Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4626
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Jeg har røyka to ganger nå, og første gangen tok jeg for mye og hadde en bad trip, mens andre gang tok jeg mindre. Første gangen følte det som om alt var et mareritt. Det samme skjedde andre gangen, selv om jeg bare røyka maks 0,4g. Har noen noe erfaring når det kommer til dette? Er det vanlig liksom?
0,4 på engang?
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Ja, cirka. Kanskje 0,3, men rundt der ja
Røyker eller snuser du? Kan være nikosjokk.
Prøv å røyk det rent i pipe eller (flaske)bong, prøv gjerne med enda mindre dose også.
Kan være 0.3-0.4 er for mye for deg, jeg har røykt lenge, og selv med toleranse synes jeg 0.3 gir bra funk.
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Jeg har røyka to ganger nå, og første gangen tok jeg for mye og hadde en bad trip, mens andre gang tok jeg mindre. Første gangen følte det som om alt var et mareritt. Det samme skjedde andre gangen, selv om jeg bare røyka maks 0,4g. Har noen noe erfaring når det kommer til dette? Er det vanlig liksom?
Vis hele sitatet...

0,4 er ganske mye om du bare har røyket en gang før. Uansett, om du får en dårlig reaksjon hver gang du røyker, bør du kanskje vurdere å droppe hele greia. Det er ikke vits i å gjøre noe man ikke liker... og ja, det er vanlig å reagere dårlig på cannabis.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Du bruker ALTFOR mye. Prøv med 0,1 du og røyk halve jointen. Kjenn på det. Dårlig da også? Kanskje det ikke er noe for deg.
Som nevnt i andre tråder her på forumet, noen tåler det rett og slett ikke. Kan hende du er en av de få uheldige, kan også hende det finnes strains som passer deg mer enn andre strains. Hvis du virkelig vil utforske Cannabis ville jeg anbefalt deg å tenne på en 0.2 brunt, slokke og la det ryke under et glass og inhalere det underveis. Du kjenner når du er høy og du kjenner også når du er "Høy nok" og kan slokke gloa med bunn av glasset. Prøv å ta til deg vanen å ta det rent om du ikke bruker tobakk fra før av. Den lille flekken og belegget er olje som har kondensert ned på metallet. Ideelt skal søyla stå rett opp og man skal ta små trekk ofte slik at det ikke rekker å kondensere.
Bilder
Sist endret av Kloroplast; 26. mars 2017 kl. 23:56.
Overrasket over svarene du får. Det du har opplevd er dp/dr og det skjer vist du er mottakelig for det. Har selv opplevd det i flere måneder etter bokstavelig talt hundrevis av gram oppå gram konsumert. Du mister virkelighetsfølelse og kommer i en slags tåke/drømmetilstand som er .. veldig skremmende. Anbefales ikke hehe! Det du bør gjør er å holde deg unna ALL rus, ikke "ta mindre" slik noen av svarene ovenfor. Hvis jeg var deg op hadde jeg fokusert på alt annet enn rus atm, da dp/dr bare forverres. My 2 CENTS!
jeez, hva er pointet med og røyke så mye når du har prøvd det 2 ganger? blir waste, start med 0,15-+,20g.
Sitat av Future94 Vis innlegg
Overrasket over svarene du får. Det du har opplevd er dp/dr og det skjer vist du er mottakelig for det. Har selv opplevd det i flere måneder etter bokstavelig talt hundrevis av gram oppå gram konsumert. Du mister virkelighetsfølelse og kommer i en slags tåke/drømmetilstand som er .. veldig skremmende. Anbefales ikke hehe! Det du bør gjør er å holde deg unna ALL rus, ikke "ta mindre" slik noen av svarene ovenfor. Hvis jeg var deg op hadde jeg fokusert på alt annet enn rus atm, da dp/dr bare forverres. My 2 CENTS!
Vis hele sitatet...
Er du lege? Hvis ikke er det ingen grunn til å skremme fyren. Kun de færreste får slike diagnoser, ikke vær så kjapp med å tildele han en slik diagnose etter bare to ganger.

