EzrealR; 20. september 2015 kl. 21:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, leste litt om Nobligan her på forumet og kan noen svare på effekten av å knuse Nobligan Retard , får disse av lege men virkningen er laber. har brukt 2x200 i flere år . Legen kan ikke skrive ut noe annet da han må raportere og lappen er i fare. Er det farlig å knuse ? evt. hvor mye skal jeg knuse for å få virkning raskt. Takker for svar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, leste litt om Nobligan her på forumet og kan noen svare på effekten av å knuse Nobligan Retard , får disse av lege men virkningen er laber. har brukt 2x200 i flere år . Legen kan ikke skrive ut noe annet da han må raportere og lappen er i fare. Er det farlig å knuse ? evt. hvor mye skal jeg knuse for å få virkning raskt. Takker for svar
Vis hele sitatet...
Det eneste du oppnår ved å knuse en depot-tablett er at virkestoffet i pillen du knuser blir raskere tatt opp i systemet og forsvinner raskere. Litt sånn som når du snorter amf isteden for å droppe det (som et eksempel).
1. Det er depot, så det kan ta litt lenger enn 30-50 min for du kjenner noe.
2. Man kan IKKE ta rivotril/diazepam for å forebygge krampe. Dettte er en myt. Det må injiceres under krampe.
3. Jeg har kicka benzo-beroende med hjelp av Tramadol. Det er dock ikke att rekommendere, da man i benso-abstinenser har lett for krampe, og Tramadol er kjent for å fremkalle krampe hos visse. For meg gick det smudd. Bare husk att slutte med Tramadol kan vaere riktigt helvete.
4. Interaktion mellom rivo/tram er att du öker risikoen for andningsdepression. (Opioid+downer = bad buissness, hvis en ikke vet hva en driver med).
Dock så kommer rivon booste de sederende effektene av Tramadol (på meg iaf).
5. Jeg synes Tramadol er den deiligeste opioiden, etter subutex. Tar hellre tram over heroin, kodein, morfin - alle dager i uka.
Forste gang ble jeg helt stekt på 200mg - foltes som MDMA-light.

Hvis du vill ha skikkelig kick og rus av depot; krosse de til ett fint pulver, ikke bare tygg. Det gjor lite på depot-effekten.
Kvalme på tramadol er veldig vanlig. Bombe ned på tom mage.
Mener og att stagnering i dose (forst 100mg, etter 30 min, 100mg, osv) tills önsket effekt er uppnådd gir best effekt.

PM hvis du lurer på noe mer. Tramadol var min drug of choice i maaaaaange år.

Angående Tram + alkohol, kan jeg bare etter egen erfaring si, att det minsker Tramadolens eufori, men gjor en snabbt mer mongo.
Ikke heller helt smart i forhold tll andningsdepp, spesiellt når du sitter på Rivotril og..

Tok det i mars etter uppehåll på 8 måneder. Hiva ned 600 over en timmes tid, var mongo-fjern i 14+ timmer.
Att royke en holk med gress/brunt er att rekommendere. Det motvirker kvalmen og.

Enjoy buddy, ta't rolig!

Ps. Det er som sagt VELDIGT individuellt med krampe. Har en polare som krampa på alt over 150mg.
Har selv vaert oppimot 2GRAM, selvsagt med toleranse, uten att noe har skedd.
Sist endret av travaxa; 6. mai 2018 kl. 16:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.