Til ts, prøv det et par ganger til i mindre doser, merker du fortsatt ubehag da bør du kanskje vurdere om weed er no for deg eller ikke
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Takk for alle tips og svar! Tror det har noe med nikotinen å gjøre siden jeg alltid blir dårlig av å røyke:P skal prøve mye mindre neste gang, siden jeg mista virkelighetsfølelsen dagen etterpå selv om jeg ikke hadde røyka. Skal også bruke pipe
Sist endret av Mekkern; 27. mars 2017 kl. 16:26. Grunn: Manglet noe
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Det du beskriver heter depersonalifisering, flere av medlemmene på formuet har fått det indusert av THC. Tilstanden kan vare fra dager, uker, måneder, eller ut resten av livet. Ut fra symptomet du beskriver anbefaler jeg deg å kutte ut rusmiddelet mens leken er god, enkelte håndterer bare ikke THC. Nedenfor kan du lese om andres erfaring med depersonalifisering, gjengangeren er at de har fått redusert livskvaliteten.

Dallehope, Chuckie, Realitybend3000, magnuze, CatastrophicRoadKill, DarkwinJaxx
Sitat av Fofi Vis innlegg
Er du lege? Hvis ikke er det ingen grunn til å skremme fyren. Kun de færreste får slike diagnoser, ikke vær så kjapp med å tildele han en slik diagnose etter bare to ganger.

Til ts, prøv det et par ganger til i mindre doser, merker du fortsatt ubehag da bør du kanskje vurdere om weed er no for deg eller ikke
Vis hele sitatet...
Prøver ikke å skremme, men dp/dr er seriøse greier og som nevnt nedenfor svekker det livskvalitet. Farlig er det ikke, men utrolig ubehagelig. Vis min melding er med på å få fyren til tenke seg om psyken sin og la vær, så er "skremsels" meldingen min absolutt værdt det. Og for alle andre som ikke hører på kroppen sin, er det godt mulig og få slike uhyggelige diagnoser.

For dem som ikke vet hvordan det føles; hopeless despair alt jeg har å si.
Hei Mr!

Hva startet du med, hvilke miljø var du i, når på dagen, hvordan hadde du det og hvordan konsumerte du det?

Alle disse spørsmålene er relevant. Jeg har vert med på slike situasjoner tidligere.

Mitt beste råd å gi er.
- Vær i et miljø der du føler deg trygg
- Vær bevisst på hvilke cannabis du faktisk har kjøpt. (utifra info ville jeg vurdert en straight med max 15% thc og minst over 1% cbd. Gjerne et mer balansert ratio også, men kjøper du på svartemarkedet i Norge er du heldig om du klarer dette.

- aldri bland med tobakk! (les om; muk).
- Spis god mat fremfor "sukkersøt". (frukt og grønt er topp)

- DRIKK TE! Ta deg en kopp ferskpresset sitron te, ts minst en halv sitron over 2dl vann. (inneholder store mengder limonene, dette er angstdempende og beroligende).
- Gå ut! Ta en tur blant folk i gata, kanskje det er skummelt første minuttene. Jeg opplever at det kan være euforisk etter en stund. La oss si 15 min, bare for å ha en referanse.
- Gjør det sammen med noen du stoler på!(dette faller under miljø)

Kan forøvrig nevne, dersom du har mindre erfaring med cannabis. Limonene som jeg nevnte, er et terpen, det er altså limonene som gjør at sitron faktisk lukter sitron.

Så heng med nå; et du usikker på hva du kjøper
- lukt
- Grind og lukt igjen
- Smak på råmateriale
- Ta et "kaldt trekk" / tørt trekk. ( Joint uten flamme f.eks)

Finner du sitrus smak et det limonene tilstede og strain vil kanskje være bedre for deg.

Lykke til!

Sitat av KreativInvidual Vis innlegg
Hei Mr!

Hva startet du med, hvilke miljø var du i, når på dagen, hvordan hadde du det og hvordan konsumerte du det?

Alle disse spørsmålene er relevant. Jeg har vert med på slike situasjoner tidligere.

Mitt beste råd å gi er.
- Vær i et miljø der du føler deg trygg
- Vær bevisst på hvilke cannabis du faktisk har kjøpt. (utifra info ville jeg vurdert en straight med max 15% thc og minst over 1% cbd. Gjerne et mer balansert ratio også, men kjøper du på svartemarkedet i Norge er du heldig om du klarer dette.

- aldri bland med tobakk! (les om; muk).
- Spis god mat fremfor "sukkersøt". (frukt og grønt er topp)

- DRIKK TE! Ta deg en kopp ferskpresset sitron te, ts minst en halv sitron over 2dl vann. (inneholder store mengder limonene, dette er angstdempende og beroligende).
- Gå ut! Ta en tur blant folk i gata, kanskje det er skummelt første minuttene. Jeg opplever at det kan være euforisk etter en stund. La oss si 15 min, bare for å ha en referanse.
- Gjør det sammen med noen du stoler på!(dette faller under miljø)

Kan forøvrig nevne, dersom du har mindre erfaring med cannabis. Limonene som jeg nevnte, er et terpen, det er altså limonene som gjør at sitron faktisk lukter sitron.

Så heng med nå; et du usikker på hva du kjøper
- lukt
- Grind og lukt igjen
- Smak på råmateriale
- Ta et "kaldt trekk" / tørt trekk. ( Joint uten flamme f.eks)

Finner du sitrus smak et det limonene tilstede og strain vil kanskje være bedre for deg.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
EDIT:
DILCLAIMER: Dette er bare en enkelt persons mening og menes kun som retningslinjer og ikke noe fasit. Cannabis er ikke trygg fordi den er som jeg beskriver. Det er mye mye mer omfattende en som så.
Sist endret av KreativInvidual; 28. mars 2017 kl. 09:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cappy Vis innlegg
Det du beskriver heter depersonalifisering, flere av medlemmene på formuet har fått det indusert av THC. Tilstanden kan vare fra dager, uker, måneder, eller ut resten av livet. Ut fra symptomet du beskriver anbefaler jeg deg å kutte ut rusmiddelet mens leken er god, enkelte håndterer bare ikke THC. Nedenfor kan du lese om andres erfaring med depersonalifisering, gjengangeren er at de har fått redusert livskvaliteten.

Dallehope, Chuckie, Realitybend3000, magnuze, CatastrophicRoadKill, DarkwinJaxx
Vis hele sitatet...
Cappy hva faen du skremmer meg.
Jeg føler meg helt fin nå, var bare dagen etterpå det skjedde. Skal røyke igjen nå, men nå skal jeg starte med mindre h se hva som skjer. Til neste gang skal jeg prøve indica/hybrid siden jeg har lest sative setter i gang tankene eller noe.
Tusen takk Kreativindividual for tipsene, skal prøve meg frem :P
Sist endret av Mekkern; 28. mars 2017 kl. 18:53.
0.3 -0.5g i en joint pleier å være mer en nok for folk som røyker daglig.

Første gangen jeg røyka selv så hadde jeg en veldig dårlig opplevelse.
Ikke 2 minutter etter jeg var ferdig å røyke engang ble synet mitt blurry og spant i alle retninger.
Ble kjempe svimmel og klarte nesten ikke gå engang, satt meg inn på en offentlig do, la meg ned og spøy ned hele gulvet.
Lå der i kanskje 3-4 timer og det føltes som om det var over 24 timer.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Noen som har hatt derealisering som har gått bort etter å ha røyka på nytt?
En ting du kanskje må ha inn med teskje er at å røyke mer IKKE hjelper, det er ikke vidunderkur å drikke mer når levra di svikter ikke sant? Det er logisk. Det er ikke vidunderkur å pøse på med mind altering substances når hjernen din er fritert, det er sånn du får de syrehuene som man hører skrekkhistorier om.

Pass på, det kan hende at du allerede lurer deg selv til å tro det hjelper.
Du føler alt mye bedre på weed, dette gjelder også angst. Det som sikkert har skjedd er at du var bekymret for å røyke også utviklet dette seg utover trippen. Du kan ha trigget angst som lå i bakhodet ditt for eksempel.
Fikses ved å ta en rolig tur med en svak buzz som du gjør sterkere utover dagen.

Edit:
Leste litt mer av tråden, mer trolig at du tok for mye første gang og kroppen din reagerer på weed dårlig nå. Husker ikke helt hva denne reaksjonen heter.
Sist endret av Icec0ld; 29. mars 2017 kl. 23:31.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Alt har ordna seg nå Dp/dr har gått bort nesten 100%, Og jeg kan røyke grønt uten å få dp/dr
Sist endret av Mekkern; 5. april 2017 kl. 00:24. Grunn: Mangla no
Det er veldig normalt å reagere slikt de første gangene. Alle har forskjellige reaksjoner på stoffet. Og for noen kan de første gangene bli veldig intense. Men det går over for de fleste etterhvert som kroppen din blir "kjent" med stoffet. Pluss at når du starter å tenke på alt det "merkelige" som skjer med deg vil de følelsene forsterkes.

Ta heller og røyk en liten mengde først (0,1-0,2g), kjenn litt etter og hvis du føler at alt går bra, røyk litt mer.